Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 51

Ämne: Polis dömd för mc-jakt

  1. #1

    Polis dömd för mc-jakt

    Polis dömd för otillåten mc-jakt

    En mc-förare som jagades av polisen körde i hög fart av vägen och skadades allvarligt. Nu har den jagande polismannen fällts för tjänstefel, skriver Smålandsposten.

    Jakten utanför Växjö gick i vansinnesfart. Strax innan mc-föraren körde av vägen var han uppe i 213 kilometer i timmen.

    Polismannen uppmanades av sin chef att avbryta jakten men valde att fortsätta. På måndagen dömdes han att betala 70 dagsböter, totalt 19 000 kronor, för tjänstefel.

    Källa: TT

    Publicerad: 17 mars 2011 kl 14.56

    http://www.vk.se/Article.jsp?article=428389

  2. #2
    Vet faktist inte va man ska tycka om detta. Är det ok att slippa bli jagad om man kör tillräckligt fort...

  3. #3
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Vet faktist inte va man ska tycka om detta. Är det ok att slippa bli jagad om man kör tillräckligt fort...
    känns ju lite som att det skulle kunna trigga folk att ta chansen att köra ifrån polisen.

  4. #4
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    känns ju lite som att det skulle kunna trigga folk att ta chansen att köra ifrån polisen.
    Ja, det är ju faktiskt den känslan man får. Frågan är vilka lagar som är bäst om man jämför med t.e.x USA där jag tror att dom får ta till precis vad som helst för att stoppa en fortkörare.

  5. #5
    jag tycker det e klart man ska jaga tills de stannar , men på sammagång fattar jag inte , blir killen bättre av att polisen får böta , hmmm jag e nog för dum för att fatta detta

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag såg filmen, fanns på Expressens hemsida och polisen prejade killen mitt i rondellen, killen körde lugnt från början. Han fick då svänga ut ur rondellen i motsatt körbana för att ta sig in i sitt körfält varpå jakten började. Polisen blev tillsagd att avbryta men fortsatte jaga killen som till slut åkte av och fick bl a hojen över sig.

    Ska se om man kan hitta filmklippet igen.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tycker det ser ut som att polisbilen först tränger ut killen mitt i körfältet, killen blir givetvis irriterad och sen börjar jakten. Rondellen kommer senare i filmen.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag tycker nog så här . Hade killen haft lite vett i skallen så hade han stannat tidigare eftersom polisen tydligen ville det. Tycker faktiskt avåkningen verkar bero på att föraren var ouppmärksam på kurvan, ev satt och kollade i backspeglarna.
    Iofs. så gjorde väl polisen fel som inte avbröt på order. Då är frågan den. Om vi kör som fan , så får polisen inte jaga oss, eller????????
    Tidigare var snacket mellan grabbarna med trimmade moppar att kastar man hjälmen, så får polisen inte jaga oss.

  10. #10
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag tycker nog så här . Hade killen haft lite vett i skallen så hade han stannat tidigare eftersom polisen tydligen ville det. Tycker faktiskt avåkningen verkar bero på att föraren var ouppmärksam på kurvan, ev satt och kollade i backspeglarna.
    Iofs. så gjorde väl polisen fel som inte avbröt på order. Då är frågan den. Om vi kör som fan , så får polisen inte jaga oss, eller????????
    Tidigare var snacket mellan grabbarna med trimmade moppar att kastar man hjälmen, så får polisen inte jaga oss.
    jag tänker likadant...

Liknande ämnen

  1. Var fjärde polis-mc står still i Västra Götaland
    Av Danne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 22:24
  2. MC-polis i olycka
    Av Boven i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 11:51
  3. Polis hotade körkortsinspektör
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 11:51
  4. MC-polis jagade 15-åring på cross?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 00:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •