Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 99

Ämne: TRANRESAN 2011

  1. #41
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Hej

    Vart skal man mötas på lördagen? och vilket klokkslätt? Jag sitter her och for vackert väder och värme hämtat ut hojen på fredag, så de första 10mil er åkt:



    Simen
    __________________

    Yamahadriver
    Tanumshede

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hej

    Vart skal man mötas på lördagen? och vilket klokkslätt? Jag sitter her och for vackert väder och värme hämtat ut hojen på fredag, så de första 10mil er åkt:
    Var? - Mitt mellan Falköping och Skara, längs väg 184, ligger Bjurums kyrka. Alldeles söder om den finns Hembygdsgården. Jag tror att enkelriktning gör att man får köra in söderifrån, men jag kan ha fel där. Nåja inget problem för dät är skyltat "Tranor" miltals ifrån.

    När?: Om vi siktar på 10.00 Lördag 2;e April så blir det bra. Jag ska försöka väcka mina övernattningar så vi hittar dit i tid.

    Vad göra där? Jo Träffas, få lite värme i kroppen titta på fågel och komma överens vilka som vill bli med till Kinnekulle för att käka lunch. Det ordnar sig för det brukar det göra.

    Vilka som får komma? ALLA så klart.
    Ove

  3. #43
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var? - Mitt mellan Falköping och Skara, längs väg 184, ligger Bjurums kyrka. Alldeles söder om den finns Hembygdsgården. Jag tror att enkelriktning gör att man får köra in söderifrån, men jag kan ha fel där. Nåja inget problem för dät är skyltat "Tranor" miltals ifrån.

    När?: Om vi siktar på 10.00 Lördag 2;e April så blir det bra. Jag ska försöka väcka mina övernattningar så vi hittar dit i tid.

    Vad göra där? Jo Träffas, få lite värme i kroppen titta på fågel och komma överens vilka som vill bli med till Kinnekulle för att käka lunch. Det ordnar sig för det brukar det göra.

    Vilka som får komma? ALLA så klart.
    Men nu måste jag få hjälp ut av flera til å för nu vräker snön ner her i Tanum. Hoppas at man inte må åka bil til trandansen.

    _________________
    Simen

  4. #44
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Måste tillstå att jag är bra sugen på att åka dit.

    Om bara vädret är hyggligt så tar jag Hondan och kommer. Har då ännu inte hämtat hem min BMW, med sadelvärme och heltäckande vindruta. Kan bli lite "friskt". Måste ha i alla fall några plusgrader på min sida eftersom det är runt trettiofem mil för mig att köra. Får starta runt klockan fem på morgonen för att hinna, men det ska nog gå! Full fart på värmehandtagen och gud i hågen så löser det sig säkert! Tror att det är ett fascinerande skådespel att se alla dessa tranor, som jag bara läst om hittills....
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #45
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Måste tillstå att jag är bra sugen på att åka dit.

    Om bara vädret är hyggligt så tar jag Hondan och kommer. Har då ännu inte hämtat hem min BMW, med sadelvärme och heltäckande vindruta. Kan bli lite "friskt". Måste ha i alla fall några plusgrader på min sida eftersom det är runt trettiofem mil för mig att köra. Får starta runt klockan fem på morgonen för att hinna, men det ska nog gå! Full fart på värmehandtagen och gud i hågen så löser det sig säkert! Tror att det är ett fascinerande skådespel att se alla dessa tranor, som jag bara läst om hittills....
    Har ett par vänner som är fågelskådisar. Telefonen kan ringa 02.40 mitt i natten och de slänger sig in i bilen för att åka 40 mil för att höra den '' vitsvanstuffsade ollonknorren'' ge ifrån sig läten över en sjö någonstans i vårat avlånga land.. De är verkliga entusiaster med Leica teleskop som kostar som en BMW

    Man bör nog läsa på lite om fåglar för att få mer behållning av det. Och skulle Du fastna i fågelträsket så finns det hjälp att få.....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #46
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har en kompis som är med i "300-klubben", en exklusiv skara för de verkliga entusiasterna. Man ska ha sett minst 300 av de fåglar som man kan se i vårt land. Har inga kunskaper alls utan räknar mest med att det blir en mäktig upplevelse att se alla dessa tranor. Själv är jag mest "sparv i tranedansen"....
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #47
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    För mig är det liksom första lite längre vårturen. Träffa folket,snacka å umgås. Visst kollar jag på pippina en stund oxå.
    Jan

  8. #48
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Tyvärr kommer det bli skitväder i veckan, blötsnö å regn bara någon +grad mitt på dagen.
    Jan

  9. #49
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tyvärr kommer det bli skitväder i veckan, blötsnö å regn bara någon +grad mitt på dagen.
    Då ser det illa ut för min del!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tyvärr kommer det bli skitväder i veckan, blötsnö å regn bara någon +grad mitt på dagen.
    Nu tar du väl iiiiiii !! Skulle det inte komma värme mot slutet av veckan iallafall, - snälla?

    Vi får hoppas, och i absolut värsta fall får vi väl justera en vecka.

    Idag har det inte varit någon räkning p.g.a. snöoväder. Det är väl i och för sig inte ovanligt. För några år sen hade det varit ett ordentligt snödrev med höga drivor över vägarna bara dagar före tranresan. Brukar ordna sig till sist.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2015
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2015-04-14, 16:41
  2. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  3. Tranresan 2013
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 19:08
  4. Tranresan 2012
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 19:06
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •