Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 80

Ämne: Kevlarjeans

  1. #61
    Fick dom idag. Dom passade precis.

  2. #62
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356

    Sååååå skönt!

    Idag gjorde jag slag i saken och köpte mig ett par jeans med kevlarförstärkning. Så luftigt och skönt! Inga mer svettiga ben och byxor som fastnar och sitter obekvämt. Givetvis inte lika bra skydd, men jag flyttade ialafall över knäskydden ifrån mina tidigare byxor till dessa.

    Dessa köpte jag: http://www.mcweb.se/kevlarjeans-fame-p-10098-c-118.aspx

    Och dessa hade jag innan: http://www.mcweb.se/byxa-6067-p-4591-c-118.aspx

    Om någon är intresserad av att köpa billigt så hör av er!

    Storlek XL vilket var chockande då jag har 32-33 i jeansstorlek.

  3. #63
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    jag ska åka och köpa någon dag också.. börjar bli på tok för varmt ute...

  4. #64
    Medlem C Upps avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    22
    Köpte mig ett par Draggin samma dag som jag tog körkortet. Så oerhört skönt... Inte samma skydd kanske, men vafan... Ska man vara helt säker måste man ju köra omkring i en riddarrustning med heltäckande airbag.

  5. #65
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Igår fick dom äntligen hem min storlek av jeans och jacka jag bestämt mej för. Blev Lindstrands Dundee som jacka och tillhörande jeans
    Vilken sval jacka... helt otrolig.. med ens känns det inte jobbigt att klä på sej mckläderna.
    Senast redigerat av nippe den 2011-07-07 klockan 12:55. Anledning: länk fail

  6. #66
    Jaha så har även jag köpt mig ett par jeans idag. För min del blev det:
    http://www.jofama.se/motorcycle_wear...p?cid=8&id=192

    Kändes riktigt bra att ha på sig och såg snygga ut. Dock hade Lillemans inte passande skydd hemma så det fick dom beställa, men den som väntar på något gott....

  7. #67
    Någon som kör med Draggins knäskydd "Knee Guard"?

  8. #68
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Jag kör med de skydden du länkar till från Knox.
    Har inte använt dom så ofta med tanke på temperaturen än så länge, inte riktigt känt att det varit jeansväder. Men snart åker dom på igen.
    Gillar skydden efter som dom sitter bra på plats. Kan bli lite svettigt om man stannat och har dom på sig länge.. men det är ju bara att lirka av sig

  9. #69
    Låter bra. Blir att man lägger en beställning på ett par jeans samt skydd inom kort.

  10. #70
    honda500
    Gäst
    Jag kommer också småningom att Köpa en set deagin kläder men man måste vara försiktig när man köper dragin och ta reda på hur många procent kevlar kläderna består. Det kan räcka med 1 procent för att de ska få kallas dragin jeans. Handelsboden har en jeansbyxa med heltäckt med kevlar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •