Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Pris 1000mila-service Wildstar?

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nej däcket hade jag redan köpt och lämnade det hos dom. Sorry om jag fick det att låta som att jag fick det på köpet, det var köpt och jag behövde hjälp att få det på hojen. Så när den ändå stod där på service så fixade de det åt mig. =)

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Fullt rimligt pris tycker jag!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    2000:- i timmen, jag har då aldrig vart med om något liknande. Finns väl inte ens märkesverkstäder med den timpengen.Tycker det låter helt vansinnigt, och jag är rätt säker på att dom flesta håller med mig.
    Om jag ändå fick dom pengarna i timmen, så skulle jag vara rik vid det här laget
    arbetet med Wildstaren vi beräknade på tar ca 2½ timme, men vi debiterar som alla andra för varje påbörjad timme.
    (du är gärna välkommen att motbevisa tidsåtgången på nämnda arbetet)

    Bara att hänvisa till en annan tråd här på forumet där frågan redan tagits upp...
    http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=4652

    //Nikko Hojpunkten
    Senast redigerat av Hojpunkten den 2011-04-01 klockan 11:27.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Hmm undrar hurdan den servicen var egentligen? bara stiften kostar 65 Kr st Motoroljan kostar 250 Kr / liter, Bromsoljan 200 kr / liter, luftfilter från 60 Kr oljefilter från 50 Kr, Olja till framgaffel kostar 250 Kr/ liter SUMMA 1320 i bara delar och olja...vilken seriös verkstad gör jobbet för 200 respektive 500 Kr ?? Bara undrar??
    Jodå, dyra oljor i stora mängder går det åt och lång och dyrbar tid därtill. Du är nog inne på rätt linje, som du ser det, men det verkar inte finnas så många som vill betala. Får nog erkänna att jag också tycker att dina priser sticker ut en aning.
    Ove

  5. #15
    Medlem Carinas avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Backaryd,Ronneby
    Inlägg
    43
    har varit med gubben o lämnat hans hoj på service verkstad. den stora servicen ska göras samt han ska gå igenom förgasarna och justera in dom. Gubben min har haft dom nerplockade i vinter, men ville inte ställa in dom utan hjälp första gången. Summan av allt som ska göras kostar ca 2900 kr inkl. arbete. Tycker jag är ett rimligt pris på en intruder 1400.

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Hmm undrar hurdan den servicen var egentligen? bara stiften kostar 65 Kr st Motoroljan kostar 250 Kr / liter, Bromsoljan 200 kr / liter, luftfilter från 60 Kr oljefilter från 50 Kr, Olja till framgaffel kostar 250 Kr/ liter SUMMA 1320 i bara delar och olja...vilken seriös verkstad gör jobbet för 200 respektive 500 Kr ?? Bara undrar??

    //Nikko Hojpunkten
    Hej det är inge stiftbyte eller gaffelolje byte vid 1000mil på en yamaha,inte bromsolja heller.Tvättar och byter trasiga lampor,har aldrig haft,det fixar jag själv.4.5liter Motul olja och olje filter,ca 700kr kanske lika mycket i arbetskostnad,tar ju max en timme,seriöst företag? jaha lär nog inte finnas bättre

  7. #17
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hej det är inge stiftbyte eller gaffelolje byte vid 1000mil på en yamaha,inte bromsolja heller.Tvättar och byter trasiga lampor,har aldrig haft,det fixar jag själv.4.5liter Motul olja och olje filter,ca 700kr kanske lika mycket i arbetskostnad,tar ju max en timme,seriöst företag? jaha lär nog inte finnas bättre
    Det verkar vara olika budskap vad som ingår hoss andra.
    Hoss oss ingår i alla fall att det där jag skrivit ner i listan.
    Vi använder samma olja på verkstaden som vi använder även i racesammanhangen.
    Castrol Power 1 Racing 4T, Power 1 GPS 4T, Act>evo 4T
    Även HONDA rekommenderar att använda just dessa oljor på sina MC:n

    //Nikko Hojpunkten

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Det verkar vara olika budskap vad som ingår hoss andra.
    Hoss oss ingår i alla fall att det där jag skrivit ner i listan.
    Vi använder samma olja på verkstaden som vi använder även i racesammanhangen.
    Castrol Power 1 Racing 4T, Power 1 GPS 4T, Act>evo 4T
    Även HONDA rekommenderar att använda just dessa oljor på sina MC:n

    //Nikko Hojpunkten
    Jag måste nog efter närmare eftertanke hålla med dig på en del punkter.I tanke på allt du gör på en 1000mila service så kostar det väl,men jag kör bara nya hojar och följer garantiservicarna och vid 1000mila servicarna så har det varit lite olika kontrollpunkter+byte av olja(Motul) och filter,även byte olja i kardan,har aldrig kostat över 2000kr,Och vad gäller biltema olja så hamnar den inte i mina hojar,köper man en hoj för 150000 så har jag råd med riktig olja med,men jag tror ju knappast att en motor går sönder av bt olja.Men det är klart i racingsammanhang så vill man ju ha riktiga grejer,men det är väl upp till var och en,många åker på gamla maskiner och vill inte lägga ner så mycket pengar.så är det bara.

  9. #19
    Nikko köp oljer i bulk så blir det inte så dyrt
    Ett fat olja går inte på 250/kr litern
    Gaffeln eller bromsarna rymmer väl inte 1liter ihop

  10. #20
    Medlem WildStars avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    1
    Warför byta olja i kardan på en Wildstar när den har remdrift???

Liknande ämnen

  1. hojservice pris
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2013-11-30, 20:24
  2. Pris på en cbr 600 (95)?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 13:03
  3. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06
  4. Pris KTM ADV?
    Av 780615 i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 16:09
  5. Mc delar till bra pris
    Av Boven i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •