Sidan 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 99

Ämne: TRANRESAN 2011

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Smile

    Tja, annars så får väl åskådarna dansa för att hålla sig varma i stället.

  2. #52
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Ojoj, snöfall över småland. Eftersom vädret inte verkar bli så bra i veckan föreslår jag framflyttning en vecka. Personligen sätter vädret hinder för mig att få ordning på mina jobb å djur för att kunna vara borta några dagar.
    Anser oxå att det är trevligare med värmare väder på en så pass lång utflykt. Ove som är VD för tranresan får avgöra.
    Jan

  3. #53
    Medlem Berghs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    26
    Får se fram i veckan, just nu ser ju vädret ganska bra ut till skillnad från igår då det snöade på tvären.

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Inte lätt! Läget är detta: Ingen räkning som jag når fär tillfället - sidan har ballat ur på något sätt men det fanns ju fågel på väg. Snöoväder i helgen och tydligen ska det komma mer, typ i morgon, men veckohelgen skall bli fin med temp upp till 12 grader i området( natttemp. 4-6 grader). Tycker att det låter ganska bra men lite osäkert.

    Jag föreslår att alla intresserade yttrar sig så skall jag som en god diktator försöka komma fram till ett beslut. Så ... kom igen nu Mats, Bergh, Simen, Chappy, Olle, Räven, GeCe, Dear och alla andra och säg er mening.

    Alltså: ska vi åka 2;e April eller 9;e April?
    Ove

  5. #55
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Aprilsnö ger fåragö heter det. Vilket naturligtvis skulle glädja en och annan "bonne". Men jag betvivlar att "bonngubbarna" i 60+ håller med. Som lantbruksteoretiker med husdjursinriktning borde även jag glädjas åt vädret, men jag är bara delvis förtjust i får. Gärna då ett rökt lår. eller en vitlöksspäckad stek.
    När det gäller resdag har jag likt Pastor Jansson inga bestämda åsikter om nå´n ting.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  6. #56
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    :
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Inte lätt! Läget är detta: Ingen räkning som jag når fär tillfället - sidan har ballat ur på något sätt men det fanns ju fågel på väg. Snöoväder i helgen och tydligen ska det komma mer, typ i morgon, men veckohelgen skall bli fin med temp upp till 12 grader i området( natttemp. 4-6 grader). Tycker att det låter ganska bra men lite osäkert.

    Jag föreslår att alla intresserade yttrar sig så skall jag som en god diktator försöka komma fram till ett beslut. Så ... kom igen nu Mats, Bergh, Simen, Chappy, Olle, Räven, GeCe, Dear och alla andra och säg er mening.

    Alltså: ska vi åka 2;e April eller 9;e April?
    Den 9:e funkar dessvärre inte för min del. Men är det dåligt väder så går det inte med den 2:a heller. Närmare 80 mil att åka kräver plusgrader. Om vädret blir anständigt kommer jag gärna den 2:a om det blir något då.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag brukar besöka en ganska tillförlitlig vädersida som heter www.pent.no och dess spådomar brukar vara ganska bra. Om man kollar till kommande helg så verkar det bli dansväder.
    Vi ses.

  8. #58
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag brukar besöka en ganska tillförlitlig vädersida som heter www.pent.no och dess spådomar brukar vara ganska bra. Om man kollar till kommande helg så verkar det bli dansväder.
    Vi ses.
    Låter bra Olle!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #59
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Hej på er

    Før min del passar lørdagen 9. lika bra. Men vi måste fortssetta och på sol och høgra temperatur. Sitter nu i Oslo och på min lap-top har jag Norskt tastatur, men ni forstår vel endå.



    Simen___________________________
    Yamahadriver
    Tanumshede

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har jag försökt kolla väder + vart fåglarna tagit vägen osv + ringt och mailat en del.

    Det bästa är nog ändå att skjuta fram en vecka, till 9;e April. Väder blir olika besked beroende på var man frågar. Tranräkningen har legat nere några dagar pga snö och mera snö kommer. Det har slängt omkring flingor i luften en stund hos mig ikväll och skall komma mera så det kommer nog att försena fåglarna en del. Retligt att ändra för jag vet att det kan ställa till en del , men...

    Alltså nästa datum:
    9;April kl 10.00 på Hembygdsgården alldeles söder om Bjurums kyrka.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2015
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2015-04-14, 16:41
  2. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  3. Tranresan 2013
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 19:08
  4. Tranresan 2012
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 19:06
  5. Tranresan
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •