Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Bilprovningens framaxellager-maskin?

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tror att det är billigare att fixa laddningen än att skaffa något liknande bilprovningen har. Hur ska du komma iväg annat än hemifrån, om inte laddningen fungerar står du med en "död" hoj. Blir nog till att se till att hitta felet, vilket blir mycket billigare och enklare i längden. Är det laddningen eller batteriet som är problemet? Ett batteri kostar inte många hundralappar på BILTEMA, du får väl börja där kanske?
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tror att det är billigare att fixa laddningen än att skaffa något liknande bilprovningen har. Hur ska du komma iväg annat än hemifrån, om inte laddningen fungerar står du med en "död" hoj. Blir nog till att se till att hitta felet, vilket blir mycket billigare och enklare i längden. Är det laddningen eller batteriet som är problemet? Ett batteri kostar inte många hundralappar på BILTEMA, du får väl börja där kanske?
    Mats har helt rätt....

    Sedan så ser jag att att Du har en årsmod 80. Gått långt kanske? Jag skulle kolla komp, ventilspel och rengöra tank (insidan, rost kanske?), rengöra bränslefilter och förknasarna. Kolla även om choken fungererar som den ska.

    Vad gäller förknasaren så bildas det kalkavlagringar efter en tid som täpper till. En grundlig rengöring är en förutsättning för att få en glad hoj. Jag gjorde själv en sådan procedur helt nyligen och upptäckte vissa småhål i förknasaren som inte fanns där innan och som ska finnas enligt optimisten Haynes.. Lycka till

    Jo, en sak till. Jag kör igenom med Redline S1 när säsongen börjar (1/2 flaska). Det bildas alltid lite avlagringar när hojen står stilla och den löser upp junket. Värt att prova (om hojen går dåligt) så att man slipper skruva.
    Senast redigerat av DearHunter den 2011-04-01 klockan 09:43.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #13
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Fortfarande inte vad jag ursprungligen ville veta men nog vet jag hur jag ska få igång den efter vinteruppehållet. Kan faktiskt köra den flera mil bara jag inte användet lyset alls och några droppar bensin i cylindrarna plus lite K-sprit borde funka för att få igång den. Får väl leta upp ett nedförslut.
    Ville ju bara veta vad den hette om någon visste det.
    För som dom säger i Hjärnkontoret: Den som inte frågar något får heller inte veta något.


    Senast redigerat av MEHall den 2011-04-02 klockan 00:18.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Jaa visst e det underligt... man frågar en sak å får tusen svar på annat...

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Starta upp hojen, åk förbi bilprovningen och fråga vad apparaten heter. Samtidigt kan du testa om din ide´verkar fungera bra i verkligheten. Verkar vara den enklaste lösningen.

    Berätta gärna sedan hur det går!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Jaa visst e det underligt... man frågar en sak å får tusen svar på annat...
    Du får väl se det som en vink från personer i din omvärld att ditt ursprungliga förslag "inte var så bra", liksom..
    Har man ett problem med moppen så löser man problemet, inte symptomen...
    Kostnadsmässigt lär väl relationen "hjulsnurrare" - batteri sannolikt utfalla till batteriets fördel?

  7. #17
    Mc-Bosse
    Gäst
    Om nu hojen bara ska ha starthjälp hemma så kan ju startkablar från en bil vara en lösning. Om du nu har någon bil.

  8. #18
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Sista svaret på detta ämne! Har sjukersättning så därför är budgeten tajt och därför tycker jag att det är för dyrt att också ha bil (tokiga extraskatter och inte intressant längre). Som vinterfordon skulle en flakmoped duga.
    Som sagt, motorcykeln är vanligtvis inte så svårstartad men eftersom jag inte är säker på att laddningen funkar till 100% trots att jag bytt kol, rotor och regulator förrens jag fått i gång den, så vill jag ha alternativ till att bara använda batteriet. Men det har jag lösning på nu i alla fall.
    Ha de bra ute på vägarna, ta det försiktigt och vem vet om vi möts!


    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Hoppas att någon kompis kan ställa upp och ge dig ström via en bil, så att du slipper springa igång den!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680


    Det var ju lustigt att ingen kände till en hjulspinnare.


    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Liknande ämnen

  1. Polera krom med maskin?
    Av Romeo i forum Mekhörnan
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2015-03-27, 12:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •