Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: H-D flest fel?

  1. #11
    Bullernivågränsen är 103 decibel.......

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    latast? vilken mc modell byggs om mest? jag tror nog HD vinner där och det tar ju rätt lång tid om man ska bygga om en mc? =)

    Det var väl så att jag glömde :isen
    Som nämns så kan man ju vrida statistik till vad som helst. För ett antal år sedan gjorde Systembolaget en undersökning som visade att Gällivareborna var nyktrast i Sverige. Klart det måste vara så, bolaget sålde där minst sprit per capita.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Bullernivågränsen är 103 decibel.......
    Ligger inte den skadliga nivån vid 85 decibel?
    Det som vanligt folk har mest emot typ HD- hojar är ju bullernivån.

  4. #14
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Får väl ta ett par varv med Loctite på min lille nu till våren. Med tanke på vilka frossbrytningar den stackarn måste haft denna långa kalla vinter. När det sen blir dags att starta lille "Stevens" är det punktsvetsen som gäller.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  5. #15
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Viragomannen Visa inlägg
    Bullernivågränsen är 103 decibel.......
    lite nytt där faktiskt
    from 2009 gäller 80db,alltså om hojen blir registrerad 2009 eller senare så gäller 80db,
    är den registrerad tidigare och det står bullernivå på reg beviset så gäller det,annars är det 103

    blev torsk för mig,har en 2008 med 94db i bullervärde,allt godkänt och ok men eftersom hojen blev registrerad först 2009 så gäller det 80db,det blev att skaffa nya dämpare-shit happens

    nu är det ju inte så mycket jobb att skifta dom för varje besiktning vartannat år,så det går att leva med

  6. #16
    Inget o lita på bilprovningen längre
    Ta bara Toyotan som var bäst bra länge
    Enligt bilprovningen här så kom vi påtal om den
    Enligt honom "se vilka som äger dom penings starka gubbar som inte rör sina egna bilar!
    Nu när företagen har börjat lesa/hyra så sjunker siffrorna på testerna

  7. #17
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Inget o lita på bilprovningen längre
    Ta bara Toyotan som var bäst bra länge
    Enligt bilprovningen här så kom vi påtal om den
    Enligt honom "se vilka som äger dom penings starka gubbar som inte rör sina egna bilar!
    Nu när företagen har börjat lesa/hyra så sjunker siffrorna på testerna
    Läst men inte fattat va du menar???
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #18
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Läst men inte fattat va du menar???
    Inte heller jag fattar...

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    antar att han menar att toyota hade bäst poäng i bilprovningens statistik i ett par år iallafall, och detta berodde antagligen på att det var mest äldre personer som körde dom lungnt och stillsamt + att dessa bilarna vårdades bra, övriga märken har många som leasar bilarna = skiter i vilket och misshandlar dom, lika med hyrbilar... dom sköts inget vidare eftersom det inte är 1 riktig ägare, och eftersom toyota har så bra kvalité enl. sbp så har även dessa fått gå som hyrbilar/leasingbilar/väktarbolag och detta medför en klar försämring i bilprovningens statistik pga viss misskötsel, så med andra ord så var inte toyota så mycket bättre kvalitetsmässigt än andra, och med den slutsatsen så menar han antagligen? att man inte ska gå efter bilprovningens statistik då den är helt missvisande.

    Fast om det är till HD:s fördel vet jag inte, är väl främst pennings starka gubbar som har råd att förverkliga sin dröm? och då borde dessa hojar oxå behandlas lika väl som toyotan?

  10. #20
    Statistiken är väl egentligen ganska enkel att förstå orsaken till. Majoriteten av alla custombyggen som pulas ihop hemma i garagen är väl baserade på HD med följd att antalet fel ökar...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •