Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Nu får våren vara här

  1. #31
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jo, BMW har andra (bättre) insugningsrör som de monterar men inte förrän man fått det som sitter där sprucket och bilen kommer på bärgare. De byter inte det före något händer… Jag har redan hackat på BMW om detta. Fast hittar du en 2007:a som inte gått långt kan du montera på en catch tank! =)

    Att de kostar beror på att de har högt andrahandsvärde, det anses mer eller mindre vara en investering att köpa en Mini. Lättsålda, är faktiskt ganska bra bilar och BMW är snabba på att rätta till ev fel och brister. På Bilprovningen hittas få fel, de brukar inte ha så mycket att slå ner på där. De vet att brukarna är noga med skötsel av fordonen och kikar du runt så är det sällan du ser en riktigt skitig Mini. Inte ovanligt är de lackförseglade hos Mr Cap och andra ställen. Bl a brukar det dyka upp Mini's på vårkanten, man ser inte många köras med under vintern.

    Här finns en lista på BytBil.com med sortering på äldre Cooper S överst i listan.
    John Cooper Works är lite mer svårhittade.
    Fram t o m 2006 kostar de tyvärr runt 2000 kr per år i skatt pga utsläppen (Chryslermotorn), men fr o m 2007 kostar de runt 1200-1300 kr per år i skatt (franska motorn).

    Här finns det två John Cooper Works till salu.
    Man kan/kunde sätta på JCW-paket på en Cooper S förut (tror nog BMW tagit upp detta i år igen), då fick man samma effekt och antal hästar som just JCW-bilarna. GP-modellen (Limited Edition, numrerad upplaga) har högt värde och sällan till salu men här finns en dock.


    AAaaaah....-09 cabben var ju inte alls så farligt dyr...den borde ju kosta dubbelt så mkt...(239000) verkar ju vara nästan samma pengar som på -06...eller?
    Oj vad d började klia i pappas händer nu då..

    Nikko Hojpunkten

  2. #32
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    ska du åka ståndmässigt till jobbet måste du ju ta å köra bsan istället det är enligt mitt tycke ståndsmässigt
    Ha ha, jag har inte fixat laddningen på den än, generatorn måste lämnas in och vem som helst fixar inte det för det är 6V och plusjord. Det är en rätt dyr historia att fixa generatorn.

  3. #33
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    AAaaaah....-09 cabben var ju inte alls så farligt dyr...den borde ju kosta dubbelt så mkt...(239000) verkar ju vara nästan samma pengar som på -06...eller?
    Oj vad d började klia i pappas händer nu då..

    Nikko Hojpunkten
    Nej jag hittade några bra priser på bilarna där och till -09 har de grejat insugningsrör med siphon på så någon koksad topp slipper du få.

  4. #34
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ah den i Örebro? 211 hk, det rör på sig gott. Den såg jag på i går, de la nyss upp den, den har Chilipaketet som utrustningspaket. Utan den hade bilen varit mer snik och ingen Xenonljus, multifunktionsratt t ex. Smutt är multifunktionsratten, då styr man radion och CD-spelaren (och om det finns även telefon) samt farthållaren. Regnsensor är också bra, den styr torkningen efter mängden vatten som kommer på rutan. Aerodynamikpaketet sitter på (spoilerkit fram och extra utblås på sidorna vid bakhjulen). Kan vara så att de inte skrivit upp sportchassi, den kan ha det och då får du en grym väghållning (man kör om folk i rondellerna t ex för den är så jäkla skoj att köra då!).

    Jag tycker den är klart prisvärd, kan försvinna fort.


    PS, såg nu att det är en importbil, sidoreflexerna är inte standard i Sverige, kanske därför den är billig. Kan vara problem med service och delar hos BMW men jag vet inte om det är så i dag. Ring BMW och hör hur de ställer sig ang importerade MINIs, för några år sen tvärnobbade märkesverkstäderna för att bilarna inte var svensksålda. Det jag vet var att det kunde vara problem att få hem rätt reservdel. Kolla det först om du ska kika på den där.
    Senast redigerat av Nina den 2011-04-07 klockan 05:51.

  5. #35
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ah den i Örebro? 211 hk, det rör på sig gott. Den såg jag på i går, de la nyss upp den, den har Chilipaketet som utrustningspaket. Utan den hade bilen varit mer snik och ingen Xenonljus, multifunktionsratt t ex. Smutt är multifunktionsratten, då styr man radion och CD-spelaren (och om det finns även telefon) samt farthållaren. Regnsensor är också bra, den styr torkningen efter mängden vatten som kommer på rutan. Aerodynamikpaketet sitter på (spoilerkit fram och extra utblås på sidorna vid bakhjulen). Kan vara så att de inte skrivit upp sportchassi, den kan ha det och då får du en grym väghållning (man kör om folk i rondellerna t ex för den är så jäkla skoj att köra då!).

    Jag tycker den är klart prisvärd, kan försvinna fort.


    PS, såg nu att det är en importbil, sidoreflexerna är inte standard i Sverige, kanske därför den är billig. Kan vara problem med service och delar hos BMW men jag vet inte om det är så i dag. Ring BMW och hör hur de ställer sig ang importerade MINIs, för några år sen tvärnobbade märkesverkstäderna för att bilarna inte var svensksålda. Det jag vet var att det kunde vara problem att få hem rätt reservdel. Kolla det först om du ska kika på den där.

    Vad bra att du märkte det...kollade upp det och Mölndal ger fortfarande nobben för importbilar..bara strul med dom sa dom..undra om det är likadant i resten av landet?
    Men visst var den fin...d får bli en cabbe......en cabbe..låter så bra

  6. #36
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Vad bra att du märkte det...kollade upp det och Mölndal ger fortfarande nobben för importbilar..bara strul med dom sa dom..undra om det är likadant i resten av landet?
    Men visst var den fin...d får bli en cabbe......en cabbe..låter så bra
    Tror inte det skulle vara problem med importerade Mini's att tekniken krånglar etc men rätt modell av delar kan vara problem att få tag på i värsta fall. Svensksålda Mini's har aldrig orange reflexer på hjulhuslisterna. Är väl därför de suddat ut reg-skylten och även bokstaven/bokstäverna som sitter på det blå fältet. Annars tycker jag priset var hyfsat bra, kanske på gränsen till misstänkt lågt.

  7. #37
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Tror inte det skulle vara problem med importerade Mini's att tekniken krånglar etc men rätt modell av delar kan vara problem att få tag på i värsta fall. Svensksålda Mini's har aldrig orange reflexer på hjulhuslisterna. Är väl därför de suddat ut reg-skylten och även bokstaven/bokstäverna som sitter på det blå fältet. Annars tycker jag priset var hyfsat bra, kanske på gränsen till misstänkt lågt.
    Precis vad jag också tyckte...tok för lågt...och skulle jag få problem med den, så blir den säkerligen ståendes hela sommaren och då är det nog bättre o satsa på något Svensksålt istället

    //Nikko Hojpunkten

Liknande ämnen

  1. att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 18:59
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Våren är ju här! (avgassystem)
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 18:43
  5. Våren är hääär!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •