Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hänt sen sist

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Smile Hänt sen sist



    Oj, var ska jag börja? Jag börjar från hösten, hade tänkt köra med Husqvarnan i vinter, det blev ju som sagt en härlig vinter igen. Jag borde ha jublat vilket jag i och för sig gjorde till en början men så tänkte jag: Äsch, jag hinner nog köra med den. Och där står Husqvarnan, innanför garageporten redo med skidor och längre än så kom den inte. Vem har bråttom…

    Nu får jag snart börja möblera om i garaget igen, Streeten som står längst in ska ju givetvis ut, likaså Scramblern. Och som jag saknar dem! Just nu går jag i valet och kvalet vilken av dem jag ska köra med först, ett angenämt problem, säg.

    MC-mässan blev också av, det var skoj så jag var där en sen fredagkväll och strosade runt. Både min man och jag fastnade i Vespa-montern och det hela slutade med att vi blev Vespa-ägare båda två. På söndagen hjälpte jag till i klubbens monter och hamnade återigen i Vespas monter, måste ha varit nåt fel på skorna, jag bara hamnade där. I alla fall kan jag väl skylla på det.
    Dock upplevde jag att det var svårt att hitta Triumphs monter, alla andras vepor syntes lång väg för de hängde högt upp i taket. Triumphs då? Ingen alls, låg mitt i smeten och deras monter såg jag inte förrän jag hade snubblat in i den. Jag hade också ansökt om en ledig tjänst hos Triumph som marknadskoordinator, bl a skulle man ha hand om monterbiten på mässor (i vilken jag såg en hel del förbättringar som kunde ha gjorts). Men mannen som tog emot ansökan svarade aldrig. Tycker det vore god affärsed att åtminstone svara att man mottagit folks e-mail. Nej fy, där vill jag inte jobba.

    Söndag 20 feb var jag på isracing och kikade, mycket skoj sport. Som de drar på och hänger ner i svängarna! Verkligen gillar att se på den sporten, likaså att se på speedway.

    Köpte nyligen ett nytt objektiv till kameran, i vidvinkelformat som trots sitt blygsamma pris ger mycket bra bilder. Jag har för avsikt att i sommar åka till olika platser och plåta både hundkoja och hojar här och där. Har hittills fått ihop fem platser, en av dem är ju den välkända platsen med gamla stadshuset i bakgrunden, en vacker men uttjatad vy för så otroligt många har ju varit där och plåtat sina fordon förr. Tänkte ändå åka dit och plåta nåt fordon en kväll, kanske jag lyckas få till en bra bild som ingen annan har tänkt på. =)

    Visst är Vespan söt?
    Senast redigerat av Nina den 2011-07-17 klockan 08:17.

  2. #2
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Säkert att det är en Vespa? Det kan ju vara en Lambretta.
    Själv så har jag också haft en skoter som var en Puch Alabama.

    http://blarok.virtualave.net/Imag0013b.jpg

    Sulle nog inte kalla en sådan skoter för vespa.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Säkert att det är en Vespa?
    Visst är det väl en Vespa? Den har ju Piaggiomärket mitt under lyktan.
    Ove

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jupp, äkta Piaggio Vespa är det.
    Heter Vespa S College och de enda som är tvåfärgade.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kul att du är tillbaka!

    Isracing är verkligen en sport för dom "med hår på bröstet". Har ett par gånger sett VM-tävlingar. Det är helt sanslöst hur fort det går och vilka ruggiga kast dom kan få. Det är inget som bekymrar dessa gladiatorer utan dom fortsätter att "hålla stumt"...dom är lite annorlunda än vi andra!

    Morgonljuset kan vara magiskt nere vid Riddarholmen en tidig sommarmorgon. Du kan säkert hitta många fina vyer i Stockholm om du är morgonpigg. Älskar själv att fotografer i morgonljus. Åtminstone en morgontur, "Innan staden vaknar" kommer vi att ordna även denna sommar....Stockholm är helt fantastiskt tidiga sommarmorgnar. Svårt att förstå att man befinner sig i huvudstaden när man är i stort sett ensam och inte en enda bil stör friden.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja det var verkligen manligt, tyckte jag. Och så var det SM final. Den fjärde bilden där en kille står utanför rinken/staketet med sin hoj upp- och nervänd hade fastnat i en annan förare och vips for de av båda två. Jag blev tyvärr så överrumplad att jag släppte kameran av åsynen. Jag har bild på när de just precis hakar i varann men sekunden senare släppte jag kameran och bara stod och gapade. Ingen blev skadad som tur var. Efter några heat zoomade jag in en förare, ville ha en bra bild på en förare som verkligen låg ner, tyvärr så jag inte vad föraren före gjorde så när jag plåtat klart låg en kille på banan och hojen en bit ifrån. Han blev dock lite skadad men det var de enda två vurpor jag dessutom hade missat med kameran. Jag plåtade nästan 1300 bilder… Det bara försvann och plötsligt var minneskortet fullt.

    Det jag även noterade där var att i början av heaten låg de nära innerfil och brände på, ju fler heat som avverkades desto mer fart blev det och desto längre utåt körde de. Mot slutet såg man tydligt hur skumpigt det var på hojarna samt något wobblande för en del. En kille från Bollnäs låg i täten men så släppte han plötsligt av och två körde om. Jag fick veta att han hade fått punka på framhjulet. Tidigare hade han problem med kopplingen, så när den funkade blev det punka.

    Det var grymt skoj att se, jag kommer åka på fler isracing och även speedway och kika. =)

Liknande ämnen

  1. Så kom dom då, till sist. Pelikanerna
    Av jrutgers i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-07-11, 08:52
  2. Det har hänt en del under trettio år...
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 00:22
  3. Vad har hänt??
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 06:58
  4. Nu har det hänt igen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 23:07
  5. Några dagar sedan sist.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 01:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •