Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 43

Ämne: vance & hines

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Greven Visa inlägg
    Skulle nog inte haft V&H om dom inte satt på när jag köpte hojen.
    Tycker inte det låter så farligt mycket om det dock.
    Kanske inte för dig som sitter lite mer framför ljudet, men vi andra som ligger bakom dessa hojar pinas, ibland blir det en sån otrolig resonans att hornhinnorna/ögonlocken fladdrar.

  2. #12
    Jag blir mera pinad när en rad-4:a drar ur på maxvarv, vi har massa idioter som varvar ur här på stora vägen. Det stör mig mycket mera än om en glidarhoj dunkar förbi med sitt mysiga v-twin-ljud.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Jag blir mera pinad när en rad-4:a drar ur på maxvarv, vi har massa idioter som varvar ur här på stora vägen. Det stör mig mycket mera än om en glidarhoj dunkar förbi med sitt mysiga v-twin-ljud.
    Om du blir pinad , så är det mycket tillfälligt. Tänk då på att alla dessa glidare som far runt på så många ställen och låter alldeles för mycket. De sk. hojåkarna visar då inte någon hänsyn.
    Fick ingen kommentar till om de vill efterlikna HA i sitt uppträdande eller inte.

  4. #14
    Det är nog på nåt vis att det hör till att de flesta med glidarhoj sätter dit bullrigare sytem. Om det hör ihop med HA tror jag inte. Utan mera att hojarna är så strypta (särskilt H-D) att de mera kommer till sin rätt med öppnare avgas och insug. På min förra hoj XVS950 så hade jag orignalsystemet och det var faktist rätt så ok.

  5. #15
    Medlem Grevens avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    88
    Ska väl erkänna att jag tycker bikerklubb-kulturen har en viss charm. Jag aldrig legat bakom någon bullrig glidare, får la testa på det i sommar då så jag vet vad jag utsätter folk för

    Är även lite lat av mig så risken är väl att V&H inte åker tillbaka på hojen efter besiktning, iaf inte de närmsta månaderna så ni borde klara er rätt bra från mitt buller

  6. #16
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    rent generellt så är jag inte så besvärad av att cyklar låter mycket men det finns ju självklart extremfall, mest när någon sporthoj drar på som fan så man blir väckt mitt i natten eller dyligt.
    däremot så provkörde jag en polares nyköpta hoj som hade något "raktrör"system på och då skämdes jag när jag körde den för att det levde om så mycket... kändes inte alls skoj

  7. #17
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Folk som bor eller uppehåller sig vid vägen upplever nog inte samma mysighet. Folk med annemaliepruduktin hatar bullerhoja å stridsflygplan.
    Vi vill beraktas som en trafikgrupp bland allmenheten. Då måste vi oxå visa hänsyn till övriga som bor å uppehåller sig vid vägen. Snälla, behåll orginalsystemen på era hojar. Hela Mc kolektivet blir mer respekterade då.
    Jan

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    västragötaland
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du blir pinad , så är det mycket tillfälligt. Tänk då på att alla dessa glidare som far runt på så många ställen och låter alldeles för mycket. De sk. hojåkarna visar då inte någon hänsyn.
    Fick ingen kommentar till om de vill efterlikna HA i sitt uppträdande eller inte.
    där jag bor är det nog fler sporthojar och offroades som kör med öppnare system det är bara toringcycklarna som är tysta

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Touringhojarna verkar ju vara lite tystare. Kanske beroende på att de förarna vill kunna besöka en camping utan att de andra gästerna störs så mycket. Kanske är de mera hänsynsfulla.

  10. #20
    Var förbi och surrade med min mc-handlare. Han hade beställt mina nya pípor med den tystare varianten av insats. Jag sa åt honom att det var ett bra beslut och att jag var nöjd med det.

Liknande ämnen

  1. Vance and Hines
    Av Johan88 i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-05-08, 10:42
  2. Besikta med Vance & Hines?
    Av bato i forum Custom
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2017-06-22, 04:12
  3. Säljes: Vance&Hines 2-2 Cruzers
    Av ThomasM i forum Köp & Sälj
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-13, 23:39
  4. vance & hines till volusia-03
    Av lellejocke i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-04-29, 04:35
  5. Dämpa ljudnivån på Vance & Hines
    Av henk2055 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 08:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •