Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Ingen gnista

  1. #21
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Startgas är inte bra att använda egentligen men T eller K sprit i förgasarna kan rensa ur dem.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #22
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av josa Visa inlägg
    Idag fick jag igång den o kunde prova lite här på småvägen.

    NYTT PROBLEM Den ville inte starta sen när den blivit varm. Den hade lite låg tomgång som kall så den stanna ibland men ibörjan var det bara att starta igen. Tänkte justera den när den blivit lite varm men då ville den inte alls gå igång ens med bil-start. Då tänkte jag på andra trådar här som jag läst att det var andra som råkat ut för detsamma. Vad var anledningen att den inte startar när den blivit varm?
    Har du ny bensin i tanken?Bensin är en färskvara,annars är det nog bara att låta den gå ev prova med lite k-sprit för det är ju ganska kallt och har den stått kan det mycket väl vara lite vatten i tanken.Men prova att köra lite rejelt med den så den blir riktigt genomvarm men det är inte så lätt med detta vädret.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    9
    Jag har tömt tanken o slatt i ny bensin sen tidigare så det är nog inget problem. men däremot så ska jag slå i lite k-sprit o rensa förgasarna. Tack för tipset.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Plocka ner förgasarna å rengör, du kommer aldrig å bli klok på motorn innan du vet att fuggarna är ok!

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av josa Visa inlägg
    Ja , jag har fått gnista på stiften. När jag "bryggade" brytarhållarna så blixtra det, hmmm.
    Blixtra på stiften alltså. Då gick ju strömmen rätt väg. Tidigare så har jag filat brytarna på plats o kollat så noga jag kunnat. Nu tog jag av brytarna så att jag kunde ta rediga tag med en riktig fil.
    Visst var det illa åtgågna ytor. På med allt igen o vips så var det gnista precis som det ska.
    Nu är det bara det att det har ju tatt en del på batteriet med allt letande efter gnistan.
    Nu har jag bara en 8 ohms billaddare eftersom jag ska köra motorcykel med 6 volt sen så är det en laddare till en sån. Vågar jag ladda med billaddaren? Kan man annars starta med ett bilbatteri, det är ju 12 volt o det borde bli bra snurr då med så många ampere?
    Tack ni som gett ideer ang gnistan.
    Ett råd är att absolut inte ladda mc batteriet med en laddare avsedd för bil! Mc batteriet kommer att börja koka och blir förstört för alltid.....
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  6. #26
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Ett råd är att absolut inte ladda mc batteriet med en laddare avsedd för bil! Mc batteriet kommer att börja koka och blir förstört för alltid.....
    Det går att ladda med billaddare om du sätter ett motstånd mellan laddare och batteri, tex. en 12 volts lampa på en 25-35 watt!
    Man behöver inte köpa mc-laddare om du gör såhär. Men man får ju hålla koll på batteriet när du laddar så att det inte börjar koka.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Ingen gnista Suzuki intruder 800 -92
    Av Samson i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-06-23, 21:24
  2. Ingen gnista, Triumph Speedmaster
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2015-03-29, 14:58
  3. Ingen gnista i tändstiftet
    Av Släggan i forum Mekhörnan
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2014-06-09, 18:28
  4. Kx 250 gnista men startar ej
    Av westblom kx250 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 18:51
  5. Honda CX 500 C utan gnista
    Av BeEr i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •