Sidan 10 av 14 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 139

Ämne: MC-OLYCKOR år 2011

  1. #91
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Och till råga på allt är det ju ofta i sådana här situationer som den som orsakat kaoset hinner därifrån innan själva olyckan inträffar. Som förare nr 1 i Mats exempel. Om nu inte Mats hade varit en sådan stabil mc-åkare med Maud som co-driver hade de kanske smällt med förare nr 2 och resten av historien nöjer jag mig med att skaka på huvudet åt. Vilken idiot! Glad att ni finns kvar
    I detta fall hade jag turen att Maud hann uppmärksamma att det var en till på väg. Själv hade jag inen aning om det, förrän hon skrek i hjälmen. Han låg i döda vinkeln och kom så tätt inpå den första att jag inte hann reagera!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #92
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Fy fan va hemskt!

    Jag hade en motardliknadne sak som körde om mig precis när jag svängde av till höger i en korsning.
    Han kom på bakhjulet mitt inne i en liten turistby på kusten, jag hade dessutom precis släppt över en mamma å hennes barn vid ett övergångsställe.
    Blev lite pinsamt å köra motorcykel när man syns tillsammans med dylika puckon.

  3. #93
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Korkat, för på banan finns förstås inga bussar, bilar, träd, sten & grus på vägbanan, hål i marken, oförutsedda manövrar från andra trafikanter etc som det finns på vägar och gator. Så det är tycker jag, korkat att resonera så här av vissa.
    Det är väl lite i likhet med att köra en aning fortare just för att man har ABS på hojen.Man kör nog gärna lite fortare just för att man kan och har gått utbildning,men då försvinner ju också en stor del av säkerheten.
    Sen är det väl så att alla har nog kört på ett dumt vis någon gång,jag menar,vi är ju trotts allt människor.Att däremot köra vårdslöst ständigt och jämnt tyder nog mer på ovuxet förstånd.

  4. #94
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Det är väl lite i likhet med att köra en aning fortare just för att man har ABS på hojen.Man kör nog gärna lite fortare just för att man kan och har gått utbildning,men då försvinner ju också en stor del av säkerheten.
    Sen är det väl så att alla har nog kört på ett dumt vis någon gång,jag menar,vi är ju trotts allt människor.Att däremot köra vårdslöst ständigt och jämnt tyder nog mer på ovuxet förstånd.
    Prexis, håller med. Visst har man väl tryck pellen i botten i bilen nån gång, dragit på rullen lite extra... Men man gör det förstås inte varje gång man kör nåt fordon.

  5. #95
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Fy fan va hemskt!

    Jag hade en motardliknadne sak som körde om mig precis när jag svängde av till höger i en korsning.
    Han kom på bakhjulet mitt inne i en liten turistby på kusten, jag hade dessutom precis släppt över en mamma å hennes barn vid ett övergångsställe.
    Blev lite pinsamt å köra motorcykel när man syns tillsammans med dylika puckon.
    Jag blev omkörd förrförra året av en gubbe i en Cheva pickis mitt i min högersväng, han skulle också svänga åt samma håll och gata. Då var det nära jag slog av sidspegeln men behärskade mig.

  6. #96
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    I början av denna säsong körde en hönshjärna om min långtradare på bakhjulet i uppförsbacke mot ett skymt backkrön på vägen mellan Sala och Västerås. Att folk skiter i andra har jag förstått, men att dom inte är rädda om sig själva, det kan jag bara inte få in i huvet...

  7. #97
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Förresten, moderator kanske kan flytta diskussionerna i tråden till egen tråd kallad Diskussioner olyckor 2011?

  8. #98
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13301506.ab

    Ännu en dödsolycka och svår skada.

  9. #99
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Mc-oycka i Karlstad med dödlig utgång. Bilist körde från sidogata ut på väg markerad som huvudled.
    Verkar mer och mer som att bilisterna skulle förbjudas.

  10. #100
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Unhappy

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Mc-oycka i Karlstad med dödlig utgång. Bilist körde från sidogata ut på väg markerad som huvudled.
    Verkar mer och mer som att bilisterna skulle förbjudas.
    Polisen har gjort en utredning av denna olycka. Mcföraren hade tydligen kryssat fram mellan olika filer och bilföraren hade ingen möjlighet att upptäcka den.
    Slutsatsen blir då som vanligt att det ej beror på bilföraren.

Liknande ämnen

  1. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  2. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  3. Aktuella mc-olyckor
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 07:25
  4. Tankeväckande statistik om olyckor
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 15:42
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •