Härligt, äntligen är dagen här, som vi väntat och fått besked efter besked att den blå/vita inte är här utan fortfarande i Helsingborg. Nu kom den upp i veckan och står i dag redo för leverans.

Satt just i går och funderade på NÄR det egentligen är läge att köra Vespan, det är ju rätt så mycket barmark nu men jag vill ju inte ha salt på den. Antar att jag får vänta ett tag på premiärturen, det lär jag dock återkomma till i alla fall.

Föredrag hos Triumph Center Stockholm
På onsdag 9/3 har jag tänkt gå och besöka föredraget som Triumph Center ordnar. Har aldrig hört talas om Berra Marcusson, alla tycks veta vem han är utom jag. Fast det lär jag nog veta efter onsdagskvällen, jag tror det kommer bli spännande, kanske så pass inspirerande för en Tiger XC i garaget senare. Men då får jag allt sälja av lite hojar först…

Efter en noggrann titt på nya XC så gillar jag inte att stänkan går så nära över framhjulet, med tanke på att om man har grova däck och kör på grus så kanske en sten hamnar emellan däck och stänka. Det är också rätt begränsande med spelet emellan för då måste man köpa samma däck, andra däck kan ha annan profil. Hade faktiskt velat sett att de tänkt på den saken och satt stänkan lite högre upp. Det kanske kommer när tillräckligt många klagar på stänkan? Eller plockat bort den? I övrigt tycker jag den är supersnygg, påminner om BMW F800 i storlek och design så BMW lär få lite konkurrens.

Kraschpuckar och övrig utrustning
Till Streeten har jag tänkt sätta på kraschpuckar, den är så fin så det vore synd att skrapa annat än puckarna. Och säkert dyrare att fixa. En belly pan skulle jag vilja ha och jag tycker den ser lite naken ut min hoj, har ju sett mängder med Street Triple R och belly pan på dem. Det sista som gjordes innan jag ställde in den i garaget för vintern var att de fixade gashandtaget på Streeten, den var så trög att jag efter 2 mil blev trött i handleden, otroligt svårt att hålla jämn fart då. Körde jag längre som bort till Sulas i Strängnäs och hem hade jag värk i handleden och armen några dar efter turen. Så när den var inkörd och första servicen gjordes fixade de handtaget. Men jag vet inte om det är tillräckligt, så jag får börja med att känna efter. Satt faktiskt i går och funderade över när det är dags att ta ut hojarna, men jag vill som sagt undvika saltet.
Dock så satt jag på en mc i trafikskolan 26 mars 2007, nu är vi i mars…

Tänk att jag, med vanliga mc-däck, kört BMW:n under kalla men soliga vinterdagar, mitt i vintern när tempen låg runt nollan. Likaså Scramblern, med +2° C var den ute feb 2008, ett par veckor efter jag hade köpt den. Men det var som sagt torra vägar, inget salt som rann på vägarna då.