Sidan 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 139

Ämne: MC-OLYCKOR år 2011

  1. #71
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Tyvärr så är det ju många mc-olyckor idag som beror på handhavande fel.Många går ju på bankurser för att sedan tro att dom kan köra hur som helst.Om man följer den hastighet som står på skyltarna så blir det sällan problem,och har lite framförhållning,inte lite heller.Blir säkert starka reaktioner på detta,men det är ju rätt vanligt när man säger som det är.Man ser ju ofta mc förare som är så osäkra på vad dom gör,och på sin hoj,det är riktigt skrämmande ibland,faktiskt.Ofta när man är ute och kör så möter man hojar,helst äldre hojar,dom har inte ens lyset på och man åker och blinkar km efter km,inte undra på det händer olyckor tänker jag.Lika så andra insidenter som jag reagerar starkt på är när man i gäng eller parkerar vid andra ställer sig så nära så man nästan klättrar på andras hojar när man kliver av,varför, lämna minst 1meter imellan jag säger alltid till.Nu alla kör som vanligt i sommar och njut av alla turer

  2. #72
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    …och många glömmer stänga av blinkersen. Det kan ge fel signal till andra trafikanter vid korsningar t ex.

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Inte konstigt att en del mcförare går åt i trafiken.
    Kom körande med bilen på 45:an utanför Säffle. Hade ganska många bilar efter mig på fredagseftermiddagen. Möter 5 bilar varav två långtradare, samt en customhoj. Tro´t eller ej.
    Ser i backspegeln att mcföraren börjar köra om lastbilarna trots att det kom mötande hela tiden.
    Vill bara säga att en del faktiskt får skylla sig själva.
    Hur skall det gå att komma åt ett sådant beteende? Kanske är det självsanering som gäller.

  4. #74
    Och härom dagen kom jag körandes i en t-korsning med trafikljus. När det blir grönt kör jag. När jag kommit en bit drar två motorcyklister rött trafikljus vilket inte kändes kul. Hade jag gasat på lite till hade kört in i sidan på mig. När de blir grönt kör tre kompisar till de två första motorcyklisterna.... Och de kör, likt de två första, som om de inte har för många celler kvar... Men det är klart om man inte är rädd om sitt liv eller bryr sigom andra så kan man köra så...

  5. #75
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Idag var det riktigt, riktig nära en katastrof för vår del!

    Vi låg och rullade fram i 110 km/h med farthållaren inkopplad när jag kommer i kapp en långsammare bil. Lägger mig i vänsterfilen för att köra om. När jag ser bilen i min högra backspegel påbörjar jag min sväng tillbaka in i det högra körfältet. I samma ögonblick blir jag varse en vrålande motor snett bakom mig till höger. Här kommer nu en sportmotorcykel farande med en liggande förare. Galningen har kört om emellan mig och den omkörda bilen, på mittlinjen. Han håller max en meter i sida till oss när han drar förbi på mittlinjen, till höger om oss. Hör Maud skrika i intercomen "Det kommer en till"! Kanske två sekunder efter den förste kommer ytterligare en galning och kör om på samma sätt, i ännu högre fart. Han verkade jaga den förste! Det gick oerhört fort. Min uppskattning är att det måste ha gått i närheten av 200 km/h när de passerade oss på en dryg meters håll. Det var bara guds försyn som förhindrade en katastrof. Hade jag hunnit byta fil hade den förste kört på oss och den andre hade kört in oss båda. Blev rädd som jag sällan blivit förr. Blir helt vansinnig på människor som sätter andras liv på spel på detta sätt.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #76
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Idag var det riktigt, riktig nära en katastrof för vår del!

    Vi låg och rullade fram i 110 km/h med farthållaren inkopplad när jag kommer i kapp en långsammare bil. Lägger mig i vänsterfilen för att köra om. När jag ser bilen i min högra backspegel påbörjar jag min sväng tillbaka in i det högra körfältet. I samma ögonblick blir jag varse en vrålande motor snett bakom mig till höger. Här kommer nu en sportmotorcykel farande med en liggande förare. Galningen har kört om emellan mig och den omkörda bilen, på mittlinjen. Han håller max en meter i sida till oss när han drar förbi på mittlinjen, till höger om oss. Hör Maud skrika i intercomen "Det kommer en till"! Kanske två sekunder efter den förste kommer ytterligare en galning och kör om på samma sätt, i ännu högre fart. Han verkade jaga den förste! Det gick oerhört fort. Min uppskattning är att det måste ha gått i närheten av 200 km/h när de passerade oss på en dryg meters håll. Det var bara guds försyn som förhindrade en katastrof. Hade jag hunnit byta fil hade den förste kört på oss och den andre hade kört in oss båda. Blev rädd som jag sällan blivit förr. Blir helt vansinnig på människor som sätter andras liv på spel på detta sätt.
    Där har vi ju hela orsaken till att det finns folk som vill totalförbjuda motorcyklar. Tyvärr drabbas som vanligt den stora massan mc åkare av ett fåtal idioters framfart på mc. Indragningar, förbud och begräsningar som i vanlig ordning enbart drabbar de skötsamma då idioterna reda nu struntar i lagar, paragrafer, hänsyn och sunt förnuft.
    Blev själv i våras omkörd på ett liknande sätt. Körde på en 70 väg, ganska smal sådan, om en traktor. Helt plötsligt dånade det till till vänster om mig och en grön sporthoj kom dundrande förbi. På bakhjulet och en förare i shorts, sandaler och t-shirt. Det tragiska är att nämnda förare säkert skrytit med sin bravad på småpojkarnas favoritforum sporthoj.

  7. #77
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Idag var det riktigt, riktig nära en katastrof för vår del!

    Vi låg och rullade fram i 110 km/h med farthållaren inkopplad när jag kommer i kapp en långsammare bil. Lägger mig i vänsterfilen för att köra om. När jag ser bilen i min högra backspegel påbörjar jag min sväng tillbaka in i det högra körfältet. I samma ögonblick blir jag varse en vrålande motor snett bakom mig till höger. Här kommer nu en sportmotorcykel farande med en liggande förare. Galningen har kört om emellan mig och den omkörda bilen, på mittlinjen. Han håller max en meter i sida till oss när han drar förbi på mittlinjen, till höger om oss. Hör Maud skrika i intercomen "Det kommer en till"! Kanske två sekunder efter den förste kommer ytterligare en galning och kör om på samma sätt, i ännu högre fart. Han verkade jaga den förste! Det gick oerhört fort. Min uppskattning är att det måste ha gått i närheten av 200 km/h när de passerade oss på en dryg meters håll. Det var bara guds försyn som förhindrade en katastrof. Hade jag hunnit byta fil hade den förste kört på oss och den andre hade kört in oss båda. Blev rädd som jag sällan blivit förr. Blir helt vansinnig på människor som sätter andras liv på spel på detta sätt.
    Fy fan vilken tur ni hade. Och hoppas de där jävlarna kör omkull och aldrig kan sitta på en hoj igen!

  8. #78
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Fy fan vilken tur ni hade. Och hoppas de där jävlarna kör omkull och aldrig kan sitta på en hoj igen!
    Tror aldrig att jag blivit så här rädd någon gång tidigare. Det var en sån liten marginal till total katastrof. Om man kör i runt 200 km/h rör man sig minst femtio meter/sekund...det här var körning i värsta GhostRiderstil! Fanns inga marginaler alls. Kan bara inte förstå hur de tänker!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #79
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tror aldrig att jag blivit så här rädd någon gång tidigare. Det var en sån liten marginal till total katastrof. Om man kör i runt 200 km/h rör man sig minst femtio meter/sekund...det här var körning i värsta GhostRiderstil! Fanns inga marginaler alls. Kan bara inte förstå hur de tänker!
    Det är det som skiljer oss från dom Mats. Vi har nämligen förmågan ATT tänka, något som dessa idioter helt saknar. Jag är yrkesförare, och ser dagligen tillbud som lätt kunnat sluta i total katastrof för oskyldiga medtrafikanter. Detta belyser verkligen vikten av att vi som tänkande mcförare måste vara observanta och beredda på allt. Förstår rädslan men gläds åt att det trots allt slutade bra.

  10. #80
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Usch, nån menade för mig en gång att konsekvenstänkandet utvecklas inte förrän runt 25-årsåldern. Tänk då ynglingar på fartraketer utan detta tänkande. Det är hemskt helt enkelt!

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •