Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 80

Ämne: Kevlarjeans

  1. #31
    Medlem Carinas avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Backaryd,Ronneby
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Så bra du kollade upp det. Funderar på köpa ett par jag oxå. Gäller bara hitta nå storlek som passar
    I denna delen av Sverige finns en butik i växjö och kalmar som heter flying eagle. Har köpt det mesta av dom. Man kan även handla online hos dom.Alltid hjälpsamma.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
    I denna delen av Sverige finns en butik i växjö och kalmar som heter flying eagle. Har köpt det mesta av dom. Man kan även handla online hos dom.Alltid hjälpsamma.
    Tack för tipset. Ska kika in på deras hemsida

  3. #33
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här kan du se en film som i alla fall övertygade mig om att just dessa jeans är okay!
    Undvik dock att köpa jeansen "Oilskins". Dom kladdar av sig på allt du kommer i kontakt med. Funkar väl så länge det bara rör sadeln, men är betydligt värre när man besöker ett fik eller liknande...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #34
    Blev klart imponerad över det jag såg på filmen!

  5. #35
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Funkar väl så länge det bara rör sadeln, men är betydligt värre när man besöker ett fik eller liknande...
    Följer stolen med upp när man reser sig eller?

  6. #36
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Följer stolen med upp när man reser sig eller?
    Nää, det gör den inte. Däremot blir det alldeles fett och kladdigt på stolen. Inte så kul för den som kommer efter...Undvik den modellen! Är ungefär som de gamla, så kallade "Kletställen" från Barbour, som knuttar använde förr. Var ett rejält misstag att köpa dom. Kunde inte tänka mig att de skulle vara så kladdiga.

    Var på en infokväll med Lindstrands/Halvarsson. Fick då reda på att deras jeans faktiskt hade bättre nötningsvärden än deras skinnställ. Kommer inte ihåg siffrorna, men det var ett rejält övertag för jeansen.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2011-03-22 klockan 16:44.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #37
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Var på en infokväll med Lindstrands/Halvarsson. Fick då reda på att deras jeans faktiskt hade bättre nötningsvärden än deras skinnställ. Kommer inte ihåg siffrorna, men det var ett rejält övertag för jeansen.
    Oki! Då ska jag stoppa i knäskydd.

  8. #38
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Oki! Då ska jag stoppa i knäskydd.
    Har skaffat sådana här. Har plockat ur skydden ur mina byxor och kör uteslutande med dom här benskydden och en rejäl skyddsbyxa med riktiga höftskydd.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #39
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har skaffat sådana här. Har plockat ur skydden ur mina byxor och kör uteslutande med dom här benskydden och en rejäl skyddsbyxa med riktiga höftskydd.
    Såna måste jag skaffa att ha under mina kevlarjeans!

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har skaffat sådana här. Har plockat ur skydden ur mina byxor och kör uteslutande med dom här benskydden och en rejäl skyddsbyxa med riktiga höftskydd.
    Perfekta skydd. Jag har ju ett par allvädersbyxor där knäskydden sitter helt fel, inte alls på mina knän. Har ju även köpt ett par skinnbrallor och på dom tror jag skydden sitter bättre.

    Men dessa som man sätter på benen måste ju vara bäst!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •