Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Nu får våren vara här

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jippi, den startade och jag har kollat så min iPhone synkas med den, var lite orolig att jag skulle behöva göra om inställningarna men den hittade bilen och allt verkar som det ska. Så nu får den stå och laddas under natten så tar jag den på morgonen till jobbet. Äntligen får jag åka ståndsmässigt till jobbet!

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har en CTEK-laddare till varje hoj. Vintertid är dom inkopplade hela tiden. På sommaren kopplar jag in dom på den hoj som inte används dagligen. Är ju så enkelt när man har en snabbkoppling. Går på några sekunder. Den lilla insatsen gör att man alltid har ett juste batteri. Har kört så i tio år och aldrig haft något batteriproblem under den tiden. Även nya bilbatterier dras ur om dom får stå utan laddning. Antar att det är all elektronik i nya bilar som spelar in. Lika irriterande varje gång det händer eftersom man vet att man har sig själv att skylla. Har gjort av med ett och annat hojbatteri genom åren, innan jag började med dessa intelligenta laddare.
    Jo, det är liksom det jag har. Eller hade... Fattar inte var de tar vägen här i garaget. Dock verkar de ha egna liv (?).

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Schysst...håller tummarna

    //Nikko Hojpunkten
    Tack.
    Bilen är min tredje MINI, den första var en raket, en Cooper S som jag tyvärr bytte ut mot en Toyota Yaris men snart var jag tebax i en Cooper igen, fast en D med dieselmotor. Men jag saknade draget den första minin hade så det blev en raket igen.

  4. #14
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Tack.
    Bilen är min tredje MINI, den första var en raket, en Cooper S som jag tyvärr bytte ut mot en Toyota Yaris men snart var jag tebax i en Cooper igen, fast en D med dieselmotor. Men jag saknade draget den första minin hade så det blev en raket igen.
    Ja och vilken schysst en...köpte du den privat eller finns det någon firma som säljer dom i detta stylade skicket?

    //Nikko Hojpunkten

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Ja och vilken schysst en...köpte du den privat eller finns det någon firma som säljer dom i detta stylade skicket?

    //Nikko Hojpunkten
    BMW är tillverkare och säljare, kolla in www.mini.se där man kan bygga sin egen som man vill ha den. Men jag hittade min den 13 sept och körde hem bilen den 16:e. Den var redan byggd när jag såg den, annars får man vänta ett tag.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har en CTEK-laddare till varje hoj. Vintertid är dom inkopplade hela tiden. På sommaren kopplar jag in dom på den hoj som inte används dagligen. Är ju så enkelt när man har en snabbkoppling. Går på några sekunder. Den lilla insatsen gör att man alltid har ett juste batteri. Har kört så i tio år och aldrig haft något batteriproblem under den tiden. Även nya bilbatterier dras ur om dom får stå utan laddning. Antar att det är all elektronik i nya bilar som spelar in. Lika irriterande varje gång det händer eftersom man vet att man har sig själv att skylla. Har gjort av med ett och annat hojbatteri genom åren, innan jag började med dessa intelligenta laddare.
    Hej!
    Har du någon beteckning på en sådan bra laddare,även butik där man kan köpa dessa laddare
    Verkar som en bra gej
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  7. #17
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    BMW är tillverkare och säljare, kolla in www.mini.se där man kan bygga sin egen som man vill ha den. Men jag hittade min den 13 sept och körde hem bilen den 16:e. Den var redan byggd när jag såg den, annars får man vänta ett tag.
    Ja då hade du verkligen tur där...en sådan får det bli en vacker dag..helt klart
    tackar för länken...ska gå in där o drömma bort mig ett tag

    //Nikko Hojpunkten

  8. #18
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Hej!
    Har du någon beteckning på en sådan bra laddare,även butik där man kan köpa dessa laddare
    Verkar som en bra gej
    Du kan köpa den på gubbdagis.

    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=156106669

    Jag har själv en sådan. Fungerar utmärkt.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    jönköping
    Inlägg
    1
    jag köper ett nytt batteri varje år känns tryckt

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Du kan köpa den på gubbdagis.

    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=156106669

    Jag har själv en sådan. Fungerar utmärkt.
    Precis sån är det. Har två hemma och en på jobbet. Funkar kanon!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 18:59
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Våren är ju här! (avgassystem)
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 18:43
  5. Våren är hääär!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •