Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Triumph-kväll med intressant föreläsare 9/3

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ikväll gäller det, hoppas att ni som vill komma har bokat plats och inte missar ett spännande föredrag.

  2. #12
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Recensera hjärna med lite bilder för oss som är lite lata idag
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #13
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Recensera hjärna med lite bilder för oss som är lite lata idag
    Eller för oss som stått ute i ett regnigt Rissne för att få bilen besiktigad.

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, ja den som inte var där missade en rolig föreläsning med en… Galen gotlänning?
    Han började med att berätta om sitt första Paris Dakar-rally, alla andra flög ner och startade i Paris. Berra? Nä han tänkte han skulle provköra hemmabygget så han startade i Visby. I Växjö blev de stoppade av en polis som undrade vad det var för däck, de var så grova, det är väl inte crossdäck han kör med på vägarna? Han försökte släta över det hela med att säga det är bara en enkel provkörning men så kom chauffören i i följebilen fram och berättade vitt och brett om vad de ska göra, de är ju på väg ner till Paris Dakar-rallyt. Det slutade med att polismannen sa ”Åk, det blir för mycket att skriva i rapporten”.

    Den brända jackan är från att han skulle bara hämta hem hojen i Afrika som skulle stå på mc-mässan i Göteborg inom 10 dar. Så han körde sitt andra rally först och for hemåt på hojen. I en liten by mötte han en Merca där bilföraren vinkade glatt, han tyckte det var ju trevligt att bli hälsad på. Sen såg han branden, stannar och ska försöka släcka branden med sand, Mercan tillbaka kommer med en brandsläckare och en lastbilschaufför kommer farandes och berättar att han hade sett killen för 13 km sen och det brann redan då både i jacka och på hoj…
    En timme efter mässan öppnades kom han inrullandes på mässan, med gapande hål i jackan och berättade om sina äventyr.

    Helt galet tokrolig att lyssna på, sån humor. Me like.
    Senast redigerat av Nina den 2011-07-17 klockan 08:17.

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Fick tyvärr förhinder igår! Han är helt galen den gode Berra. Hade nöjet att träffa honom på mässan i Göteborg när han precis anlände efter incidenten med den brinnande jackan. Tuff kille som åkte både fram och tillbaka, plus rallyt på hojen. Inte vem som helst som gör såna stolleprov!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har i alla fall tänkt ta en helg på Gotland med Berra och har anmält mitt intresse. Kommer bli skoj med lite gruskörningar där, hade annars tänkt ta Jockes Yamaha XT för ändamålet, den gillar jag men motorn behöver en smärre översyn (man behöver plocka isär hela skiten och byta topp, ventiler och checka annat…). Så Scramblern tänkte jag ta med, kan inte bli tal om dikeskörningar och bumpiga kostigar med den då men normala grusvägar i alla fall.

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Så Scramblern tänkte jag ta med, kan inte bli tal om dikeskörningar och bumpiga kostigar med den då men normala grusvägar i alla fall.
    Kommer nog att funka utmärkt tror jag. På Valborgsmässoafton, alternativt första maj ska jag ut och reka grusvägar i Sörmland. Ska leda en nybörjarkörning helgen efter och behöver kolla i vilket skick vägarna är. Behöver någon som sällskap, eftersom jag ogärna kör själv i skogarna. Vore kul om du ville åka med! Alltid bra med träning om du ska åka på Gotland, där jag kan tro att det går undan en del...
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kommer nog att funka utmärkt tror jag. På Valborgsmässoafton, alternativt första maj ska jag ut och reka grusvägar i Sörmland. Ska leda en nybörjarkörning helgen efter och behöver kolla i vilket skick vägarna är. Behöver någon som sällskap, eftersom jag ogärna kör själv i skogarna. Vore kul om du ville åka med! Alltid bra med träning om du ska åka på Gotland, där jag kan tro att det går undan en del...
    Ja gärna, vore skoj. Jag kan ju ta Husqvarnan kanske? Alt Scramblern, får se vilken av dem det blir.

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ja gärna, vore skoj. Jag kan ju ta Husqvarnan kanske? Alt Scramblern, får se vilken av dem det blir.
    Skulle satsa på Scramblern för egen del, Husqvarnan kan väl inte vara någon höjdare att åka på, annat än som vinterhoj med skidor? Scramblern bör kunna funka utmärkt tror jag. Bara kända grusvägar är det som gäller, nybörjarna ska kunna ta sig fram. Förra året hade vi ett par med H-D, sidvagn med hund i. Kändes väl inte som det optimala valet men så var det och dom tog sig runt hela varvet.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Oj Husqvarnan är superbekväm, inga problem alls att avverka mil efter mil med den.
    Fast man måste blanda i olja med bränslet så det gäller att veta hur mycket man ska ha i. Nja Scramblern är nog enklare ändå.

Liknande ämnen

  1. intressant läsning
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-11-06, 16:51
  2. Intressant
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 11:57
  3. Intressant.
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 01:04
  4. I kväll är jag hos Triumph Center
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 07:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •