Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: kunskapsprov A

  1. #1

    kunskapsprov A

    Hej!
    Håller på för fullt med teorin för A kortet
    obegränsad effekt. Tänkte det var smart att göra skrivningen bortgjord nu på vintern.Så kan man köra till våren,säsongen är ju kortare här i norr, men till min förvåning så läste jag att man ej får skriva kunskapsprovet förrän man gjort risk1:an och risk2:an!!!!stämmer verkligen detta??
    Helt sjukt i så fall, detta gör ju bara att fler och fler står och väntar.Teorin borde man ju läsa på först och främst innan man ens kör iväg på övningsturer tycker jag.

  2. #2

  3. #3
    Medlem Mc.Biniss avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    17
    jo, så fick jag göra..

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Hej!
    Håller på för fullt med teorin för A kortet
    obegränsad effekt. Tänkte det var smart att göra skrivningen bortgjord nu på vintern.Så kan man köra till våren,säsongen är ju kortare här i norr, men till min förvåning så läste jag att man ej får skriva kunskapsprovet förrän man gjort risk1:an och risk2:an!!!!stämmer verkligen detta??
    Ja det stämmer, du kan boka tid för uppskrivning, men när du skriver upp måste risk 1 & 2, vara genomförda och godkända.

  5. #5
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Hej!
    Håller på för fullt med teorin för A kortet
    obegränsad effekt. Tänkte det var smart att göra skrivningen bortgjord nu på vintern.Så kan man köra till våren,säsongen är ju kortare här i norr, men till min förvåning så läste jag att man ej får skriva kunskapsprovet förrän man gjort risk1:an och risk2:an!!!!stämmer verkligen detta??
    Helt sjukt i så fall, detta gör ju bara att fler och fler står och väntar.Teorin borde man ju läsa på först och främst innan man ens kör iväg på övningsturer tycker jag.
    jag tyckte också att det var väldigt konstigt. vore ju mer logiskt att man skulle ta teorin först. kan ju tyckas lämpligt att dom som övningskör kan lagar och regler... när jag äntligen fick skriva teorin så hade det gått 6veckor sen jag hade hade "pluggat klart" och det bara för att risktvåan inte kom in i systemet...

  6. #6
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    En glädjande nyhet för dem som tar A-kort till sommaren.

    Äntligen – nu räknas 600cc som tung MC vid uppkörning

  7. #7
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Thumbs up Äntligen – nu räknas 600cc som tung MC vid uppkörning

    "Äntligen – nu räknas 600cc som tung MC vid uppkörning" är ju värsta toppennyheten! Nu kan jag ju köra upp på min egen hoj! Slipper lägga extra tid och pengar på hojskolan för att bli bekväm med deras hojar. Slipper dessutom hyra hojen från skolan! Jag är glad


    Min är 599cm3! Det betyder att jag måste ta mitt kort före den 18 januari 2013! Får ligga på lite då!
    Senast redigerat av Phaedre den 2011-02-18 klockan 12:02. Anledning: FÅR SKYNDA!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  8. #8
    Härligt!

  9. #9
    Hej!
    kan ju lägga till att motorstyrkan måste vara på minst 40Kw och kubiken(cc)på 595.för A-kort obegränsad effekt.

  10. #10
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    mitt tips är att läsa teorin kontinuerligt under våren iaf, blir jobbigare om du ska knöka in allt precis innan det är dags att skriva upp :P

Liknande ämnen

  1. kunskapsprov gäller bara 1 år
    Av Viragomannen i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 07:34
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •