Visa resultat för omröstning: Ny mc-utrustning 2011?

Antal röster
88. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Hjälm

    39 44,32%
  • MC-ställ (skinn)

    15 17,05%
  • MC-ställ (gore-tex)

    20 22,73%
  • Stövlar/skor

    35 39,77%
  • Handskar

    35 39,77%
  • Ryggskydd

    18 20,45%
  • Övrigt

    26 29,55%
Flervalsomröstning.
Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Ny mc-utrustning 2011?

  1. #51
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
    Jag har precis fått hem min nya hjälm. Köpte en Urban Warrior Summit 3.0.
    Det var ett riktigt bra köp! Det finns ett statligt testlaboratorium i Storbrittannien som heter SHARP. Det har tilldelats uppgiften att testa alla på marknaden befintliga MC hjälmar och publicera resultaten på webben. Testet visar att denna hjälm fått 4 utav fem möjliga stjärnor, medans hjälmar som Shoei Multitech, Schubert C3 endast fick tre stjärnor (Airoh Matisse RS endast två). Prisskillnaden är en annan aspekt i det hela. Shoei (ovan) capris: 5500:-, Schubert (ovan) capris:5500:-. Min hjälm kostade 2895:- och för det fick jag (förutom en säker hjälm) inbyggt solvisir, Inbyggd intercom m bluetooth samt en snygg design. Grym ljudkvalitet fö. Låg i 110km/h och pratade i tel (via bluetooth) och både jag och min kollega hade kristallklar ljudkvalitet! Fantastiskt smidigt att, för den som vill, kunna koppla upp gps mot hjälmen och få talade körinstruktioner utan att behöva ta ögonen från vägen.
    Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera denna hjälm
    Problemet är att våra huvudformer är så olika.
    Jan

  2. #52
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Problemet är att våra huvudformer är så olika.
    Naturligtvis är det så att vi är skapade med lite olika huvudform, men den passar perfekt på min träskalle

  3. #53
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
    Naturligtvis är det så att vi är skapade med lite olika huvudform, men den passar perfekt på min träskalle
    Då blir man glad.
    Jan

  4. #54
    Citat Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
    Jag har precis fått hem min nya hjälm. Köpte en Urban Warrior Summit 3.0.
    Det var ett riktigt bra köp! Det finns ett statligt testlaboratorium i Storbrittannien som heter SHARP. Det har tilldelats uppgiften att testa alla på marknaden befintliga MC hjälmar och publicera resultaten på webben. Testet visar att denna hjälm fått 4 utav fem möjliga stjärnor, medans hjälmar som Shoei Multitech, Schubert C3 endast fick tre stjärnor (Airoh Matisse RS endast två). Prisskillnaden är en annan aspekt i det hela. Shoei (ovan) capris: 5500:-, Schubert (ovan) capris:5500:-. Min hjälm kostade 2895:- och för det fick jag (förutom en säker hjälm) inbyggt solvisir, Inbyggd intercom m bluetooth samt en snygg design. Grym ljudkvalitet fö. Låg i 110km/h och pratade i tel (via bluetooth) och både jag och min kollega hade kristallklar ljudkvalitet! Fantastiskt smidigt att, för den som vill, kunna koppla upp gps mot hjälmen och få talade körinstruktioner utan att behöva ta ögonen från vägen.
    Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera denna hjälm
    Var in och kollade på Sharp och kunde inte hitta Urban Warrior där. Den enda urban hjälmen som fanns var N20 som är en integral och fick tre stjärnor....

  5. #55
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Var in och kollade på Sharp och kunde inte hitta Urban Warrior där. Den enda urban hjälmen som fanns var N20 som är en integral och fick tre stjärnor....
    Var och tittade där jag oxå nyss och såg den inte heller. I broschyren som uppvisades på mässan (på två hjul) så står det i klartext. Återförsäljaren skickade med nämnda broschyr med hjälmen hem till mig och jag läser innantill just nu. Känns som om dom vore ute på riktigt hal is om dom skulle ljuga om nå´t sån´t, eller hur? Ring till återförsäljaren TQ Motorsports (0650-10138) och prata direkt med dom om du/ni inte köper det jag skrivit

  6. #56
    Citat Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
    Var och tittade där jag oxå nyss och såg den inte heller. I broschyren som uppvisades på mässan (på två hjul) så står det i klartext. Återförsäljaren skickade med nämnda broschyr med hjälmen hem till mig och jag läser innantill just nu. Känns som om dom vore ute på riktigt hal is om dom skulle ljuga om nå´t sån´t, eller hur? Ring till återförsäljaren TQ Motorsports (0650-10138) och prata direkt med dom om du/ni inte köper det jag skrivit
    Skrev till tq motorsports och frågade. Urban Warrior är samma hjälm som Duchinni D619 och den finns med i Sharp.... Så den verkar okey....

  7. #57
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Skrev till tq motorsports och frågade. Urban Warrior är samma hjälm som Duchinni D619 och den finns med i Sharp.... Så den verkar okey....
    Skönt att höra

  8. #58
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Efterfrågan på varselvästar ökar (se oss) specielt med en samhörighetstext på ryggen.
    Jan

  9. #59
    Medlem Wolfies avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Här är adressen till the shopface som butiken heter.
    http://www.theshopface.com/
    Va det gratis frakt hit till sverige när du beställde?
    Funderar på att beställa ett par oxford stövlar någon som vet om det är bra kvalite?

    har kollat på dom här http://www.theshopface.com/buy/Oxfor...oots/08058#eq1

Liknande ämnen

  1. Säljes: Mc-utrustning.
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-25, 20:09
  2. Ny utrustning 2013?
    Av Nina i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 11:50
  3. Personlig utrustning
    Av Beppe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 15:50
  4. Ny utrustning
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 22:56
  5. Utrustning & säkerhet
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •