Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
3 mm är ganska bra med mönster, däcket är inte slut även om det förmodligen fått tråkig profil.

Det kan skilja ganska mycket i belastning på däcken mellan hojar, beroende på kåpa, viktfördelning och körsätt. Det är sällan framdäcket slits mer än bak, men jag har för mig jag hört förut att FJR är en av de hojar som sliter mycket framdäck.

Det där har även ändrat sig på senare år. Förut (typ 10 år sedan) räknade man nästan alltid 2 bakdäck på ett framdäck. Numera kör jag nästan alltid slut på däcken samtidigt. Kanske för att jag blivit känsligare för profilen, kanske för att de tillverkar däcken annorlunda. Jag har inte nött ner mönstret just på mitten av ett däck sedan början av 2000-talet även om de tagit slut på andra sätt...
Jodå fjr,n sliter rätt hårt på framdäcken,även bak,men det beror ju mest på att den är tung och hög effekt,och kör man aktivt med den,och det gör man ju då käkar den däck.Jag körde 720mil på dom bridgestone som satt på min supertenere och då var bakdäcket halvslitet.Bytte ut dom till Michelin anakee2 som jag vet är mycket bättre.Körde 150mil,fick en spik i bakdäcket så det var ju bara att kasta bort och sätta på ett nytt,typiskt