Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Krönika: Touring till besiktningen

  1. #11
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manneman Visa inlägg
    Håller med dig, det är redan dyrt nog, tanken är väl att det ska vara kostnadstäckning på det de gör och det måste det sannerligen vara redan idag.
    Kom inte privatiseringen av sig? Alla (94% enligt en undersökning 2009) tycker om Svensk Bilprovning och då åker man ju dit. Och att Svensk Bilprovning fortsatt skickar kallelse gör ju att det inte finns någon större anledning till att åka någon annanstans.

    Det blir dyrare om fler bolag etablerar sig eftersom varje station får färre kunder.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2011-04-11 klockan 09:46.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Kom inte privatiseringen av sig? Alla (94% enligt en undersökning 2009) tycker om Svensk Bilprovning och då åker man ju dit. Och att Svensk Bilprovning fortsatt skickar kallelse gör ju att det inte finns någon större anledning till att åka någon annanstans.
    Antar att det finns privata alternativ, någonstans. Har dock aldrig sett någon station, fått reklam eller hört talas om någon som varit på en. Någon här som varit på en privat station tro?
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Antar att det finns privata alternativ, någonstans. Har dock aldrig sett någon station, fått reklam eller hört talas om någon som varit på en. Någon här som varit på en privat station tro?
    I Åkersberga har Carspect öppnat.
    De tar 300,00 för en mc-besiktning.
    Var och besiktade gammelhojen i Norrtälje idag på Bilprovningen.
    De tog 260,00.

    Så länge Bilprovningen är billigare och det inte är några problem att få tider så kommer jag inte att välja något annat alternativ.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  4. #14
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Även Bilprovningen vet hur man saltar en räkning.
    Registreringsbesiktigade en hoj efter ombyggnad idag.
    Ett nästan rent pappersjobb. 1730:-kr
    SFRO hade gjort grundkollen i höstas. 2700:-

    Ett bromsljus, Som var orginal och hade god funktion saknade det lilla EU-märket i plasten och måste snabbytas på närmaste verkstad 494:-kr innan godkännandet.

    Det är roligt nästan jämt.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    I Åkersberga har Carspect öppnat.
    De tar 300,00 för en mc-besiktning.
    Var och besiktade gammelhojen i Norrtälje idag på Bilprovningen.
    De tog 260,00.

    Så länge Bilprovningen är billigare och det inte är några problem att få tider så kommer jag inte att välja något annat alternativ.
    Varför välja något annat, dessutom dyrare alternativ? Känns som en dålig affärsidé att driva ett privat alternativ som är dyrare...
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Det är som med systemet. Alla klagar på det tills det finns ett privat alternativ och man upptäcker att Systembolaget har ett utbud på kvalitetsprodukter som ingen privat aktör kan matcha....

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Det är som med systemet. Alla klagar på det tills det finns ett privat alternativ och man upptäcker att Systembolaget har ett utbud på kvalitetsprodukter som ingen privat aktör kan matcha....
    Vet inte om det varit så mycket klagomål från kunderna egentligen? Det är väl ett beslut av staten att det ska finnas privata alternativ, av någon anledning? Kan för egen del inte alls se nyttan för konsumenten av det hela...
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jag besiktigade min bil en lördagsmorgon 08.30. Behövde inte ta ledigt från jobbet och förlora inkomst. Summa summarum så tjänade jag på det
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #19
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jag besiktigade min bil en lördagsmorgon 08.30. Behövde inte ta ledigt från jobbet och förlora inkomst. Summa summarum så tjänade jag på det
    var det hos bilprovningen eller ett privat alternativ?

  10. #20
    Mc-Bosse
    Gäst
    Sen undrar ju jag vad för folk som jobbar på de nya privata stationerna. Är de nitiska så det blir dumt? Eller släpper igenom trafikfarliga fordon kanske? Ja man kan ju undra hur det kan bli när det ska jagas kunder. Ryktena kan ju gå att "kör dit för där går mc:n/bilen igenom trots felet"

    Tycker alltid att bilprovningen varit synnerligen smidiga i sitt sätt att besiktiga mina gamla fordon. Har aldrig lämnat en station med en anmärkning som jag tyckt vara överdriven nitisk. Det har varit ett fel även enligt mig (som inte har tummen mitt i näven) som måste åtgärdas.

Liknande ämnen

  1. Däck till vf750f -84 touring
    Av armoton i forum Veteran
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-26, 22:26
  2. Fixa ljuddämpare till besiktningen
    Av DalRot i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-21, 22:25
  3. custom till touring
    Av fistkiller i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 07:56
  4. Krönika: Tankar om MC-mässan
    Av pewa i forum Krönikor
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-24, 09:48
  5. Touring fr Sthlm till Sala Silvergruva 25/26Juli?
    Av nordicbiker i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 13:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •