Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dubbdäck till crossen

  1. #1

    Dubbdäck till crossen

    Läste i en tråd om att dubbdäck och plogade crossbanor, blev grymt inspirerad!

    Till vintern blir det dubbdäck till YZ:an. Vad finns det för alternativ? Vad är billigast?
    Antar att speciella cross-dubbdäck är rätt dyrt, funkar det att dubba egna? Beställa på webben?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2

    SV: Dubbdäck till crossen

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Läste i en tråd om att dubbdäck och plogade crossbanor, blev grymt inspirerad!

    Till vintern blir det dubbdäck till YZ:an. Vad finns det för alternativ? Vad är billigast?
    Antar att speciella cross-dubbdäck är rätt dyrt, funkar det att dubba egna? Beställa på webben?
    Det är kul!.. 8)

    Men det är också rätt dyrt, ska du köpa dig ett par nya dubbdäck så kostar det ca 3500:- MEN då ska det tilläggas att du kommer kunna ha dom i flera säsonger förmodligen, framdäcket håller i evigheter.. Dubba själv är inte att rekommendera då det är svårt att få till det bra, speciellt om man är helt ny på det.. Köpa begagnat är också ett alternativ, finns väldigt fina däck som är tillsalu för nästan halva priset..

    http://www.dubbdacksproffsen.se/ Är mycket bra att ha å göra med, Tomas Penonnen är mycket trevlig.. Dom har t.o.m en webshop om du inte vågar ringa ner och höra med dom..=)

    // Anders

  3. #3

    SV: Dubbdäck till crossen

    Kollade lite på deras hemsida, verkar har ett bra sortiment! Problemet är att jag kör inte så mycket cross att det känns värt att lägga ut över 3000:- Att köpa billiga thai-däck och sedan låtan nån däckfirma dubba dom, är det dumt? Får kolla upp begagnat om inte annat..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4

    SV: Dubbdäck till crossen

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Kollade lite på deras hemsida, verkar har ett bra sortiment! Problemet är att jag kör inte så mycket cross att det känns värt att lägga ut över 3000:- Att köpa billiga thai-däck och sedan låtan nån däckfirma dubba dom, är det dumt? Får kolla upp begagnat om inte annat..
    Billiga thaidäck slits mkt.. Mkt fort.. Klackarna kommer säkerligen spricka och dubben flyga ur.. Jag känner lite folk som dubbar själv, jag kan ju höra med dom vad dom tar för ett billigt däck (typ Maxxis) dubbat och klart om du vill?

    // Anders

  5. #5

    SV: Dubbdäck till crossen

    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Kollade lite på deras hemsida, verkar har ett bra sortiment! Problemet är att jag kör inte så mycket cross att det känns värt att lägga ut över 3000:- Att köpa billiga thai-däck och sedan låtan nån däckfirma dubba dom, är det dumt? Får kolla upp begagnat om inte annat..
    Billiga thaidäck slits mkt.. Mkt fort.. Klackarna kommer säkerligen spricka och dubben flyga ur.. Jag känner lite folk som dubbar själv, jag kan ju höra med dom vad dom tar för ett billigt däck (typ Maxxis) dubbat och klart om du vill?

    // Anders
    Vore schysst! Alltid intressant att kolla olika alternativ..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Dubbdäck till crossen

    Kan vara bärt att kolla upp utländska webshoppar också, t.ex. tyskland. Vet många som beställer billiga vanliga mc-däck därifrån.

  7. #7

    SV: Dubbdäck till crossen

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Kan vara bärt att kolla upp utländska webshoppar också, t.ex. tyskland. Vet många som beställer billiga vanliga mc-däck därifrån.
    Menar du då vanliga odubbade däck eller dubbdäck?

    Svenskarna har väldigt bra dubbdäck.. Slitstarka osv.. Det finns endel "kända" svenskar som dubbar åt många.. VÄLDIGT många.. Elitförare, både svenskar och icke svenska förare..
    Så jag tror Sverige är ett toppland när det gäller just dubbdäck till cross.. Observera att detta endast är vad jag tror..


    // Anders

  8. #8
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Dubbdäck till crossen

    kolla blocket om du tycker nya är för dyra, ser dubbdäck lite nu och då.. 1500:-/par är inte ovanligt

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Dubbdäck till crossen

    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Kan vara bärt att kolla upp utländska webshoppar också, t.ex. tyskland. Vet många som beställer billiga vanliga mc-däck därifrån.
    Menar du då vanliga odubbade däck eller dubbdäck?

    Svenskarna har väldigt bra dubbdäck.. Slitstarka osv.. Det finns endel "kända" svenskar som dubbar åt många.. VÄLDIGT många.. Elitförare, både svenskar och icke svenska förare..
    Så jag tror Sverige är ett toppland när det gäller just dubbdäck till cross.. Observera att detta endast är vad jag tror..


    // Anders
    Menade dubbade däck men jag kanske är ute och cyklar. Vet bara att folk beställt billiga odubbade däck från Tyskland, täntke att de kanske även har dubbat..

Liknande ämnen

  1. Dubbdäck i Stockholm?
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-04-05, 19:09
  2. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  3. Dubbdäck till motorcykel
    Av pewa i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 10:26
  4. Crossen flödar?
    Av pewa i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 04:28
  5. Oljeblandning till crossen
    Av pewa i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 21:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •