Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 139

Ämne: MC-OLYCKOR år 2011

  1. #111
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Håller med lazze,man kan tycka vad man vill om körningen men det är ett väldigt högt pris att betala,och dom som lider nu är bara hans familj och vänner.
    Då kanske grabben skulle tänkt lite på släkt & familj innan han brassade på utav helvete.

    Det är ju fan att man måste tassa på tå här. Vi är flera här som inte gillar kamikazepiloter och när *jag* skriver det så ska man hacka på mig för det. Det spelar fasen ingen roll vad jag skriver här på forumet, om jag skrivit att det varit fullständigt coolt och ballt skulle jag fått på pälsen för det istället.

    Jag tycker faktiskt synd om hans släkt och familj (tro't eller ej!) men jag tycker faen inte att körningen var så värst genomtänkt.

  2. #112
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Håller med lazze,man kan tycka vad man vill om körningen men det är ett väldigt högt pris att betala,och dom som lider nu är bara hans familj och vänner.

  3. #113
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Dödsolycka pga extremfart på Årstalänken.

    » Artikel här
    Nåt som slår mig, hur tänkte familjemedlemmen som antingen lånade ut hojen eller tillät skenförsäkringen? Killen hade ju inte ens A-kort och knappast råd att betala försäkringen på den hojen såvida han inte var född rik...

    ... jag letar vidare efter sunt förnuft.
    Senast redigerat av Jåke den 2011-07-21 klockan 21:59.

  4. #114
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Jag tycker helt enkelt det handlar om respekt för andra människor och deras känslor,det finns folk som menar att bara man sätter sig på en motorcykel får man skylla sig själv om det händer en olycka.Det var inte speciellt till dej Nina eller någon annan på forumet,men ibland så får man en olustig känsla att det går över gränsen och de kommentarerna i detta sammanhanget var över min gräns.

  5. #115
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    30 åring avled inatt efter en olycka mellan Kristianstad och Tollarp.
    Det var en kompis till min ena bror.
    Den svarta våren verkar inte ta slut...

    http://www.kristianstadsbladet.se/kr...d-Tollarp.html
    Han var min vän... har fortfarande svårt att fatta att han inte finns mer...

  6. #116
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Nåt som slår mig, hur tänkte familjemedlemmen som antingen lånade ut hojen eller tillät skenförsäkringen? Killen hade ju inte ens A-kort och knappast råd att betala försäkringen på den hojen såvida han inte var född rik...

    ... jag letar vidare efter sunt förnuft.
    Ja du, det skulle jag aldrig göra. Skulle säga "Skaffa körkort först och ställ den på dig" men jag antar att den personen i dag har dåligt samvete för att ha skenförsäkrat hojen åt honom.

  7. #117
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Unhappy

    Erkänner att jag kan vara lite vass i kommentarerna ibland. jag menar ju att det finns ett fåtal av yngre hojåkare som inte begriper att de är potentiella dösaraketer då de flyger fram.
    Jag förstår känslan och kicken att kunna formligen flyga fram, har ju själv upplevt den. Det är kanske svårt att då kunna tänka rationellt för ett fåtal i den situationen, vilket gör att de utgör en fara för andra.
    De flesta TAR SITT FÖRNUFT TILL FÅNGA OCH KANSKE KÖR AV SIG PÅ DE BANTILLFÄLLEN DE FÅR.
    Visst är det häftigt att ha den snabbast hojen, men med den följer ett stort ansvar.

  8. #118
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Finns artiklar i båda kvällstidningar idag om "olyckan" i Årsta. Passageraren och killens mamma lägger skulden på Polisen. Han fick panik för att en Polis mätte hans hastighet med laser....sen var allt igång, enligt flickvännen.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #119
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Erkänner att jag kan vara lite vass i kommentarerna ibland. jag menar ju att det finns ett fåtal av yngre hojåkare som inte begriper att de är potentiella dösaraketer då de flyger fram.
    Jag förstår känslan och kicken att kunna formligen flyga fram, har ju själv upplevt den. Det är kanske svårt att då kunna tänka rationellt för ett fåtal i den situationen, vilket gör att de utgör en fara för andra.
    De flesta TAR SITT FÖRNUFT TILL FÅNGA OCH KANSKE KÖR AV SIG PÅ DE BANTILLFÄLLEN DE FÅR.
    Visst är det häftigt att ha den snabbast hojen, men med den följer ett stort ansvar.
    Sorry, även jag kan vara vass ibland men jag tycker inte synd om killen, däremot hans nära & kära. Han hade chanser att stanna och ta sitt ansvar.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Finns artiklar i båda kvällstidningar idag om "olyckan" i Årsta. Passageraren och killens mamma lägger skulden på Polisen. Han fick panik för att en Polis mätte hans hastighet med laser....sen var allt igång, enligt flickvännen.
    Mmm, hojen stod på nån annan i familjen, jag skulle aldrig vara så schysst av mig att jag skriver mig på en hoj till en körkortslös inom familjen. Tjejen snarare rättfärdigar hans framfart med henne bakpå genom att skriva ”Vad skulle ni göra med 10 civvar efter er?”. För min del är svaret enkelt: stannat.

    Jag förstår att man i frustration och ilska vill och behöver skylla olyckan på nån men han hade som sagt chanser att sluta. Och varför tillät man sig att skriva en hoj på sig åt någon som inte hade körkort för hojen? Familjen måste ha vetat om att han var ute och rände sta'n runt på en hoj som han egentligen inte fick köra. Finns bilder på de två på bulten bl a.

    Man säger att konsekvenstänkandet kommer inte igång förrän runt 25-årsåldern.

  10. #120
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Angry

    Vore väl ganska enkelt att genomföra en hästkraftsbegränsning/kontra tyngd för ungdomar under 25 år.

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •