Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Nu får våren vara här

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Nu får våren vara här

    Nu räcker det, i dag tar jag ut hundkojan! Fast jag lär bara ställa den utomhus, i morgon blir det bättre väder (jippi!) så då tänkte jag köra den till och från jobbet. Häääärligt.


  2. #2
    Mc-Bosse
    Gäst
    Folk snackar vitsippor och annan skit som säkra vårtecken.

    När de fina bilarna och motorcyklarna syns på vägarna är våren här oavsett förkomsten av blommor och grönsaker!

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Folk snackar vitsippor och annan skit som säkra vårtecken.

    När de fina bilarna och motorcyklarna syns på vägarna är våren här oavsett förkomsten av blommor och grönsaker!
    Håller med, när man ser de första hojarna, som inte körs av MC-bud, har våren kommit!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha, ack vad jag bedrog mig! Batteriet…! Urladdat, det blev en massa konstiga symboler i panelen som jag aldrig sett förut, bl a en som uppmanade mig att hissa upp bilen på billyft. Alt att den trodde den stod där?? Sen radion, det var det mest märkliga ljud jag hört, inte var det svenska i alla fall. Lät mer som Mars-språk. Om det finns…

    Misstänkte det var batteriet som spökade redan när jag larmade av bilen, det gick trögt upp med låsen… Sen orkade den inte ens dra upp sidorutan, de åker ner en liten bit så man kan öppna dörren utan att rutan går sönder. När man stänger bildörren åker rutan upp in under gummilisten. Men inte ens det. Dra ner rutan orkade den minsann men inte upp.

    Ett gammalt minne från de tidigare hundkojorna jag haft var att batteriet satt i skuffen, under verktygslådan. Snopet när jag öppnar upp bagageluckan och tar ur verktygen – inget batteri hittas där under! Vad tusan går den här på för ström? undrade jag.

    Det slutade med att jag kikade i instruktionsboken, nu har de placerat batteriet fram under en lucka, hade jag aldrig listat ut att ett batteri skulle sitta inklämt där under. Nåja, nu står den lilla pärlan på laddning, får väl ta en tur i dag i det skitiga vägunderlaget och ladda upp batteriet ordentligt. Hoppas inte min iPhone-uppkoppling inte brutits nu, då måste jag programmera om allt och det minnas jag inte hur man gör. Alltid är det nåt, inte tusan ska man få ha det lätt för sig.

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nina med i-landsproblem!

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Nina med i-landsproblem!

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Nästa år kommer du säkert att ha en intelligent laddare inkopplad. Sparar så mycket bekymmer till en så liten kostnad. Många, många kommer att stå med sina motorcyklar i samma tillstånd som din bil....
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Fast jag trodde inte när en ny bil med nytt batteri kunde laddas ur så fort? Har aldrig upplevt det förut med nån bil jag haft som stått ett tag. De har förstås inte haft så mycket elektronik å andra sidan… Hmmm.
    Apropå smarta laddare, jag vet att jag har flera stycken CTek men hittar bara två trots att jag köpt nya. De övriga verkar ha fått egna ben och sprungit iväg nånstans. Dyker väl upp när man inte behöver dem längre…

  9. #9
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nu räcker det, i dag tar jag ut hundkojan! Fast jag lär bara ställa den utomhus, i morgon blir det bättre väder (jippi!) så då tänkte jag köra den till och från jobbet. Häääärligt.

    Schysst...håller tummarna

    //Nikko Hojpunkten

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har en CTEK-laddare till varje hoj. Vintertid är dom inkopplade hela tiden. På sommaren kopplar jag in dom på den hoj som inte används dagligen. Är ju så enkelt när man har en snabbkoppling. Går på några sekunder. Den lilla insatsen gör att man alltid har ett juste batteri. Har kört så i tio år och aldrig haft något batteriproblem under den tiden. Även nya bilbatterier dras ur om dom får stå utan laddning. Antar att det är all elektronik i nya bilar som spelar in. Lika irriterande varje gång det händer eftersom man vet att man har sig själv att skylla. Har gjort av med ett och annat hojbatteri genom åren, innan jag började med dessa intelligenta laddare.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 18:59
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Våren är ju här! (avgassystem)
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 18:43
  5. Våren är hääär!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •