Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Resultat 91 till 99 av 99

Ämne: TRANRESAN 2011

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hejsan Simen. Eftersom du numera kan åka i en så snygg väst så är du ju också välkommen till 60+ Träffen i Maj. Vill du ha mera info , så maila mig.
    olle.borgvik@swipnet.se

  2. #92
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Kan berätta att simen blev en stilig karl i sin väst. Tranresan har nu slutat hemma i småland efter 110 mil. Vädret är inget att gnälla över,å fåglarna tycktes tycka ingenting. Det blev en upptäcksfärd i Skaraborg på 30 mil med Ove som vägvisare. Tackar Ove med fru för gästfriheten i helgen.
    Jan

  3. #93
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Tackar så mycket för inbjudande til åkning i Mai Olle. Jag har i dag ingen lämplig hoj för gruskjörning så du måste nog finna vägar med asfalt, en FJR 1300 er lite svårkjört på grusvägar. skulle önska at jag inte hadde solgt min xt 350 jättefin maskin at åka i skogen med.

  4. #94
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Tackar så mycket för inbjudande til åkning i Mai Olle. Jag har i dag ingen lämplig hoj för gruskjörning så du måste nog finna vägar med asfalt, en FJR 1300 er lite svårkjört på grusvägar. skulle önska at jag inte hadde solgt min xt 350 jättefin maskin at åka i skogen med.
    Hejsan . Det har nog blivit missuppfattning om 60+ turen Den skall gå på asfaltvägar i södra Värmland och norra Dalsland.

  5. #95
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lugn och fin Simen. Om du tänker dig de vägar du körde efter mig, men utan tjälhål och grus, då har du ungefär liknande vägar som Olle vill bjuda på. Hoppas bara att det är lite grönare än fjolårsgräs och vissna löv som jag hade att erbjuda.


    PS: Kollade antalet tranor. 12.800 var det vi såg så fick ni det till något annat så var det fel. DS
    Senast redigerat av Ove den 2011-04-10 klockan 20:59.
    Ove

  6. #96
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är säsongen närmast över vid Trandansen, bara 7500 fåglar räknade igår. Stora plogar flyger förbi norrut och jag gissar att om någon vecka finns det häckande tranor i Norrland. Då är sommaren här.
    Ove

  7. #97
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lugn och fin Simen. Om du tänker dig de vägar du körde efter mig, men utan tjälhål och grus, då har du ungefär liknande vägar som Olle vill bjuda på. Hoppas bara att det är lite grönare än fjolårsgräs och vissna löv som jag hade att erbjuda.


    PS: Kollade antalet tranor. 12.800 var det vi såg så fick ni det till något annat så var det fel. DS
    Då e de lungt Ove. Fjr'n klarade jo den turen utan noen problem, riktgt roligt med alla kurvor som du hittade på dom fina små veger

  8. #98
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Då e de lungt Ove. Fjr'n klarade jo den turen utan noen problem, riktgt roligt med alla kurvor som du hittade på dom fina små veger
    Jag får tacka! Var lite orolig för att det skulle bli för många raksträckor och enahanda för jag körde rakaste vägen mellan A och B.
    Ove

  9. #99
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hej då tranorna! 19/4 var det 140 fåglar kvar. Några av dem kommer att vara kvar som häckande och de övriga är såna där partyfåglar som vill ha ett singelår innan dom stadgar sig.

    Nu bör det vara bobyggande och ruvning på gång längs hela vårt långa land. Nästa gång man vill se stora flockar med fåglar är till hösten, förslagsvis vid Kvismaren. Då är dom många fler för då har dom ungarna med sig också.

    Nästa dans i början April 2012!
    Ove

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2015
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2015-04-14, 16:41
  2. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  3. Tranresan 2013
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 19:08
  4. Tranresan 2012
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 19:06
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •