Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 67

Ämne: Honda NT700V på långfärd?

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Nu är ju jag lite partisk som kör FJR själv men prova en innan du dömer ut den. Väldigt mycket hoj, prestanda och komfort till en relativt billig penning om man är beredd att gå på begagnat. Dom där 1300 cc:en är ganska skönt att ha mellan benen.
    Borde det förresten inte vara dags för Yamaha att presentera nästa generation av FJR nu? Hoppas i såna fall att det inte blir samma platta fall som Honda gjorde med sin VFR 1200. Fattar forfarande inte hur man kan sätta en 17 liters tank på en hoj som är tänkt för längre touringresor....
    Håller med dig fullständigt om vfr120,an. Lika så med Fjr,n har själv haft 2st och skall man ha en maskin som skall bära packning och damen bak på,då är det ultimata hojen,fanimej lika bra prestanda nästan som när man åker solo,och billig att köpa begagnad med,och skapligt billig att försäkra med,i allafall här uppe.40+ bilsport/mc 3700kr helf,helår.Det värsta jag vet är att ha en hoj som är motorsvag.Ska man köra mycket med packning och passagerare då ska det vara minst 1000cc,tycker jag.Pannan är väl också ett bra alternativ,fast den är inte lika sportig och så är den tyngre och 20hk klenare.Jag rekomenderar att man tar damen med sig och provar lite olika hojar,framför allt Fjr,n.Ta motorvägen upp till Gävle och Lingvalls motor och så provar ni där,kan lova du kan låna vilken hoj som helst och köra hela dan Har dom ingen beg,eller demo så plockar nog dom ut en ny om du säger till före
    Senast redigerat av engström67 den 2011-02-03 klockan 20:47.

  2. #22
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    FJR'n finner jag inte lika visuellt tilltalande
    FJR'en ser ju presentabel ut utan packväskor till skillnad mot andra tourers, tex Deauvillen som ser ut som en bäver oavsett utrustning. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    FJR'en ser ju presentabel ut utan packväskor till skillnad mot andra tourers, tex Deauvillen som ser ut som en bäver oavsett utrustning. =)
    Deauvill blir väl rent ut sagt ful om man tar bort väskorna? Stora hål i karossen där dem ska sitta...

  4. #24
    Jag gillar ju bävrar så...

    Tycker med ett RTG-kit ser den ut som en riktigt seriös långtourer:

  5. #25
    borttaget
    ....dubbelpost

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Deauvill blir väl rent ut sagt ful om man tar bort väskorna? Stora hål i karossen där dem ska sitta...
    Hej ! Allt går ju i och för sig,men Deauvillens väskor är integrerade.Däremot kan man byta ut locken till större.Skulle jag kört helt själv kanske jag hade funderat på Deauvillen.Eftersom jag gillar att toura så har den ju det mesta.Att åka två och då hålla ett tempo kring 140 km/h + så hade valet blivit Fjr eller Panna som minimum.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Hej ! Allt går ju i och för sig,men Deauvillens väskor är integrerade.Däremot kan man byta ut locken till större.Skulle jag kört helt själv kanske jag hade funderat på Deauvillen.Eftersom jag gillar att toura så har den ju det mesta.Att åka två och då hålla ett tempo kring 140 km/h + så hade valet blivit Fjr eller Panna som minimum.
    Oki! då är det inte meningen att man ska kunna ta bort dem då. Min brorsa hade en FJR och han körde nästan alltid utan packväskorna eftersom de så lätt fick repor i lacken. Istället hade han en topbox till vardagskörning.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Oki! då är det inte meningen att man ska kunna ta bort dem då. Min brorsa hade en FJR och han körde nästan alltid utan packväskorna eftersom de så lätt fick repor i lacken. Istället hade han en topbox till vardagskörning.
    D e lugnt.Försökte tänka mig tanken på en deauville utan väskor men jag började må illa så det är nog därför dom är integrerade.

  9. #29
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Du får nog vara glad om du får provköra en hoj, inte alla som låter en göra det ens. [...]
    Vi har börjat prata med Aprilia här i Sthlm om att köpa båge och enligt den säljare vi fått kontakt med där så verkade det inte vara något problem att få låna en båge under en dag eller kanske till och med två (vi förklarade dock att vi ska åka norge runt i sommar, så det är viktigt för oss att den båge som evt. köps är rätt). Undrens tid kanske inte är förbi ännu? =)

  10. #30
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Jag har en undran om toring mc såsom Honda, Yamaha och Kawasaki etc. som disktuteras i tråden,
    Som begagnade verkar de ha ett hyggligt pris och då har de gått ca 3-5000 mil, och har då inte heller så många år på nacken. Kan det kanske vara bättre att köpa en begagnad sådan än en nästan ny Deauville med betydligt mindre motor? Skulle vara intressant att höra era funderingar kring detta

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •