Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Semesterplaner ?

  1. #1
    Medlem triumphtobbes avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Skåne, Löberöd
    Inlägg
    70

    Semesterplaner ?

    Tjena, jag och några grabbar ska genomföra vår första mc-resa i sommar! Det ska bli riktigt kul och spännande! Det kommer inte att vara så avancerat eftersom det är första gången. Vi kommer att hålla oss i nordligaste delen av Tyskland. Det kommer att bli dags etapper som utgår från samma boende i 4 dagar.
    Bland annat kommer vi att besöka bland annat Rugen och Naturpark "Lauenburgische Seen". Båda ställen innehar många fina mc-vägar och sevärdheter.

    Så till frågan då? Är det någon som har några fina vägar eller sevärdheter som är ett måste på en tur i norra Tyskland?

    Tobbe.

  2. #2
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Semesterplanerna blir hoj i södra england med frugan. Ska bli kul då det blir premiär för
    hojsemester med frugan och för mig själv oxå.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborgsområdet
    Inlägg
    9
    Tjosan...

    Vi har rullat runt en del i Europa men inte så mycke i tyskland, mest autobahn för o komma hemåt snabbt.
    Vi rullade runt i Östra Europa i somras o året innnan.

    I år ska vi röra oss mot skottland som det ser ut just nu. men man vet aldrig vad som händer...
    Vi brukar åka dit näsan pekar o bokar aldrig annat än båt innan vi drar iväg

    )

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av emmiz_75 Visa inlägg
    Tjosan...

    Vi har rullat runt en del i Europa men inte så mycke i tyskland, mest autobahn för o komma hemåt snabbt.
    Vi rullade runt i Östra Europa i somras o året innnan.

    I år ska vi röra oss mot skottland som det ser ut just nu. men man vet aldrig vad som händer...
    Vi brukar åka dit näsan pekar o bokar aldrig annat än båt innan vi drar iväg

    )
    Härligt att höra, precis så gjorde frugan och jag på 80-talet, inte mycket som var bestämt om vart vi skulle åka utom att vi åket ner och hälsade på släkten i Kroatien men sen åkte vi bara dit näsan pekade och stannade där vi tyckte.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Någon gång ska jag åka till England och Skottland och se, verkar vara så vackert.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av triumphtobbe Visa inlägg
    Tjena, jag och några grabbar ska genomföra vår första mc-resa i sommar! Det ska bli riktigt kul och spännande! Det kommer inte att vara så avancerat eftersom det är första gången. Vi kommer att hålla oss i nordligaste delen av Tyskland. Det kommer att bli dags etapper som utgår från samma boende i 4 dagar.
    Bland annat kommer vi att besöka bland annat Rugen och Naturpark "Lauenburgische Seen". Båda ställen innehar många fina mc-vägar och sevärdheter.

    Så till frågan då? Är det någon som har några fina vägar eller sevärdheter som är ett måste på en tur i norra Tyskland?

    Tobbe.
    Hej ! Vi har inte åkt så väldigt mycket själv,men på hemvägen från östeuropa 09 åkte vi inom Rugen och kollade Hitlers gigantiska semesteranläggning Prora.(Om du inte redan gjort det så googla på Prora) Detta är ett måste att se när man ändå är på Rugen.
    I år går resan till Tyskland,Tjeckien och Österike.
    Hoppas ni får en lyckad förstaresa,och ska jag gissa tror jag inte det blir er sista.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborgsområdet
    Inlägg
    9

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Hej ! Vi har inte åkt så väldigt mycket själv,men på hemvägen från östeuropa 09 åkte vi inom Rugen och kollade Hitlers gigantiska semesteranläggning Prora.(Om du inte redan gjort det så googla på Prora) Detta är ett måste att se när man ändå är på Rugen.
    I år går resan till Tyskland,Tjeckien och Österike.
    Hoppas ni får en lyckad förstaresa,och ska jag gissa tror jag inte det blir er sista.


    tjosan missa inte zakopane o grossglockner om ni ska åka de vägarna......kan även rekommendera benkyrkan i Kutna Hora, väldigt speciell kyrka o vacker "stad" kanonfint landskap

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborgsområdet
    Inlägg
    9

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Härligt att höra, precis så gjorde frugan och jag på 80-talet, inte mycket som var bestämt om vart vi skulle åka utom att vi åket ner och hälsade på släkten i Kroatien men sen åkte vi bara dit näsan pekade och stannade där vi tyckte.
    Kroatsien är riktigt fint

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Någon gång ska jag åka till England och Skottland och se, verkar vara så vackert.
    Just England/Skottland blir vår mc resa 2012.Vi har släkt på Skottland nämligen.Har tänkt köra genom Danmark ner till Amsterdam för att sedan ta båten till Newcastle och sen köra upp till Skottland.Hemvägen har vi tänkt köra genom hela England och båt mellan Dover Calais och vidare hemåt igen.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av emmiz_75 Visa inlägg
    tjosan missa inte zakopane o grossglockner om ni ska åka de vägarna......kan även rekommendera benkyrkan i Kutna Hora, väldigt speciell kyrka o vacker "stad" kanonfint landskap
    Kul att du nämner det,Har redan bokat stuga i Kutna Hora 2 nätter och sen blir det Cesky Krumlov 2 nätter(också bokad),Werfen,Zell am see,Bad gastein, Grossglockner.Heiligenblut
    Vad är Zakopane för något och var ligger det ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •