Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 139

Ämne: MC-OLYCKOR år 2011

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162
    Jag tror att hastighet är orsak till olyckan. 50 meter före olyckan ändras hastighet från 70km/h till 50km/h. Andra ord olyckan hände på 50 väg!!

  2. #12
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Sepe Visa inlägg
    Jag tror att hastighet är orsak till olyckan. 50 meter före olyckan ändras hastighet från 70km/h till 50km/h. Andra ord olyckan hände på 50 väg!!
    No kidding!

    Hade han hållit 50 eller 70 så hade nog inte hojen börjat wobbla, och han hade inte kört av vägen.

    Jag gissar minst på 100km/h

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    No kidding!

    Hade han hållit 50 eller 70 så hade nog inte hojen börjat wobbla, och han hade inte kört av vägen.

    Jag gissar minst på 100km/h
    Hur sjutton kan hojen börja wobblamåste vara något fel på den.Men som vanligt när det sker en krock så läser man att bilen/motorcykeln kom av okänd anledning över på fel sidaDet är ju förarn som kör över på fel sida,eller kör på mitt räcket osv

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Inga moderna hojar wobblar i lagliga hastigheter, definitivt inte i 50 eller 70 km/h. Omöjligt att veta vad som hänt men något fel på hojen känns inte sannolikt, snarare ett förarmisstag av något slag...
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fick en wobblare i dag. Körde ut på motorvägen och hojen började konstra, speciellt där det var spårigt. Punka, tänkte jag, och släppte ner farten till ca 60 km/tim. Transalpen med Michelin T63 klarar det med tomt däck eftersom den har en tjock innerslang, några kilometer i allafall. Kom till en mack, fyllde på luft och tog mig till gummiverkstan.

    En förare som aldrig råkat ut för en punka och däcket kränger loss på fälgen, ligger lite risigt till om han inte håller nerverna under kontroll och tar det väldigt lungt.

    Jag tycker att det vore ett mycket bra moment att öva på exvis vid avrostningarna. Det finns väl alltid någon som har en gammal hoj som det går att släppa ut nästan all luft på och öva med.
    Men risken är ju att det visas samma mentalitet som " jag har kört i 30 år och aldrig behövt tvärbromsa "
    En annan sak att tänka på då det gäller stora tunga customhojar som får punka är ju att de då blir så låga att de skrapar i backen vid väldigt liten lutning.

  6. #16
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    http://vk.se/Article.jsp?article=432091

    inte riktigt isfritt än...

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Man ska nog inte köra när solen gått ner, det fryser lätt på då. Mitt på da'n är nog mer lämpligt den här årstiden, där uppe är det mer vinter än här i Tokholm.

  8. #18
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Såg en idiot på Ringvägen idag som drog upp hojen på bakhjulet i hög fart. Precis innan rödljuset satte han ned hojen och fick stopp med näppe. Hade där legat det minsta grus hade hans fina supersporthoj varit ganska tillknycklad nu. Bara en tidsfråga innan han kör omkull och vi får läsa om det i denna tråden.

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Såg en idiot på Ringvägen idag som drog upp hojen på bakhjulet i hög fart. Precis innan rödljuset satte han ned hojen och fick stopp med näppe. Hade där legat det minsta grus hade hans fina supersporthoj varit ganska tillknycklad nu. Bara en tidsfråga innan han kör omkull och vi får läsa om det i denna tråden.
    Oj oj oj! Det var dumt gjort! Tänk om en liten knatte sprungit ut över övergångsstället och det låg sand där han kom på bakhjulet?

  10. #20
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Såg en idiot på Ringvägen idag som drog upp hojen på bakhjulet i hög fart. Precis innan rödljuset satte han ned hojen och fick stopp med näppe. Hade där legat det minsta grus hade hans fina supersporthoj varit ganska tillknycklad nu. Bara en tidsfråga innan han kör omkull och vi får läsa om det i denna tråden.
    Istället för riskutbildningen så borde man ha infört IQ-test....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •