Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 139

Ämne: MC-OLYCKOR år 2011

  1. #101
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Polisen har gjort en utredning av denna olycka. Mcföraren hade tydligen kryssat fram mellan olika filer och bilföraren hade ingen möjlighet att upptäcka den.
    Slutsatsen blir då som vanligt att det ej beror på bilföraren.
    Om polisutredningen är lika svårbegriplig som tidningsartikeln, då vet jag inte...
    Felet att inte lämna företräde borde väl i alla fall ligga kvar som punkt?

    Sedan är det förstås ingen idé att skuldbelägga föraren ytterligare - han/hon har det nog för jävligt ändå.
    Och rent allmänt, inte knutet till denna olycka: Nog gör många av oss det väldigt svårt för bilisterna att göra korrekta bedömningar!
    Senast redigerat av Guzzi-Leif den 2011-07-15 klockan 20:36.

  2. #102
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Dödsolycka pga extremfart på Årstalänken.

    » Artikel här

  3. #103
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Dödsolycka pga extremfart på Årstalänken.

    » Artikel här
    Väldig tur att ingen annan skadades. " självsanering "

  4. #104
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Väldig tur att ingen annan skadades. " självsanering "
    Nja, han hade en 17-årig tjej bakpå som skadades. Jupp, självsanering.

  5. #105
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Ifall nå´n har misst det så dog en 22-åring. Fruktansvärt onödigt och tragiskt, men "självsanering"?? Skärp er.Jag uppmuntrar verkligen inte extremåkning i någon form, men någon har just förlorat sin son, så lite respekt kanske kunde vara på sin plats.

  6. #106
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nej, jag tycker inte synd om föraren. Han riskerade dels passagerarens liv och dels övriga trafikanter som kan finnas längs med vägen. Hade varit klart bättre att stanna och ta sina böter för att han körde mot rött ljus i sta'n än blåsa iväg i 250 km/tim. Det är såna här förare som ser till att vi som hojförare får skit och högre premier. Visst, det är tråkigt att det slutade så här för honom.

  7. #107
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    I rest my case.....du missade hela min poäng. Jag skrev nämligen att jag inte uppmuntrar (läs tycker om, tolererar, accepterar, osv) extremåkning i någon form. Jag skrev inte att jag tycker synd om föraren, utan syftade på att han antagligen har anhöriga som aldrig mer får träffa honom. Jag tror att alla här förstår att det var en vansinneskörning (till och med jag fattar att det varit bättre att ta böterna), och han betalade det dyraste priset, så att slå sig själv för bröstet och bravera om självsanering känns inte bara fånigt, utan ganska känslokallt.

  8. #108
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kan ha en viss förståelse för att människor kan anse det lite som "självsanering". Den fullständiga brist på respekt som dessa "Daredevils" visar, tycker jag är bortom allt förnuft. Som jag berättade om tidigare i sommar blev jag omkörd med en dryg meters lucka i sida av två vettvillingar som körde om mig och Jonas, emellan oss den bil vi just höll på att köra om. Dom höll en fart på säkert 200 km/h vid tillfället. Liggande förare på R1r kommer lätt upp i den farten. Kan säga att det inte hade berört mig så hemskt illa om dom kört av vägen längre fram Här riskerade dom, förutom sina egna liv, mitt, min passagerares, Jonas och bilistens. Bara slumpen som klarade oss från att smälla ihop. Hade det gått illa hade vi alla blivit inblandade, med som extra lök på laxen den andre dåren som skulle kört in i oss i den farten.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #109
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Du förstår mig vad jag menar Mats. Det är respektlöst att köra på det här sättet, med dylik körning följer också konsekvenser. Har läst en del trådar på olika forum, de gillade att köra på det här sättet i 200 blås och konsekvensen hann tyvärr ikapp dem nu.

  10. #110
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Håller med lazze,man kan tycka vad man vill om körningen men det är ett väldigt högt pris att betala,och dom som lider nu är bara hans familj och vänner.

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •