Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Jakten på den första hojen

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Undrar om jag har rätt eller fel i detta. Den som jag tror kan ha mest nytta tillfälligtvis av ABS är väl den glidaren som bara åker ikring och nästan aldrig behöver bromsa ordentligt. Är den kanske lite för säker i tanken och det dyker upp något, så är det lätt hänt att nypa till för mycket eller inte tordas. Är man van att köra lite fränare , så håller man nog reflexerna lite mera på topp.
    Att det finns så många med glidare som varken vill eller törs göra ordentliga bromsövningar är ju egentligen konstigt.
    Men ändå så är ju ABS ett fint system som nog kommer på alla hojar så småningom.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Undrar om jag har rätt eller fel i detta. Den som jag tror kan ha mest nytta tillfälligtvis av ABS är väl den glidaren som bara åker ikring och nästan aldrig behöver bromsa ordentligt. Är den kanske lite för säker i tanken och det dyker upp något, så är det lätt hänt att nypa till för mycket eller inte tordas. Är man van att köra lite fränare , så håller man nog reflexerna lite mera på topp.
    Att det finns så många med glidare som varken vill eller törs göra ordentliga bromsövningar är ju egentligen konstigt.
    Men ändå så är ju ABS ett fint system som nog kommer på alla hojar så småningom.
    Tror du har alldeles rätt. Alla glidare har dessutom inte så effektiva bromsar. Den jag ägt med bäst var min Dragstar 1100, min 950 var snäppet sämre med bara en skiva fram. Och min H-D:s bromsar imponerar verkligen inte.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40
    Va ute en sväng idag igen, FZ8-S stog för brölet

    http://www.youtube.com/watch?v=WYMZizmxT3g

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av Storm i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-07, 16:36
  2. Er första hoj
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 06:02
  3. första hojen, ninja??
    Av livewire i forum Street
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 09:41
  4. Första val!?
    Av Methx i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 11:06
  5. Yamaha xj 600 - bra första MC?
    Av pea_72 i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •