Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Ska man chansa på distansköp?

  1. #11
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av triumphtobbe Visa inlägg
    Jag tog tåget en morgon till Lindköping
    Linköping känner jag till. Likaså Lidköping. Men var ligger Lindköping?

  2. #12
    håller fullständigt med triumphtobbe: Är man bara säker på vad man vill ha så är det väl inte så farligt att åka en bit för att hämta hem den

    jag å brorsan flög ju till stockholm å hämta bsan golden flash med sidovagn å körde hem den. ca 120 mil blev det. den klart häftigaste mctur jag varit med om. säljaren skickade 10 bilder på den å vi köpte den via telefon å hämta den några veckor senare. är helnöjd med affären. så den gången var det en bra affär med en ärlig säljare

  3. #13
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Många som är hårdhudade och lite macho här på forumet. Själv drar jag mig för regn och kyla och låter då helst hojen stå. Jag vill ha det bekvämt och skönt när jag kör och har inga ambitioner att köra Iron Butts eller långturer till Mongoliet eller ens till Sundsvall i regn eller kyla. Vi är alla olika. Har bara kört 30 mil i hällregn en gång och det var näst intill en mardröm. Men låt nån som sagt bara göra en snabb koll av hojens skick, kolla sen väderprognosen och flyg ned. Se hemresan som en semester, ta in på något vandrarhem och hälsa på forumkompisarna utmed vägen.

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Min förmåga att hitta mina objekt allt annat än nästgårds är närmast osviklig. Fagersta, Avesta, Bettna, Linköping, Karlstad, Göteborg tre gånger och nu senast Varberg är orter jag besökt i hojköparärenden. Förstår inte varför jag så sällan hittar det jag söker i Stockholm med omnejd...Drar mig inte för att resa en bit när jag hittat det jag vill ha, ser det som lite av ett kul äventyr och avbrott i vardagen!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Ser på Two Wheels hemsida att många åker långt till Umeå för att köpa sin BMW-hoj ju.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40
    Bortsett från ABS så har jag testkört lite Honda VFR800'or från 98-01.. Finns de med 4-6000 mil i 40.000:-
    segmentet och jag tycker att det är en riktigt trevlig liten sport tourer.. Tror jag kommer slå till på en sån.

    Tipsar om provkörning iaf.

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Methx Visa inlägg
    Bortsett från ABS så har jag testkört lite Honda VFR800'or från 98-01.. Finns de med 4-6000 mil i 40.000:-
    segmentet och jag tycker att det är en riktigt trevlig liten sport tourer.. Tror jag kommer slå till på en sån.

    Tipsar om provkörning iaf.
    Absolut inget dåligt val, mycket hoj för pengarna skulle jag vilja säga. Dock kedjedrift, om man nu vill slippa det! En ännu bättre touringhoj, som jag ser det, är Honda Varadero. Har precis skaffat mig en sådan själv. Dock inte som tourer, utan som grus och pendlingshoj. Skulle inte tveka ett ögonblick att ge mig ut på en Europasemester med passagerare på den....bara att hänga på "korvlådorna" och dra!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ser på Two Wheels hemsida att många åker långt till Umeå för att köpa sin BMW-hoj ju.
    Har en kompis som handlat mer än tio hojar där, han byter varje år och ibland oftare än så! Snacka om bra kund...
    ~ Mats

    Min blogg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •