Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 80

Ämne: Kevlarjeans

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Kevlarjeans

    Citat Ursprungligen postat av Mogens
    "Drag testet" utfört i 140 knyck (åka efter en motorcykel liggande på baken)!
    Jisses, det var vågat! Kanske man skulle köpa ett par ändå?

  2. #12
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Kevlarjeans

    sådana här jeans kanske är lösningen för alla tuffingar som inte orkar/vill/kan köra i riktiga mc-kläder?

  3. #13
    Medlem lenes avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    tågarp
    Inlägg
    67

    SV: Kevlarjeans

    hejsan jag har också köbt ett par kevlar jeans inte nog med att dom är svalare dom är också mjuka och sköna att ha på mvh lene

  4. #14

    MC-jeans?

    Är de nån som kör med MC-jeans av kevlar med skydd?

    Måste man beställa en storlek större än normalt för att skydden ska få plats, eller?

    Skulle va skönt att ha ett par sådana när de är stekhett ute...


    ________________________________________
    Slog samman två liknande trådar /Peter
    Senast redigerat av pewa den 2010-05-25 klockan 18:58.

  5. #15
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    jag köpte ett par från Mo'Cycle och lyssnade på försäljaren som tyckte jag skulle ta ett par större än min vanliga storlek och de är alldeles för stora (postorder o e-mail conversation, kunde inte prova de innan)
    Storlek 32/34, svarta med höft o knäskydd, helt splitternya, bara provade, gav 1995, de är dina för 1500 om storleken passar. 32 är längden o jag är 1.77, de hamnar under hälen, 34 midjan och en halv Gabriel till får plats där inne, skulle ha tat 32/32 som jag hade tänkt från början

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Gawriel Visa inlägg
    jag köpte ett par från Mo'Cycle och lyssnade på försäljaren som tyckte jag skulle ta ett par större än min vanliga storlek och de är alldeles för stora (postorder o e-mail conversation, kunde inte prova de innan)
    Storlek 32/34, svarta med höft o knäskydd, helt splitternya, bara provade, gav 1995, de är dina för 1500 om storleken passar. 32 är längden o jag är 1.77, de hamnar under hälen, 34 midjan och en halv Gabriel till får plats där inne, skulle ha tat 32/32 som jag hade tänkt från början
    Tyvärr är jag alldeles mycket större. När jag köpte ett par goretex-byxor i våras så fick jag gå upp på 4XL???

    Men tack för informationen. Det låter som om det är bäst att låta bli postorder och istället köpa dem lokalt så man kan prova dem.

    Hoppas du kan skicka tillbaks dem och få en bättre storlek.

  7. #17
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Japp. Köpte ett par Draggin jeans. Riktigt, riktigt sköna att ha på sig. Man sitter bekvämt i dem.

    Tyvärr så är vårat väder här hemma i Sverige så instabilt så man måste nästan alltid ha med sig ett regnställ eller köra i G-tex stället från början.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #18
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Köpte ett par Lindstrands Wrap i höstas, och jag fullkomligt älskar dom! Bra passform (Har M i vanliga fall och M passade utmärkt inkl. skydd), skönt material och enligt mig är dom den enda modellen som inte genererar "gubbröv". =)
    For those about to rock - We salute you!

  9. #19
    Ska försöka ta mig iväg idag till Handelsboden och prova och förhoppningsvis köpa ett par. Är så less värmen i de vanliga mc-byxorna nu på sommarn.

  10. #20
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Älskar mina Draggin Jeans som jag köpte på Handelsboden. Väl värda sina 2200 som de kostade.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •