Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 139

Ämne: MC-OLYCKOR år 2011

  1. #121
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Det är ett bra förslag även om det inte hjälpt denna gången,det var tydligen inte så stort intresse för att följa lagarna.Det är märkligt att dagen efter du kört upp på en lättkörd och "tam" motorcykel kan du köpa ett "monster" och köra med den utan någon större erfarenhet.

  2. #122
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av sally101 Visa inlägg
    Han var min vän... har fortfarande svårt att fatta att han inte finns mer...
    Jag beklagar!!

  3. #123
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    "Polis mätte hans hastighet med laser"....till 217kmh....
    En hastighet som aldrig kan betrakas som omdömesgill i stadstrafik, dessutom med passagerare!
    Lessen, men i detta fall är min empati synnerligen begränsad.

    Han hade ju dessutom cirklat runt ett antal mil runt/i Stockholm, bl a hunnit med ett besök i Slöddertälje..
    Hela händelseförloppet är ju inte bara några minuter, utan tämligen långt
    Möjligheten finns ju alltid att stanna, men det verkade inte riktigt vara aktuellt. Har också svårt att se något förmildrande i detta flyktbeteende från Polisen.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #124
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    "Polis mätte hans hastighet med laser"....till 217kmh....
    En hastighet som aldrig kan betrakas som omdömesgill i stadstrafik, dessutom med passagerare!
    Lessen, men i detta fall är min empati synnerligen begränsad.

    Han hade ju dessutom cirklat runt ett antal mil runt/i Stockholm, bl a hunnit med ett besök i Slöddertälje..
    Hela händelseförloppet är ju inte bara några minuter, utan tämligen långt
    Tycker ung lika. Det är svårt att tycka synd om vare sig honom eller tjejen som tydligen hjälpte till att hitta på dumheter efterhand. Och anhöriga? Vem var det som stod som ägare till den hojen som han tydligen använde som helt och hållet sin egen?

    Många ??? från min sida.

    Första polis kom till platsen efter ca 30 sek. efter vad som ett vittne uppgav. I 200 km/tim innebär det att den kom 1,67 kilometer efter så det kan inte varit någon tät jakt just vid det tillfället.

    Tråkigt när det händer och tråkigt med det dåliga intryck som drabbar oss alla.
    Ove

  5. #125
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Möjligheten finns ju alltid att stanna, men det verkade inte riktigt vara aktuellt. Har också svårt att se något förmildrande i detta flyktbeteende från Polisen.
    Meningen med hela åkturen var väl att leka tokdåre och ett bonus att bli uppmärksammad av polis. Som sagt, förmågan att se konsekvenser av sitt handlande är fullt utbyggt först vid 25 års ålder vilket är ganska tydligt då man även är beredd att offra livet på sin flickvän. Normala människor gör väl allt för att nära och kära inte ska skadas.
    Jag tycket inte synd om grabben, hade han inte kört ihjäl sig nu hade han kört ihjäl sig senare eller ännu värre kört ihjäl någon annan...

  6. #126
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    "Polis mätte hans hastighet med laser"....till 217kmh....
    En hastighet som aldrig kan betrakas som omdömesgill i stadstrafik, dessutom med passagerare!
    Lessen, men i detta fall är min empati synnerligen begränsad.

    Han hade ju dessutom cirklat runt ett antal mil runt/i Stockholm, bl a hunnit med ett besök i Slöddertälje..
    Hela händelseförloppet är ju inte bara några minuter, utan tämligen långt
    Vill bara börja med att säga att jag försvarar inte något!
    Men saker är aldrig svarta eller vita det finns (minst) 2 versioner av det mesta.
    Polisen klockade dom vid eller på väg till skogskyrkogården detta är närmast motorväg i resten av Sverige och handen på hjärtat iallafall jag har kört fortare än 217 och på mindre vägar än detta.
    Jag har varit 22 och jag hade inte stannat då med en så snabb hoj..
    En så massiv polisinsats för fortkörning Mmm verkar sannolikt..... Snarare nu får det vara nog nu ska vi f@n ha dom insats...
    Att helikoptern ligger så högt som polisen säger.... Det gjorde dom inte förr iallafall...
    Men det tragiska är att en människa mist livet!
    Men det är ju bara jag
    Och återigen jag försvarar ingen!

  7. #127
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    De hade tydligen retat polisen med rödljuskörningar samt pekat finger åt dem. Var det jag misstänkte när det blev ett sånt pådrag med flera bilar och en helikopter.
    » Sammanfattning på sporthoj.

    Det finns en länk på Swedavia där man i efterhand kan följa helikopterns flygning efter dem. Skriv in 20/7 och klockslaget 21:40, det som skrevs i Aftonbladets artikel var att helikoptern flugit nära dem, så är inte fallet. Följ bara helikoptern, här i skepnad av ett flygplan men den heter Beacon 546 (Hkp 946).
    Den flyger ut mot Haninge, mot Tyresö, över Älta mot E4, ner mot Södertälje, vänder i S-tälje och cirkulerar runt olycksplatsen omkring kl 22:15.
    Kartan går att förstora samt öka hastigheten på rutten.
    Senast redigerat av Nina den 2012-02-08 klockan 10:43.

  8. #128
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    De hade tydligen retat polisen med rödljuskörningar samt pekat finger åt dem. Var det jag misstänkte när det blev ett sånt pådrag med flera bilar och en helikopter.
    » Sammanfattning på sporthoj.

    Det finns en länk på Swedavia där man i efterhand kan följa helikopterns flygning efter dem. Skriv in 20/7 och klockslaget 21:40, det som skrevs i Aftonbladets artikel var att helikoptern flugit nära dem, så är inte fallet. Följ bara helikoptern, här i skepnad av ett flygplan men den heter Beacon 546 (Hkp 946).
    Den flyger ut mot Haninge, mot Tyresö, över Älta mot E4, ner mot Södertälje, vänder i S-tälje och cirkulerar runt olycksplatsen omkring kl 22:15.
    Kartan går att förstora samt öka hastigheten på rutten.
    Bra och samlad info så långt det går att få. Bra jobbat Nina.

    Som jag ser det så var det nästan inte möjligt för polisen att agera annorlunda. Helikoptern låg tillräckligt högt för att inte störa och jag tvivlar på att den skulle höras för den som sitter på en MC i hög fart över fartvind och ljud från hojen.

    Visst är det sorgligt, på samma sätt som när någon väljer att begå självmord.
    Ove

  9. #129
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst är det väl en häftig känsla att kunna skryta med att ha blåst snuten.
    Ta till exempel Ghost Rider, som lyckades hålla sig undan utan att bli tagen på bar gärning. Det är ju ganska många, som vet vem han är och jag misstänker att han kommit på bättre tankar. Man startar ju livet med en påse fylld med tur. Ingen vet dock hur mycket det finns i den påsen...........................
    Det är ju lätt att dra förhastade slutsatser om en olycka. Men i Aftonbladets artiklar försöker man ju bara skapa publicitet utan tillräcklig underbyggnad, bara för att kunna sälja fler tidningar.
    Detta är ju helt förkastligt för en tidning vilket ju gör att den förlorar på detta i långa loppet. Jag har i allafall fått en negativ känsla för Aftonbladet.

  10. #130
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Intressant sammanfattning på Sporthoj. Säger allt. Trodde faktiskt inte att det hade varit fullt så illa, som det uppenbarligen var.

    Att han inte krockade med någon i tunneln måste varit "Guds försyn". Detta kunde bara få en tragisk utgång, skönt dock att ingen oskyldig drabbades denna gång!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •