Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 139

Ämne: MC-OLYCKOR år 2011

  1. #21
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Borlänge 10 april

    Tragisk dödsolycka idag i Dalarna. Törs man gissa att föraren körde för fort?

    http://www.dt.se/nyheter/borlange/article953796.ece

  2. #22
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Timmer får inte ligga på det sättet vid sidan av vägen.
    Samma sak hände i örebrotrakten fast det var en bil som körde av. Har för mig att det blev rättsliga åtgärder.

    Skaderisken och risken att förolyckas är det enda jag inte gillar med motorcyckelåkningen.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vill rikta en mycket allvarlig varning till alla er som kommer körandes i närheten av massaved eller timmerupplag. Vid lastning är det mycket lätt att barkslamsor ramlar av på vägen. Fuktig eller blöt bark är lika halt som olja. Den som då försöker bromsa med en barkslamsa under däcket kan då få en mycket obehaglig överraskning.

  4. #24

  5. #25
    Så typiskt bilisten inte lade märke till motorcykeln.

  6. #26
    Här är lite kommentarer efter en artikel om mc-olyckor:
    http://www.vk.se/Article.jsp?article=437047

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Med statistik kan man ju bevisa allt. Anledningen till färre mc-olyckor på vintern måste ju därför bero på att de förarna av mestadels offroadhojar är säkrare förare eller????????????

    Oavsett detta så är förarna på offroadhojar mer förskonade från olyckor än de andra. Kanske beroende på lugnare framfart och säkrare hojar?

    Många olycksincidenter inträffar då en förare kör efter devisen " mötte ju ingen här i går, varför skulle jag möta någon i dag "

    Om en bilförare kommer från en sidoväg och slänger en blick åt vänster, så kan faktiskt en mc skymmas av sidostolpen i bilen. Eftersom då man kör i 100 km/h förflyttar sig ca 25 m/sek, och bilföraren kör lite långsamt ut på vägen är man snart i kollisionsläge.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om en bilförare kommer från en sidoväg och slänger en blick åt vänster, så kan faktiskt en mc skymmas av sidostolpen i bilen. Eftersom då man kör i 100 km/h förflyttar sig ca 25 m/sek, och bilföraren kör lite långsamt ut på vägen är man snart i kollisionsläge.
    Rätt Olle och jag har gjort misstaget en gång men då var det en trafikskylt som stog mitt i gatan som jag krockade med.

    Vad som hände var att jag letade efter en adress i en stad och i en korsning tittar jag mig för och svänger vänster och så smäller det bara och jag har ingen aning ...... Först när jag går ur bilen ser jag skyltjäkeln. Den har alltså gömt sig bakom A-stolpen genom hela svängen! Jag kände mig jäkligt billig men det blev inte reparationen och bilen blev aldrig igen vad den hade varit.

    Enda glädjeämnet var att jag inte hade kört på något levande.
    Ove

  9. #29

  10. #30
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag var ute i natt i tjänsten på en MC-olycka. Vill inte säga mer än att det kunde ha gått både bättre och sämre.

    Kör försiktigt.

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •