Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: M8-blinkers till Harley

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Bjorling Visa inlägg
    Kan aldrig tänka mig att det finns tillräckligt gods för att gå ner från 10 till 8mm? För det är ju där mitt problem ligger. Är ju 4 hål som är ca. 8mm som ska fyllas upp med blinkers. Så det spelar ju ingen roll vilken gängtyp det är då det ändå kommer bli mutter på baksidan. Problemet är ju att de flesta blinkers verkar vara 10mm/3/8"
    Kan du då inte bara borra upp till 10mm på hojen?

    Aternativt är ju att ta ur kablarna, kapa en bit på blinkersfästet och gänga i en 8 mm eller 7/16 bult och kapa bort den ogängade delen. Då förstör du inget och kan sätta en mutter på insidan. För att jäklas lite så måste du borra i bulten för att få i kablarna.
    Om en 8mm bult går lätt i fästet utan att gänga, så stoppa i lite PP så fastnar bulten.

    Sätt en gärna en rostfri 8 mm bricka vid övergången mellan skaftet och gängan.
    Hoppas bara att jag fattat dig rätt.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan du då inte bara borra upp till 10mm på hojen?

    Aternativt är ju att ta ur kablarna, kapa en bit på blinkersfästet och gänga i en 8 mm eller 7/16 bult och kapa bort den ogängade delen. Då förstör du inget och kan sätta en mutter på insidan. För att jäklas lite så måste du borra i bulten för att få i kablarna.
    Om en 8mm bult går lätt i fästet utan att gänga, så stoppa i lite PP så fastnar bulten.

    Sätt en gärna en rostfri 8 mm bricka vid övergången mellan skaftet och gängan.
    Hoppas bara att jag fattat dig rätt.

    I de bakre skärmstagen går det ju lätt att borra upp, men fästena fram har alldeles för tunt gods för att borras i.

    MEN!

    Nu har äntligen Bikeline rotat fram ett gäng Bullet-blinkers med 5/16 UNC gänga som dessutom är E-märkta (artnr 70-071)

    Så nu kan jag beställa en uppsättning, om jag inte skulle hitta några på Classic Motor-marknaden här i Örebro i helgen. Men det visar sig..


    Tack iallfall för ni tog er tid och skrev av er lite!

  3. #13
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Har samma bekymmer som du. Den enda lösningen jag hittat hittills är att bocka ett chromat rör i 90 grader, gänga det i bägge ändar och sätta i valfri blinkers... Lite pilligt, men jag hoppas det blir bra! =)
    For those about to rock - We salute you!

  4. #14
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Vi har Kellermans miniblinkers med dioder som är E- märkta

    Finns både med vitt och gult glas. tyvärr är dom som har både bakljus och blinkers i ett slut för tillfället.

    Vi tar 350 Kr /st

Liknande ämnen

  1. Blinkers till Yamaha xv1900
    Av MrDrewOne i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-07-24, 14:21
  2. Kabel till Kuryakyn blinkers backspeglar
    Av bigmeanie i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 00:03
  3. Galler till ägg-blinkers
    Av Reject i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 19:28
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45
  5. Harley Davidson XR1200 till produktion!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 17:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •