Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Förhandla med Bilsport&Mc??

  1. #21
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Ska också kolla Svedea, tack för tipset
    Ytterligare en sak. när jag sa till Bilsport och Mc vad If försäkringen kostade och vice versa sa dom bara "ja ha, så är det...vi går genom avtal med Honda..." Prutmånen i Sverige är = NOLL!!!
    När jag sa till if vad Bilsport å mc försäkring kostade sa dom ungefär "jaha". Så förhandla verkar va lite jobbigt.
    Jan

  2. #22
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    När jag sa till if vad Bilsport å mc försäkring kostade sa dom ungefär "jaha". Så förhandla verkar va lite jobbigt.
    och där har vi problemet med företag som omgärdar sin organisation med folk som inte är givna förmågan att förhandla.

  3. #23
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Tjo!
    Kollade precis vad Svedea ville ha i helförsäkring på min ducce, 5831 spänn helår och vad jag förstod samma premisser som bilsport där jag har min nuvarande försäkring.

    Skulle jag byta så sparar jag över 1700 spänn om året!

    Vad har ni för erfarenheter av att förhandla om sånt med t.e.x. bilsport??
    KTM 950SM

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Nr jag försäkrade min 600:a Yamaha ville IF ha 9.200:- medan Bilsport & MC ville ha 4.300:-. Verkar kanske inte vara någon större idé att försäkra hos IF om man inte faller under märkesförsäkringen, vilket handläggaren på IF även indirekt bekräftade.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Tjo!
    Kollade precis vad Svedea ville ha i helförsäkring på min ducce, 5831 spänn helår och vad jag förstod samma premisser som bilsport där jag har min nuvarande försäkring.

    Skulle jag byta så sparar jag över 1700 spänn om året!

    Vad har ni för erfarenheter av att förhandla om sånt med t.e.x. bilsport??
    Ooh, dom är igång nu altså? Var inne på deras webbsida tidigare idag, såg inte ut som om motorförsäkringen hade startat än. Men då ska jag nog ringa=)

  6. #26
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Gör det, jag får fula lite och skriva över hojen på farsan och sen tillbaka på mig så jag kan tjäna mina 1700 spänn om året
    KTM 950SM

  7. #27
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Svedea är helt klart intressant! Låga självrisker och skulle man ha fuskat på garagekravet så nedsätts ersättningen med max 25%, inte med minst 25% som Bilsport MC har.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •