Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Rekordfå MC-åkare omkom 2010

  1. #11
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    I rapporten framgår följande "Vägverket har under en längre period sett en tydlig koppling mellan lågkon- junktur och lägre dödstal i trafiken". ABS m.m. i all ära men det är nog huvudorsaken..........

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    I rapporten framgår följande "Vägverket har under en längre period sett en tydlig koppling mellan lågkon- junktur och lägre dödstal i trafiken". ABS m.m. i all ära men det är nog huvudorsaken..........
    Jo, undrar om det är så folk inte har råd. Och dem som har råd är de som kanske uppnått en lite högre ålder och kanske mognat lite i sin körstil. Men svårt att säga...

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    2
    Jaha, så vi ska köra fortare med ABS, och på så vis minska olyckorna ?

    Hur många andra slags fordon är inblandade i dödsolyckorna, och hur uppstår olyckorna (p.g.a. vad/vem).
    Hastighet, avstånd och uppsikt är nog nyckelorden för samtliga inblandade, och kanske alkohol och droger....

    Sedan har vi ju viltet också, men med rätt hastighet är nog inte det något större problem heller...

    Jag har aldrig använt ABS på annat än personbil, buss och lastbil. Men vill för det gärna prova hur det känns på en hoj också.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Fortare behöver man ju inte köra för att man har abs,men du bromsar ju inte kul en hoj med abs.Men jag kan bara säga att min tenere som bromshantaget påverkar bägge hjulen med elektronisk reglering och abs är helt suveränt speciellt på grus,helt fantastiskt vill jag påstå.Men uppmärksamhet i trafiken är som du säger a och o i trafiken

Liknande ämnen

  1. Fler vfr åkare i el runt Göteborg
    Av pappa i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-06-04, 09:43
  2. Harley åkare begravd med sin mc.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 16:49
  3. Piaggio MP3-åkare söderöver?
    Av ssgt i forum Scooter
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 11:29
  4. Bakhjuls-åkare miste körkortet
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 18:40
  5. Ännu en mc-åkare!!
    Av Mc-Bosse i forum Ny på forumet
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 22:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •