Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Nu får våren vara här

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Ja då hade du verkligen tur där...en sådan får det bli en vacker dag..helt klart
    tackar för länken...ska gå in där o drömma bort mig ett tag

    //Nikko Hojpunkten
    Får utfärda en varning: varning för grymt skoj bakom ratten, provkör absolut inte en Cooper S eller John Cooper Works...

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det är för jävl… Dessa förb... MINI-ägare som alltid ska parkera snett, halva bilen utanför eller uppta TVÅ p-rutor…!

    Vill bara meddela att den är ute nu.

    Kändes grymt ovan, vilken styv sportstyrning! Och så stum den kändes i fjädringen och då har jag ändå inte sportchassi på den här..! Men ooh vad det var skoj att få ratta den igen, som jag har saknat den!
    Senast redigerat av Nina den 2011-07-17 klockan 08:17.

  3. #23
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Får utfärda en varning: varning för grymt skoj bakom ratten, provkör absolut inte en Cooper S eller John Cooper Works...
    Jag har lärt mig att leva är att ta risker...precis dom modellen jag spanade in...fastnade extra för cabrion

    //Nikko Hojpunkten

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det finns en del till salu som är begagnade. Är ofta välskötta av ägarna med tvätt och vax. Men se upp för årsmodellerna 2007 och fram till okt 2008. De har en brist och det är att vevhusventilationen är på tok för hög. Det trycker igenom olja genom ringarna som bildar oljedimma. Denna oljedimma hamnar sen i insuget och fastnar på de heta insugsventilerna. Efter X antal tusen mil har man fått koksade toppar...
    Så, BMW löste detta i okt 2008 med att montera ett insugningsrör och en siphon. MEN, detta insugningsrör har ett annat problem då: kör man för korta sträckor under vintertid bildas kondens i röret och det fryser till varpå det spricker. Det går inte få upp motorvarvet högre än till max 1900 varv. Egen lösning är långa körningar så motorn hinner bli ordentligt varm för att undvika detta med spruckna insugningsrör.

    Just nu hittar du en hel del 2007-or till salu, undrar vad det kan bero på?

    De tidigare hundkojorna hade motorer från Chrysler, drack lite mer, släppte ut mer avgaser, de byttes ut mot Peugeot/Citroën-motorer år 2007. Men de släpper ut avsevärt mindre mängd avgaser som sänkte skatten till ca 1300 kr per år.

  5. #25
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Småbilar. Såg en som vattnade en sådan och sedan masserade den med en badsvampf...Den började tuta. Jag tror att det var för att den fick lödder i backspeglarna. Trots denna behandling så blev den inte mycket större, kanske något (faktiskt så tror jag att det var placeboeffekten). ...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, ja ställ en originalhundkoja bredvid de här moderna så är de här moderna ganska stora. Jag ställde bilen i centrum en dag, bredvid hade en urhundkoja ställt sig, så otroligt liten och gullig den var och min såg ut som… ja en jätte i jämförelse.

    Jag tvättar min ofta för dels är den svart, skiten syns direkt och dels så tycker jag den ska vara ren, känns lite roligare att köra då. I alla fall inbillar jag mig att den funkar bättre. =)

  7. #27
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Rena fordon har alltid gått bättre, det är också min erfarenhet!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #28
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det finns en del till salu som är begagnade. Är ofta välskötta av ägarna med tvätt och vax. Men se upp för årsmodellerna 2007 och fram till okt 2008. De har en brist och det är att vevhusventilationen är på tok för hög. Det trycker igenom olja genom ringarna som bildar oljedimma. Denna oljedimma hamnar sen i insuget och fastnar på de heta insugsventilerna. Efter X antal tusen mil har man fått koksade toppar...
    Så, BMW löste detta i okt 2008 med att montera ett insugningsrör och en siphon. MEN, detta insugningsrör har ett annat problem då: kör man för korta sträckor under vintertid bildas kondens i röret och det fryser till varpå det spricker. Det går inte få upp motorvarvet högre än till max 1900 varv. Egen lösning är långa körningar så motorn hinner bli ordentligt varm för att undvika detta med spruckna insugningsrör.

    Just nu hittar du en hel del 2007-or till salu, undrar vad det kan bero på?

    De tidigare hundkojorna hade motorer från Chrysler, drack lite mer, släppte ut mer avgaser, de byttes ut mot Peugeot/Citroën-motorer år 2007. Men de släpper ut avsevärt mindre mängd avgaser som sänkte skatten till ca 1300 kr per år.
    Ja det var ingen dålig info...hoppas man kommer på ngn bättre lösning på problemet..för att få välja mellan pest o pina låter knappt som ngn förbättring men sen iofs att den nya motorn släpper ut mindre avgaser är ju en förbättring i sig...Om bara prislappen varit något mindre på dom nya så nog hade jag slagit till på momangen

    //Nikko Hojpunkten

  9. #29
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Ja det var ingen dålig info...hoppas man kommer på ngn bättre lösning på problemet..
    Jo, BMW har andra (bättre) insugningsrör som de monterar men inte förrän man fått det som sitter där sprucket och bilen kommer på bärgare. De byter inte det före något händer… Jag har redan hackat på BMW om detta. Fast hittar du en 2007:a som inte gått långt kan du montera på en catch tank! =)

    Att de kostar beror på att de har högt andrahandsvärde, det anses mer eller mindre vara en investering att köpa en Mini. Lättsålda, är faktiskt ganska bra bilar och BMW är snabba på att rätta till ev fel och brister. På Bilprovningen hittas få fel, de brukar inte ha så mycket att slå ner på där. De vet att brukarna är noga med skötsel av fordonen och kikar du runt så är det sällan du ser en riktigt skitig Mini. Inte ovanligt är de lackförseglade hos Mr Cap och andra ställen. Bl a brukar det dyka upp Mini's på vårkanten, man ser inte många köras med under vintern.

    Här finns en lista på BytBil.com med sortering på äldre Cooper S överst i listan.
    John Cooper Works är lite mer svårhittade.
    Fram t o m 2006 kostar de tyvärr runt 2000 kr per år i skatt pga utsläppen (Chryslermotorn), men fr o m 2007 kostar de runt 1200-1300 kr per år i skatt (franska motorn).

    Här finns det två John Cooper Works till salu.
    Man kan/kunde sätta på JCW-paket på en Cooper S förut (tror nog BMW tagit upp detta i år igen), då fick man samma effekt och antal hästar som just JCW-bilarna. GP-modellen (Limited Edition, numrerad upplaga) har högt värde och sällan till salu men här finns en dock.


  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jippi, den startade och jag har kollat så min iPhone synkas med den, var lite orolig att jag skulle behöva göra om inställningarna men den hittade bilen och allt verkar som det ska. Så nu får den stå och laddas under natten så tar jag den på morgonen till jobbet. Äntligen får jag åka ståndsmässigt till jobbet!
    ska du åka ståndmässigt till jobbet måste du ju ta å köra bsan istället det är enligt mitt tycke ståndsmässigt

Liknande ämnen

  1. att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 18:59
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Våren är ju här! (avgassystem)
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 18:43
  5. Våren är hääär!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •