Visa resultat för omröstning: Ny mc-utrustning 2011?

Antal röster
88. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Hjälm

    39 44,32%
  • MC-ställ (skinn)

    15 17,05%
  • MC-ställ (gore-tex)

    20 22,73%
  • Stövlar/skor

    35 39,77%
  • Handskar

    35 39,77%
  • Ryggskydd

    18 20,45%
  • Övrigt

    26 29,55%
Flervalsomröstning.
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 59

Ämne: Ny mc-utrustning 2011?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg
    Hej
    Lidl's mc-saker är faktiskt inte dåliga. Har självt köpt handskar o dylikt där. Samt en kompis köpte sin mc-klädsel där. Så jag kan rekommendera deras saker.
    Hej ! Var det sommarhandskar du köpt ? Ska investera i ett par tunnare handskar inför sässongen och tänkte kolla på Lidl men vet inte hur pass kvaliten är,men du verkar ju nöjd.Kul att höra om fler har erfarenhet av Lidl:s mc prylar.

  2. #22
    Medlem Carinas avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Backaryd,Ronneby
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Hej ! Var det sommarhandskar du köpt ? Ska investera i ett par tunnare handskar inför sässongen och tänkte kolla på Lidl men vet inte hur pass kvaliten är,men du verkar ju nöjd.Kul att höra om fler har erfarenhet av Lidl:s mc prylar.
    Handskarna är något tjockare än sommarhandskar. Men det är bara bra o ha ett mellanting när säsongen börja, när det inte är govärme än. Samt att de gick en bra bit över jackarmen. Bra handskar till bra pris.

  3. #23
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Köpte LIDL:s mc handskar (Crivit heter märket). Innerfodret var totalt sönder efter en månad, men då hade jag haft dem i alla väder också. De var billiga och satt skönt på händerna-men vad hjälper det om de går sönder med en gång....(obs. jag kan ju iofs fått ett "måndagsexemplar).

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Köpte LIDL:s mc handskar (Crivit heter märket). Innerfodret var totalt sönder efter en månad, men då hade jag haft dem i alla väder också. De var billiga och satt skönt på händerna-men vad hjälper det om de går sönder med en gång....(obs. jag kan ju iofs fått ett "måndagsexemplar).
    Har kollat på LIDL:s prylar tidigare år utan att lockas till köp. Uppfyller inte mina krav, men säkert många andras. Som vanligt får man vad man betalar för, är man nöjd så är det alldeles utmärkt. Även BILTEMA har utrustning i det billigare segmentet, för den som sätter priset i första rummet. Samma sak där, inte mycket jag vill ha för egen del av den personliga utrustningen. Andra är jättenöjda. Så kolla även där, ni som gillar LIDL:s prylar!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har kollat på LIDL:s prylar tidigare år utan att lockas till köp. Uppfyller inte mina krav, men säkert många andras. Som vanligt får man vad man betalar för, är man nöjd så är det alldeles utmärkt. Även BILTEMA har utrustning i det billigare segmentet, för den som sätter priset i första rummet. Samma sak där, inte mycket jag vill ha för egen del av den personliga utrustningen. Andra är jättenöjda. Så kolla även där, ni som gillar LIDL:s prylar!
    ! Jag för min del sätter funktion i första rummet. Eftersom statusjakten inte roar mig så behöver jag inte hålla mig till vissa "bra" märken utan är fri att handla där jag finner bra och prisvärda grejer. Hjälm t.ex. - beror väl på att jag har fel skalle, men den enda som jag kan använda under en hel dag utan problem fann jag på Biltema. Har även funnit en del bra grejor på Lidl bl.a. en tankväska som funkar perfekt.

    Har tittat en hel del i MC-shoparna och tror att jag vågar påstå att dom är en del av samma torg. Det finns en massa smäck där också men till ett högre pris. Äger ett par handskar av bästa märke som har den egenheten att dom spricker i sömmarna. Jag har fått dom bytta ett par gånger för att företaget vill inte ha missnöjda kunder, men jag skulle nog vara mer nöjd om dom faktiskt höll. Gäller alltså att ha ögonen med sig oavsett var man handlar.
    Ove

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Lidl's ryggskydd var bäst i test tillsammans med Halvarssons…

  7. #27
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    en schubert c3 inköpt i vinter och nya byxor kommer det nog att bli.. och förmodligen en maaasssa saker jag inte behöver..
    Kommer att följa ditt exempel på hjälmen!

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2
    Kevlar Jeans köpta

  9. #29
    Medlem sigglets avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3
    MC-handlarna i Umeå har nåt jippo nu i helgen, tänkte passa på att fara och kolla efter några bra stövlar

  10. #30
    Nu är nya hjälmen beställd. En Arai chaser som jag hade fräckheten att prova ut hos en handlare och sen beställa från England. Skulle nog ha köpt den hos handlarn om hans anställda varit mer intresserade av att serva kunderna än snacka med kompisar om helgens bravader. Men å andra sidan gjorde deras ointresse att jag nu betalar 2500 kr inkl frakt istället för 4995 kr plus 16 mils bilresa tur och retur för att köpa hjälmen.
    Ska försöka köpa ett par stövlar hos handlarn i alla fall. Har man tur är ointresset lika stort så man måste beställa från England och då slinker det nog för mellanskillnaden ner en och annan pinal till i kundkorgen .
    Senast redigerat av RobbeS den 2011-03-27 klockan 04:49.

Liknande ämnen

  1. Säljes: Mc-utrustning.
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-25, 20:09
  2. Ny utrustning 2013?
    Av Nina i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 11:50
  3. Personlig utrustning
    Av Beppe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 15:50
  4. Ny utrustning
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 22:56
  5. Utrustning & säkerhet
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •