Visa resultat för omröstning: Ny mc-utrustning 2011?

Antal röster
88. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Hjälm

    39 44,32%
  • MC-ställ (skinn)

    15 17,05%
  • MC-ställ (gore-tex)

    20 22,73%
  • Stövlar/skor

    35 39,77%
  • Handskar

    35 39,77%
  • Ryggskydd

    18 20,45%
  • Övrigt

    26 29,55%
Flervalsomröstning.
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 59

Ämne: Ny mc-utrustning 2011?

  1. #31
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    RobbeS, kolla gärna här! Klart konkurrenskraftiga priser i jämförelse med de svenska. Dessutom snabba leveranser direkt till dörren!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #32
    Medlem larss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    108
    Köpte min nya hjälm hos dom, det tog en mindre än en vecka från beställning till leverans.
    Prismässigt ligger dom ju bra till i synnerhet nu när kronan är stark, jag köpte en Draxtar P104 och fick med ett tonat visir på köpet priset blev inklusive frakt 1145SEK ca 800Sek billigare än i Sverige enkelt val eller
    Dont worry be happy8)

  3. #33
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Saknar en rubrik i omröstningen! Ryggskydd i all ära men jag har köpt en skyddsväst vilket jag tycker är optimalt. Kan vara lite otympligt ibland men ger mest skydd för pengarna tycker jag. Att man dessutom kan ta av sig jackan och bara ha skyddsvästen och en tröja över när det är busvarmt är ett plus. Ja! jag vet att flera har synpunkter på den varianten men jag är nöjd.

    Nyköpet är en HJC FS-MaxN systemhjälm med inbyggt solskydd. Priset var humant, 3495:-. Passformen var perfekt för min skalle, sitter verkligen som en hjälm ska göra. Har använt BMW;s systemhjälm innan och den har varit super men priset nu när en ny skulle införskaffas var inte super. Ska bli spännande att testa HJC;n när vädret blir så att vägarna är farbara. Tilläggas bör att när skogsvägar och stigar står på schemat så använder jag en s.k. cross/endurohjälm och skyddsglasögon.

  4. #34
    Medlem triumphtobbes avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Skåne, Löberöd
    Inlägg
    70
    På tal om att köpa ny utrustning, varför köpa när man kan bygga själv som denna gubben gjort! Jag har själv fotat det! Det är verkligen någon som kör omkring så här! :-)



    Tobbe.
    http://bikeskane955.blogspot.com/

  5. #35
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
    Köpte min nya hjälm hos dom, det tog en mindre än en vecka från beställning till leverans.
    Prismässigt ligger dom ju bra till i synnerhet nu när kronan är stark, jag köpte en Draxtar P104 och fick med ett tonat visir på köpet priset blev inklusive frakt 1145SEK ca 800Sek billigare än i Sverige enkelt val eller
    Har köpt tre hjälmar från dom och sparat runt 1.500:- varje gång, inklusive frakt till dörren. Den snabbaste leveransen var när jag beställde en söndagskväll och hade hjälmen i min hand vid lunchtid på onsdagen. När jag beställt från Touringbutiken har det ibland tagit upp till två veckor att få en leverans....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av triumphtobbe Visa inlägg
    På tal om att köpa ny utrustning, varför köpa när man kan bygga själv som denna gubben gjort! Jag har själv fotat det! Det är verkligen någon som kör omkring så här! :-)
    Ser ju inte fabriksgjort ut, men fungerar säkert bra och hojen verkar dessutom vara en glad en, en som används.
    Ove

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    RobbeS, kolla gärna här! Klart konkurrenskraftiga priser i jämförelse med de svenska. Dessutom snabba leveranser direkt till dörren!
    Jo dom är bra, brukar jämföra priserna i Tyskland, England och USA och beställa där det är billigast. Tyvärr så är det ju inte ens lönt att leta i Sverige... Arai hjälmarna var billigast i England.

  8. #38
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jo dom är bra, brukar jämföra priserna i Tyskland, England och USA och beställa där det är billigast. Tyvärr så är det ju inte ens lönt att leta i Sverige... Arai hjälmarna var billigast i England.
    Vad är det för adress till firman i England. ARAI är mitt favoritmärke och 2.500:- är ett suveränt pris. Kan vara bra att känna till inför nästa inköp. Hjälmar kan vara lurigt att köpa från USA på grund av en annan passform på hjälmarna. Inte alls säkert att hjälmen man provat av en viss modell här hemma har samma passform i USA.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #39
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Nu är nya hjälmen beställd. En Arai chaser som jag hade fräckheten att prova ut hos en handlare och sen beställa från England. Skulle nog ha köpt den hos handlarn om hans anställda varit mer intresserade av att serva kunderna än snacka med kompisar om helgens bravader. Men å andra sidan gjorde deras ointresse att jag nu betalar 2500 kr inkl frakt istället för 4995 kr plus 16 mils bilresa tur och retur för att köpa hjälmen.
    Ska försöka köpa ett par stövlar hos handlarn i alla fall. Har man tur är ointresset lika stort så man måste beställa från England och då slinker det nog för mellanskillnaden ner en och annan pinal till i kundkorgen .
    Dålig service ger definitivt ett dåligt betyg på affären vad än man ska köpa!

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Vad är det för adress till firman i England. ARAI är mitt favoritmärke och 2.500:- är ett suveränt pris. Kan vara bra att känna till inför nästa inköp. Hjälmar kan vara lurigt att köpa från USA på grund av en annan passform på hjälmarna. Inte alls säkert att hjälmen man provat av en viss modell här hemma har samma passform i USA.

    Här är adressen till the shopface som butiken heter.
    http://www.theshopface.com/

Liknande ämnen

  1. Säljes: Mc-utrustning.
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-25, 20:09
  2. Ny utrustning 2013?
    Av Nina i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 11:50
  3. Personlig utrustning
    Av Beppe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 15:50
  4. Ny utrustning
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 22:56
  5. Utrustning & säkerhet
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •