Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 69

Ämne: Första gången på en mc idag

  1. #51
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av stakamt Visa inlägg
    Yes! Nu är jag av med min mc-oskuld

    <klipp>

    Kontentan är: JAG VILL ÅKA MEEEER!!!
    Grattis! Sånt där både minns och lever man länge på.
    Skickar med en partyhälsning för pånyttfödelsen:

  2. #52
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Visst är det en häftig upplevelse att inse att man behärskar en motorcykel! Blir bara bättre med åren. Tycker att det är roligare och kör mer för varje år som går.... Lägg upp bilden på ditt breda flin!
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2011-03-28 klockan 14:48.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #53
    Medlem syrsans avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholmsområdet
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kul att se de olika alternativen. Ser inte alltför omöjligt ut att klara. Skulle det vara något svårt moment att stanna och starta mellan konerna? Förstår inte riktigt vad man vill testa där?
    På min uppkörning fick jag förklaringen att den banan är till för folk som kommer till uppkörningen med typ en Honda Goldwing, som rent omöjligt kan klara av bana 1...

  4. #54
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av syrsan Visa inlägg
    På min uppkörning fick jag förklaringen att den banan är till för folk som kommer till uppkörningen med typ en Honda Goldwing, som rent omöjligt kan klara av bana 1...
    Juste att dom tänker på dom. Misstänker att dom inte kan vara så många...
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #55
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Grattis!
    Konstigt att man minns så mycket av uppkörningen. det var ju för över 20 år sedan-minns fortfarande vägen jag körde den vingliga konbanan där kontrollanten gick med måttband för kolla rätt avstånd (körläraren hade först flyttat ut dem lite innan...)Färgen på lånehjälmen och på följebilen .....och nu plötsligt i skrivande stund minns jag en annan kille som var så nervös att han "höll på att skita knäck i spiraler" som han så elegant uttryckte det på på klingande Värnamom dialekt....han fick också lappen, Varför minns man sånt tro

  6. #56
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Grattis!
    Konstigt att man minns så mycket av uppkörningen. det var ju för över 20 år sedan-minns fortfarande vägen jag körde den vingliga konbanan där kontrollanten gick med måttband för kolla rätt avstånd (körläraren hade först flyttat ut dem lite innan...)Färgen på lånehjälmen och på följebilen .....och nu plötsligt i skrivande stund minns jag en annan kille som var så nervös att han "höll på att skita knäck i spiraler" som han så elegant uttryckte det på på klingande Värnamom dialekt....han fick också lappen, Varför minns man sånt tro
    jag körde upp i augusti och kommer ihåg att jag väntade på min tur och att jag var klar... resten är en enda nervös dimma...

  7. #57
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag övade kryp på grusvägen här i området. Risken att åka fast är minimal och pengarna man tjänar på det är enorma! Jag vet inte hur många lektioner jag sparade men läraren sa efter att jag tjatat kryp en hel helg att det märks att du övat och nog gick det bättre i trafikskolans konbana!

    Det är ju upp till var och en att göra som den vill men att slippa betala för en del lektioner är ju bara så skönt! Och det var därför jag tog ett eget initiativ och övade krypkörning på grusen mellan utlagda små stenar...
    Hej jag började köra hoj för första gången, det är svårt . Jag har aldrigt körde hoj eller moppe heller, tänkte köpa hoj för att köra hemma och lära så bli det mindre lektioner . Har du något tipps, vilken hoj är bra och värdigt att lära på ?
    Vill har hjälp!
    Senast redigerat av Spor den 2011-07-12 klockan 02:46.

  8. #58
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Spor Visa inlägg
    Hej jag började köra hoj för första gången, det är svårt . Jag har aldrigt körde hoj eller moppe heller, tänkte köpa hoj för att köra hemma och lära så bli det mindre lektioner . Har du något tipps, vilken hoj är bra och värdigt att lära på ?
    Vill har hjälp!
    Hej Spor, och välkommen till forumet!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  9. #59
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Blir så glad när jag hör om fler som är på gång med kortet. Kämpa på!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  10. #60
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Blir så glad när jag hör om fler som är på gång med kortet. Kämpa på!
    Ja just det, tips från min körskolelärare: När du krypkör, titta upp i himlen! Gjorde som han sa ... vingligt som fan men på nästa lektion så släppte det. Problemet för mig var som för så många andra att jag tittade på konorna.
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

Liknande ämnen

  1. Hjälp, ska sälja ett fordon för första gången!
    Av Reject i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 12:08
  2. Sista gången för i år
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 18:12
  3. Första gången i grupp.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 19:37
  4. Första lektionen idag..
    Av Enmadeleine i forum MC-kort
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 12:40
  5. Första gången i trafik med hoj
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 06:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •