Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Någon nära Varberg eller Ängelholm? (Kolla på MC)

  1. #1
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361

    Någon nära Varberg eller Ängelholm? (Kolla på MC)

    Spekulerar på två BMW R1100RT av årsmodell -97, en på MC-Emanuel i Varberg och en hos Gerts Cykel och Motor i Ängelholm. Själv bor jag flera ljusår (okej, jag överdrev kanske en aning!) bort från dessa orter och undrar då om någon forummedlem bor i närheten eller har vägarna förbi i dagarna och vill vara så vänlig att kika på någon av dem?

    MC-Emanuel, Varberg:
    http://www.blocket.se/halland/Bmw_r1...a=4&w=3&last=1
    http://www.mc-emanuel.se/default.asp?show=mclager&s=2

    På denna är det framdäcket som bör bytas och en liten service göras varför säljaren är villig att gå ner 1700:- på priset, den har gått 5800 mil och har stämplar i boken från 4000 och 5000 mils-service och de föregående servicetillfällena misstänker säljaren att den första ägaren gjort själv eftersom det inte finns någon historik på dem. Förberedd med antenn, högtalare och kabelhärva för installation av radio, cylinderskydd, ABS, varningsblinkers, 12v och topbox. Garanti kunde köpas till för 500:- i ett år och då har man en självrisk på 500:- och den ska täcka allt utom slitagedelar, om t.ex ABSen pajar och kostar över 20000:- att laga. Får den också nybesiktigad och när jag frågade vad vi gör med eventuella tvåor sa säljaren att det blir inga hävdade han bestämt och sa att de kollar hojarna grundligare när de får in dem för försäljning än vad Bilprovningen gör. Låter det som en ''fair deal''?

    Gerts i Ängelholm:
    http://www.blocket.se/angelholm/Bmw_...a=4&w=3&last=1
    http://reg.bytbil.com/carinfo.cgi?id...gertsangelholm

    Inte hört mig för om denna ännu, dock har den gått lite mindre 4300 mil men då är ju priset lite högre också 55000:- men med samma utrustning utom cylinderskydd vad jag har förstått.

    Någon västkustbo eller skåning som har lust att ta en kik på dessa objekt åt mig som ''utlänning'' och novis på MC?

  2. #2
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    jag jobbar i Ängelholm så jag är ju där rätt ofta men tror tyvärr inte att jag är kunnig nog att avgöra om det är ett bra eller dåligt köp för dig Men det jag vet är att Gerts är en bra handlare och jag vet att alla som jag känner som har handlat där är jättenöjda med den service de fått!
    Lycka till!!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Hej ! Jag bor ju oxå ett stenkast från Gerts motor,så jag åker gärna ditt och kollar upp lite åt dig.Precis som Sally sa har Gerts bra rykte.Känner själv de som handlat där och en av dom har handlat många många hojar där och vid flera tillfällen har jag själv varit med.Han är VÄLDIGT noga med att lämna ut bra cyklar.Är t ex ett däck sådär i skick men godkänd hos sbp lägger han på ett nytt däck ändå,ibland efter att affären är i lås och sånt gillar jag.Det är bara att skicka ett Pm om du är intresserad.Det spelar ju ingen roll om vi är flera som kollar åt dig.Lycka till med blivande hojköp.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Skulle definitivt satsa på hojen hos Gerts. Dom har bra rykte i BMW-klubben. 1.700:- i avdrag för en utebliven service och ett däck är inte mycket att ha som kompensation. Är väl vad däcket kan kosta? Servicen är långt ifrån gratis....

    Har köpt hojar av personer som servat sina hojar själva. Det brukar vara noggranna, kunniga personer som dokumenterar vad de gjort via kvitton och att de skriver upp mätarställning, datum etc. Finns ingen dokumentation betraktar jag det som att det inte är gjort.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Då var man snart BMW-ägare igen då, fast denna gång på två hjul!

    Kalkylerade på försäkring, skatt, service och reparation. Finkammade och lusläste recensioner från andra R1100RT-ägare på internet. Förhörde säljaren om allt från himmel och jord; servicebok, skick, garanti etc.

    Det bidde den hos Gerts och jag vill rikta ett stort tack till alla som kommit med mycket värdefulla synpunkter, ett speciellt tack till Bighoj som gav mig en förstahands recension av det specifika objektet!

    Hämtas i maj då jag reserverade den för en summa av handpenningen och lägger resten då, om jag inte får gamlingen såld innan dess så.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Då var man snart BMW-ägare igen då, fast denna gång på två hjul!

    Kalkylerade på försäkring, skatt, service och reparation. Finkammade och lusläste recensioner från andra R1100RT-ägare på internet. Förhörde säljaren om allt från himmel och jord; servicebok, skick, garanti etc.

    Det bidde den hos Gerts och jag vill rikta ett stort tack till alla som kommit med mycket värdefulla synpunkter, ett speciellt tack till Bighoj som gav mig en förstahands recension av det specifika objektet!

    Hämtas i maj då jag reserverade den för en summa av handpenningen och lägger resten då, om jag inte får gamlingen såld innan dess så.
    Tusen tack,det är klart man hjälper om man kan.Jag tror du gör ett bra val och får många härliga mil framför dig med nya hojen.Skicka gärna ett Pm när du ska ner hit.Lycka till.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Bara att gratulera, du kommer säkert att bli mer än nöjd som BMW-ägare!

    Passa på att gå med i klubben. Bra på många sätt. Finns aktiviteter av allehanda slag plus forumet där du kan kan få hjälp med i stort sett alla frågor du kan komma att ställas inför.

    Känns som ett riktigt väl underbyggt val från din sida och inget hastigt infall, som ibland kan gå fel...
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Grattis till hojen!

  9. #9
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Grattis! =)

  10. #10
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jo den ser ju lagom cool ut! Gratulerar! En sådan skulle jag också vilja ha! Den har varit långt norrut ser jag...

    http://reg.bytbil.com/largepics.cgi?...holm&allpics=1

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-05-24, 18:37
  2. Nära ögat (eller varför man alltid kollar döda vinkeln)
    Av Grusbusen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 22:42
  3. Sundsvall - Ängelholm t/r. Äntligen!
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 15:04
  4. MC-kortege utöver det vanliga den 7 maj i Varberg!
    Av A.Haglund i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:23
  5. Varberg kortege
    Av Gawriel i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •