Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 80 av 80

Ämne: Kevlarjeans

  1. #71
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Jag kommer också småningom att Köpa en set deagin kläder men man måste vara försiktig när man köper dragin och ta reda på hur många procent kevlar kläderna består. Det kan räcka med 1 procent för att de ska få kallas dragin jeans. Handelsboden har en jeansbyxa med heltäckt med kevlar.
    Menar du att det skulle finnas piratkopior av Draggin´jeans? Mina jeans är fodrade med kevlar till största delen, åtminstone på de delar som blir utsatta vid en omkullkörning. Antog att det är så med alla deras kläder. Tror inte jag sett någon procentsats anges hur mycket kevlar det är, men det ser man lätt med blotta ögat.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #72

  3. #73
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Menar du att det skulle finnas piratkopior av Draggin´jeans? Mina jeans är fodrade med kevlar till största delen, åtminstone på de delar som blir utsatta vid en omkullkörning. Antog att det är så med alla deras kläder. Tror inte jag sett någon procentsats anges hur mycket kevlar det är, men det ser man lätt med blotta ögat.
    Piratkopior finns av allt. Det han menar är nog att det finns Draggin med mindre mängd kevlar. Har för mig att man använder 13.5 ounces / 383 gram som minst fördelat över stuss, längst sidan ner till knäna samt runt dessa.

    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    I min bok är man är ett stolpskott om man köper begagnad MC-utrustning.

  4. #74
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg
    I min bok är man är ett stolpskott om man köper begagnad MC-utrustning.
    Och varför skulle man vara det? skulle det vara något fel på ett par byxor som är använda ett fåtal gånger? vad skulle det kunna vara för fel ens? eller en jacka? det enda är väl hjälmar som kan vara lite känsligt.

  5. #75
    Förutom att det är riktigt ofräscht, hjälper inte att tvätta om personen t.ex. har eller har haft otrevligheter som skabb, löss, mask och vissa könssjukdomar, så vet man inte hur sakerna har använts, om personen som säljer har "förbättrat" på sömmar eller liknande. Sedan så är garanti* oftast personlig, reklamationsrätt är det alltid, och gäller bara ursprungsköparen.

    *Säljargaranti: Garantiavtal mellan butiken och den ursprungliga kunden. Garantin gäller bara ursprungsköparen. En mycket vanlig form av garanti.

    *Tillverkargaranti: Garantiavtal upprättat av tillverkaren och följer med produkten oavsett vem som äger den. En mycket ovanlig form av garanti
    .

    Edit: Jag har aldrig köpt något begagnat och kommer aldrig att göra det heller. Det heter dumsnål av en anledning...
    Senast redigerat av Duke den 2012-03-27 klockan 20:06.

  6. #76
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Kommer ihåg från lumpen många kallingar/undertröjjor som var stämplade runt 50 talet dvs lätt begagnade
    Jag lever än idag trots användandet av begagnad materiel utan garanti..

    /Janne

  7. #77
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg
    Förutom att det är riktigt ofräscht, hjälper inte att tvätta om personen t.ex. har eller har haft otrevligheter som skabb, löss, mask och vissa könssjukdomar ...
    Detta känns lite konstigt, har du aldrig provat kläder i butik eller sovit i en hotellsäng eller suttit i en begagnad soffa. Listan kan göras lång. Renlighet är bra men men det finns gränser.
    Jan-Olov

  8. #78
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg
    Förutom att det är riktigt ofräscht, hjälper inte att tvätta om personen t.ex. har eller har haft otrevligheter som skabb, löss, mask och vissa könssjukdomar, så vet man inte hur sakerna har använts, om personen som säljer har "förbättrat" på sömmar eller liknande. Sedan så är garanti* oftast personlig, reklamationsrätt är det alltid, och gäller bara ursprungsköparen.

    *Säljargaranti: Garantiavtal mellan butiken och den ursprungliga kunden. Garantin gäller bara ursprungsköparen. En mycket vanlig form av garanti.

    *Tillverkargaranti: Garantiavtal upprättat av tillverkaren och följer med produkten oavsett vem som äger den. En mycket ovanlig form av garanti
    .

    Edit: Jag har aldrig köpt något begagnat och kommer aldrig att göra det heller. Det heter dumsnål av en anledning...
    Håller med digdet ska vara nytt.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-03-27 klockan 21:42.

  9. #79
    Medlem Romeos avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Detta känns lite konstigt, har du aldrig provat kläder i butik eller sovit i en hotellsäng eller suttit i en begagnad soffa. Listan kan göras lång. Renlighet är bra men men det finns gränser.
    Håller med dig

    Förstår verkligen inte hur vissa människor tänker..

  10. #80
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Renlighet är bra men men det finns gränser.
    Visst finns det gränser. Drar den t.ex. när det gäller köp av begagnade kläder.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •