Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 80

Ämne: Kevlarjeans

  1. #21
    Medlem Carinas avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Backaryd,Ronneby
    Inlägg
    43

    Kevlarjeans

    Har funderingar på att köpa kevlarjeans som jag skulle använda på sommaren. Någon som har testat dom, och hur är dom att använda ?

  2. #22
    Medlem Texass avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Jämtland/Östersund
    Inlägg
    19
    Hej

    Jag har ett par som jag köpte på Heca i Sundsvall och jag tycker dom funkar fint. Har satt i ett par knäskydd i dom för att få lite mer skydd. Skönt att ha på till och från jobbet och kortare turer.

    mvh//Texas

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag fick ett par förra säsongen men jag minns med gott minne hur det var att ramla omkull med cykeln som yngre och jeansen gick sönder. Och vilken värk, blåmärken och sår jag fick. Så jag har inte vågat prova dem pga minnet. Det är säkert nån mental spärr jag har… Okej, ska testa dem i sommar, dock inte hårdtesta dem. I alla fall hoppas jag få slippa hårdtesta dem.

    De sitter bra på kroppen i alla fall. Som vanliga jeans modell grova ungefär. Bra att de är långa i benen, har långa ben själv så jag har lite problem att hitta jeans med bra längd på.

  4. #24
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jag kör med mina när det är varmt ute. Så varmt att mina cordura brallor blir direkt obekväma i värmen. Jeansen sitter skönt och är svalare. Dessutom så kan man gå omkring i dem utan att se ut som en trafiksignal i nyllet pga värmeslag....

    Nackdelen med Jeansen är att man bör ha med sig regnplagg. Vårat ostadiga väder här i nörr gör att man kör in och ut ur olika regnområden....tyvärr
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #25
    Medlem Peos avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    79
    Fukar bra hoppas jag, beställde ett par på e-bay från england i helgen för 890:- ink frakt.

    Tänkte ha dom när solen skiner och man bara cruisar lite på byn.

  6. #26
    Hur är det om man enligt försäkringsvillkoren ska ha godkända skyddskläder? Räknas sådana jeans som godkända, så man får ut maximal ersättning från försäkringsbolaget ifall man blir skadad?

  7. #27
    Medlem Carinas avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Backaryd,Ronneby
    Inlägg
    43
    Tack för alla svar. Lutar åt att det blir ett inköp på Flying Eagle i helgen.

  8. #28
    Medlem Carinas avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Backaryd,Ronneby
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Hur är det om man enligt försäkringsvillkoren ska ha godkända skyddskläder? Räknas sådana jeans som godkända, så man får ut maximal ersättning från försäkringsbolaget ifall man blir skadad?
    Dom byxor jag har tittat på har försytt i knä o höfter för att kunna stoppa dit knä och höftskydd. Kan inte tänka mig annat än att de ska täcka försäkringen om olyckan skulle vara framme. Men jag ska ta reda på det.

  9. #29
    Medlem Carinas avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Backaryd,Ronneby
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
    Dom byxor jag har tittat på har försytt i knä o höfter för att kunna stoppa dit knä och höftskydd. Kan inte tänka mig annat än att de ska täcka försäkringen om olyckan skulle vara framme. Men jag ska ta reda på det.
    Har pratat med Bilsport O mcförsäkring. Kevlarjeans är godkända om man har knäskydd o höftskydd i jeansen. Eller som hon sa "Bara det finns extraförstärkningar vid knäna "

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
    Har pratat med Bilsport O mcförsäkring. Kevlarjeans är godkända om man har knäskydd o höftskydd i jeansen. Eller som hon sa "Bara det finns extraförstärkningar vid knäna "
    Så bra du kollade upp det. Funderar på köpa ett par jag oxå. Gäller bara hitta nå storlek som passar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •