Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Begränsad tillvaro

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Begränsad tillvaro

    F*n vad jag avskyr att känna mig beroende av folk. Jocke har en Yamaha XT 250 -81:a som behöver en smärre översyn i motorn. En ventil är på väg att ramla ner i cylindern så en topp hittades begagnad.

    Och sen hände ingenting.

    Jag har påmint lite att han ska fixa motorn på hojen, jag gillar den verkligen och igår efter föredraget dök förfrågan upp om jag ville med till Gotland och köra grus, lät superkul så jag tackade ja. I morse funderade jag vidare i banor som "jamen, tänk om det är dikeskörningar och sånt, lite tungt för Scranblern då...." och tankarna föll på Yamahan, den vore kanon för ändamålet tyckte jag och la fram det för Jocke. Ja, nu har ju han lite för mycket att göra och brast ut att den hojen ska stå och motorn lär inte bli fixad än på ett bra tag.

    Suck & stön, vad gör man då? Jo, ringer Triumph och frågar om de kan hjälpa mig sätta ihop motorn, Jocke fyller snart år så jag funderade på om det kan vara en fin födelsedagspresent, så slipper han tänka mer på den motorn. Tyvärr har de inte tid så jag funderade vidare.

    Ringer Yamaha Center och frågar efter en Haynes mekhandbok, tyvärr finns den inte men jag hittade en website i England som har Clymer mekhandbok för just den här modellen. Så, jag beställde boken, får inte jag nån hjälp så får jag väl sätta mig in i motorn och försöka själv. Kan väl inte vara så svårt att byta en topp? Är ju bara att tänka på packning, momentdragning, knaster etc.
    Kanske får jag lite hjälp ändå från Jocke, hoppas jag.
    Senast redigerat av Nina den 2011-07-17 klockan 08:17.

Liknande ämnen

  1. Let's Riiide finns i begränsad upplaga
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 17:11
  2. Körkort begränsad effekt vilken hoj?
    Av Kuckel i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-06-26, 19:49
  3. A-kort, teoriprov och A begränsad/obegränsad
    Av Mickejonsson i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 20:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •