Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Funderar på medlemskap i SMC

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356

    Funderar på medlemskap i SMC

    En av anledningarna till att jag funderade på att bli medlem där är deras utbildningar dom har. Men vid en närmare titt så verkar dom inte ha någonting alls i dom västra delarna av Sverige. Alla utbildningar verkar ligga belägna i östergötland och närregioner.

    Vad finns det för fördelar med att bli medlem? förutom något billigare försäkring..

  2. #2
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Nu vet inte jag var du bor, men det verkar som om SMC Väst har några kurser ändå:
    http://forum.svmc.se/showthread.php?p=79650

    Anledningen till att jag gick med i SMC var delvis kurserna och en något billigare försäkringspremie, men även för att jag tycker att dom gör ett bra jobb i övrigt.

  3. #3
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Nu vet inte jag var du bor, men det verkar som om SMC Väst har några kurser ändå:
    http://forum.svmc.se/showthread.php?p=79650

    Anledningen till att jag gick med i SMC var delvis kurserna och en något billigare försäkringspremie, men även för att jag tycker att dom gör ett bra jobb i övrigt.
    Ja, helt rätt. SMC är en av få organisationer som inte sitter med armarna i kors. De jobbar verkligen för vår sak.

    Sedan så har Du även den sociala biten. Träffar, körningar, turer etc är finemang.
    Och i tidningen MC-folket som kommer i brevlådan kan Du titta och drömma om kommande investeringar..
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    för mig var rabatten på försäkring nästan tre gånger mer än medlemsavgiften så det var inte mycket att fundera,det är trevligt med föreningar som betalar en för att vara med

  5. #5
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Det är aldrig fel att vara medlem av en stor intresseorganisation som till och med kan påverka politikerna! Dessutom så har de tydligen stoppat ett regeringsförslag som skulle förbjuda motorcyklar större än 250 kubik.



    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Klart du ska vara medlem i SMC! De tillvaratar våra intressen, du få en mängd rabatter och kan delta i deras kurser/utbildningar/resor. Kostar inte heller många kronor att vara med.

  7. #7
    Mange
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Klart du ska vara medlem i SMC! De tillvaratar våra intressen, du få en mängd rabatter och kan delta i deras kurser/utbildningar/resor. Kostar inte heller många kronor att vara med.
    Japp, så är det

Liknande ämnen

  1. Funderar på köp av MC och MC kort
    Av kevin97 i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 19:24
  2. Funderar på denna pipa
    Av erkagn i forum Custom
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 15:30
  3. Sitter och funderar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 14:30
  4. Prova SMC-medlemskap gratis!
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 14:51
  5. Funderar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •