Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 11 av 11

Ämne: Krönika: Utflykt i kurvornas land

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Tack för alla tips och åsikter.
    Jag kommer troligen att gå en kurvtagningskurs vad det lider för såhär kan jag ju inte ha det ännu en sommar. Skönt också att höra att min kurvoro även delas av andra OCH att vissa av er lyckats träna bort den. Inger hopp även för mig.
    Vi ses på två hjul i en kurva till sommaren!
    Klart det finns hopp! Är helt övertygad om att du kan träna bort problemet ganska omgående, med hjälp av en bra lärare. Med blicken på rätt ställe, förbi kurvan, bör du absolut kunna komma över din rädsla. Detta tycker jag att du skulle lärt dig redan på körskolan. Känns, för mig som en baskunskap att kunna komma till en kurva utan att vara rädd...

    På våra avrostningar i Stockholm går i stort sett alla övningar ut på att man ska lära sig var man ska lägga blicken, långt bort och inte precis framför framhjulet. Blir en "Aha-upplevelse" för många. Plötsligen får dom flyt i körningen och kan planera sin körning. Varje kurva eller hinder som dyker upp är inte längre en överraskning utan i god tid har man kunnat planera och placera sig rätt på vägen. Gäller att inte titta på hindret utan se vart man ska ta vägen utan att träffa det man inte vill. Den som tittar på gropen i vägen eller vad nu det kan vara för hinder, kommer garanterat att köra på det. Medan den som väljer att låta det perifera seendet ta hand om hindret och koncentrerar sig på var man kan åka, knappt kommer noterat att det var ett hinder på vägen. Hela proceduren har gått med automatik...
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2011-03-13 klockan 22:44.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. På utflykt i förgasaren.
    Av Gurrag i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2019-06-16, 18:20
  2. Krönika: Tankar om MC-mässan
    Av pewa i forum Krönikor
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-24, 09:48
  3. Härlig utflykt!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 22:42
  4. Krönika: Touring till besiktningen
    Av pewa i forum Krönikor
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 09:56
  5. Kontrasternas land...
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •