Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Förhandla med Bilsport&Mc??

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355

    Förhandla med Bilsport&Mc??

    Någon som har lyckats förhandla fram ett bättre pris över telefon än det dom har fått fram genom deras hemsida?

    Det skiljer 2000:- på året för min del mellan min gamla adress och där jag bor nu. Visst nu har jag postadress GÖTEBORG men bor ändå inte centralt.

    På förra stället jag bodde.....i en förort till Gbg....där var det mycket kriminalitet, mycket inbrott i bilar, närbutiker o.s.v, och där hade jag fått ha mc´n ståendes ute, och förmodligen hade jag inte fått ha den ifred en enda natt. Nu kommer jag ha mc´n ståendes på en innegård där inga utomstående har tillträde och där jag aldrig har hört att något har blivit stulet, inga inbrott eller liknande.

    Går dom enbart efter postnummer? skulle ju enligt mig vart 10 gånger så dyr premie på förra stället, och inte 2000:- dyrare här jag bor nu :-/

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Någon som har lyckats förhandla fram ett bättre pris över telefon än det dom har fått fram genom deras hemsida?

    Det skiljer 2000:- på året för min del mellan min gamla adress och där jag bor nu. Visst nu har jag postadress GÖTEBORG men bor ändå inte centralt.

    På förra stället jag bodde.....i en förort till Gbg....där var det mycket kriminalitet, mycket inbrott i bilar, närbutiker o.s.v, och där hade jag fått ha mc´n ståendes ute, och förmodligen hade jag inte fått ha den ifred en enda natt. Nu kommer jag ha mc´n ståendes på en innegård där inga utomstående har tillträde och där jag aldrig har hört att något har blivit stulet, inga inbrott eller liknande.

    Går dom enbart efter postnummer? skulle ju enligt mig vart 10 gånger så dyr premie på förra stället, och inte 2000:- dyrare här jag bor nu :-/
    Hej!
    Dom verkar ha ett krav som jag vet har betydelse för premien och det är att hojen nattetid skall vara inlåst i ett ytrymme med 3 väggar+dörr tex ett garage dessutom vill dom ha ett nytaget foto på hojen.

  3. #3
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Precis, garagekravet är det som oftast fäller BS&MC för mig som försäkringstagare. Uppfyller man inte det kravet och hojjen skulle bli stulen så reduceras återbetalningen med _minst_ 25%. M.a.o. en icke-kontrollerbar risk. Folksam däremot lägger på en förutbestämd mängd (5000:-) pengar på den redan kända stöldsjälvrisken (3000:-) - då vet man ju iallafall vad man har att betala.

  4. #4
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    finns det någon försäkring som inte kräver att man måste ha cykeln inlåst??

  5. #5
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    finns det någon försäkring som inte kräver att man måste ha cykeln inlåst??
    BMW orginalförsäkring, Triumph orginalförsäkring och kanske även Honda orginalförsäkring (bakom alla dessa tre bolag står If).

    BS&MCs basförsäkring kräver inte heller garage, men så är den ju ändå inte konkurrenskraftig rent prismässigt.

  6. #6
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Hej!
    Dom verkar ha ett krav som jag vet har betydelse för premien och det är att hojen nattetid skall vara inlåst i ett ytrymme med 3 väggar+dörr tex ett garage dessutom vill dom ha ett nytaget foto på hojen.
    Ajdå.....det har jag missat totalt.....hur skall man lösa det......får nog tänka om då det gäller att ta mc-kort.....fan vad trist :-(

  7. #7
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Jag har den inte inlåst hela tiden utan den står ibland i cykelskjulet fastlåst med klass3 kedja runt en av stolparna i skjulet, samt 2 lås till.
    blir inte skoj om någon tar den men man kan ju försöka göra det svårt för dom.

  8. #8
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ajdå.....det har jag missat totalt.....hur skall man lösa det......får nog tänka om då det gäller att ta mc-kort.....fan vad trist :-(
    Snigeln kan vara ett alternativ. Är godkänd hos en del bolag. Vilka vet jag dock inte.
    http://www.snail.se/ph_garage.htm

    Annars får man väl kalkylera med riskerna och självriskerna vid stöld utan att den står i garage.

    EDIT:
    Bilsport & MC godkänner den
    http://www.snail.se/curpricev5-10.htm
    Senast redigerat av Linnex den 2011-02-28 klockan 14:15.

  9. #9
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    Jag har den inte inlåst hela tiden utan den står ibland i cykelskjulet fastlåst med klass3 kedja runt en av stolparna i skjulet, samt 2 lås till.
    blir inte skoj om någon tar den men man kan ju försöka göra det svårt för dom.
    Det kanske är en risk man får ta helt enkelt om man nu vill kunna köra mc. Jag hade som sagt tänkt att ha den på en låst innegård med 3 godkända lås +larm. Skulle själv bli mycket förvånad om någon skulle lyckas bryta sig in på gården, bryta upp alla lås och med ett tjutande larm ta sig därifrån med mc´n utan att någon av dom 100-150 bostadsägare som omringar mc´n hör eller ser någonting.

  10. #10
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Jag ringde till dom nu och frågade hur dom såg på att ha mc´n ståendes på en låst innegård, och det var helt okej med dom så länge det inte fanns någon insyn utifrån! YES!! :-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •