Sidan 9 av 14 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 139

Ämne: MC-OLYCKOR år 2011

  1. #81
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Såvitt jag förstår körde galningarna även om Jonas som låg en bit bakom oss, på fel sida och emellan honom och bilen han just höll på att köra om...

    Har aldrig någonsin blivit omkörd i samma fart, ens på Autobahn. Där ligger man nog gärna runt 170-180 km/h när det går som snabbast. Detta var rejält mycket fortare! Kanske fick dom världens kick av att riskera sina egna och andras liv på det här sättet.

    Har hört argumentet att det går så fort att passera att den omkörde inte hinner reagera när man kör om på detta vis. Det var vad en sporthojsåkare tyckte när jag kommenterade GhostRiders körning till Uppsala, vilken jag antar att många sett. Där kör han just på detta vis, men i kanske ytterligare 100 km/h...
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #82
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Kanske ni två skulle lägga ut beteendet som en fråga på sporthoj? Kanske det kryper fram nåt svar på varför vissa agerar på det här viset där, här tror jag inte nåt ev svar kan dyka upp. Jag har aldrig förr hört talas om detta beteende men är det nytt måste det stoppas. Ögonaböj.

    Kan absolut inte begripa hur tusan man törs sitta på en plastraket och bara komma på tanken att just där emellan ska man klämma sig in i 200 blås! Att passera så fort att den omkörde inte hinner reagera och tycka det är kul?? Absolut ingen rim & reson i det hela. I värsta fall kanske hojarna var stulna.

  3. #83
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag skulle faktiskt vilja veta varför och hur man bara kommer på tanken ens, vad får dem att ta just det beslutet och varför? Begriper man inte konsekvenserna av sin handling här? Saknas det nåt i framloben tro? Ja det är ju där konsekvenstänkandet sitter.

  4. #84
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Tyvärr är beteendet med att köra om till höger inte något som enbart sportåkare gör, körde för några år sen bil och blev ikappkörd av 10-15 st customhojar, var precis på väg att gå ut i vägrenen för att släppa fram dem lite lättare när jag upptäcker att 3-4 st av dem kör om mig på högersidan istället för vänster ... så finns värstingar av alla sorter

  5. #85
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    inte i sverige men vilken ironi..
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13268086.ab

  6. #86
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    "Only in the United States", den individuella frihetens land!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #87
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    Undrar vad hans kompisar tycker nu. Fortfarande okej att köra hoj utan hjälm eller…?

  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Tyvärr klarar dom flesta sig som kör på detta vis,och kan fortsätta riskera oskyldigas liv.
    Jag tycker personligen att Smc bidrar till att föda upp dessa mc galningar.Smc gör ett fantastiskt bra jobb i mycket,men jag hör ofta då jag pratat med dessa fartvildar argument som-Jag har gått Smc:s bankurs så jag behärskar den här körningen.
    Då man diskuterat detta ämne på Smc håller dom nästan på att hänga en.Körskolorna måste också jobba mer intensivt för att inte locka fram ett sådant dåligt trafikbeteende.
    Men ett annat mycket stort problem är den personliga mognaden,ansvarstagande,konsekvensmedvetande och inte minst synen på andra medtrafikanter.Det är ett stort problem med dessa omogna personer,och att dom sedan far omkring på mordredskap och riskerar andra människors liv är fruktansvärt.

  9. #89
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    ”Jag har gått Smc:s bankurs så jag behärskar den här körningen.”
    Korkat, för på banan finns förstås inga bussar, bilar, träd, sten & grus på vägbanan, hål i marken, oförutsedda manövrar från andra trafikanter etc som det finns på vägar och gator. Så det är tycker jag, korkat att resonera så här av vissa.

  10. #90
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tror aldrig att jag blivit så här rädd någon gång tidigare. Det var en sån liten marginal till total katastrof. Om man kör i runt 200 km/h rör man sig minst femtio meter/sekund...det här var körning i värsta GhostRiderstil! Fanns inga marginaler alls. Kan bara inte förstå hur de tänker!
    Och till råga på allt är det ju ofta i sådana här situationer som den som orsakat kaoset hinner därifrån innan själva olyckan inträffar. Som förare nr 1 i Mats exempel. Om nu inte Mats hade varit en sådan stabil mc-åkare med Maud som co-driver hade de kanske smällt med förare nr 2 och resten av historien nöjer jag mig med att skaka på huvudet åt. Vilken idiot! Glad att ni finns kvar
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •