Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Mc-mässan 2011 (foton)

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Mc-mässan 2011 (foton)

    Startar upp en tråd där vi kan samla intryck, berättelser och bilder från mc-mässan, På två hjul, i Älvsjö. Jag ska själv dit idag och har laddat batteriet till kameran och jag vet att vänner till mig också har sina kameror redo. Ni som var där redan igår, torsdag, får gärna börja lägga upp material, så fyller vi andra på de närmsta dagarna.

    För övrigt kommer jag ha blå jeans och blå jeansskjorta på mig och jag är 189 cm lång. Ser du en som passar in på beskrivningen, så kom gärna fram och hälsa!
    Senast redigerat av Jonas den 2011-01-28 klockan 20:32.

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Åkte till mässan med intentionen att ta en himla massa bilder, men en segdragen influensa satte stopp för det. Har yrsel sen en vecka tillbaka och hade fullt sjå att hålla mig upprätt. Men jag tror att Mats har tagit desto fler bilder som han lägger upp här sen. Några få bilder tog jag i alla fall.

    2011-01-28 Mässan 007.jpg 2011-01-28 Mässan 001.jpg 2011-01-28 Mässan 002.jpg 2011-01-28 Mässan 004.jpg 2011-01-28 Mässan 006.jpg

    1. Det kändes som vanligt skönt att gå mot grönt.
    2. Stefan provar en hjälm.
    3. Hjälmen är tre nummer för liten.
    4. En Harley vars kulör skulle passa en tjej här på forumet.
    5. Klaus Boss Hoss drog som vanligt till sig blickar.

  3. #3
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Några fler bilder.

    2011-01-28 Mässan 008.jpg 2011-01-28 Mässan 009.jpg 2011-01-28 Mässan 010.jpg 2011-01-28 Mässan 012.jpg 2011-01-28 Mässan 013.jpg

    6. Grymt snyggt motivlackat.
    7. Mycket välgjort.
    8. Osså klagar ni på mina handtagsfransar?
    9. Infrusen Victory.
    10. Med en blåslampa så är den nog redo i april.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    riktigt schysst motivlack på bild 6.

  5. #5
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Mässan kändes vid första anblicken liten och en besvikelse. Men vi lyckades trava runt i fem timmar, så det fanns uppenbarligen en hel del att se.

    Vill man få lungorna fyllda med bränt gummi och öronvaxet intryckt lite extra ska man se showen. Duktiga killar (sitt mitt emot scen, där ser du bäst), men lite för få trix på mc för min smak. Trodde nog det skulle varit mer.

    Mycket konstiga tröjor med obscena tryck, nyckelbrickor till höger och vänster och - i mitt tycke - en väldigt massa skinnkläder. Försökte köpa en jacka i ett stånd med fleecekläder. Såklart fanns inte min storlek (jo, jag är stor). Det förklarade försäljaren med: -Det är lite utplockat... Torsdag eftermiddag??!!

    Det var väl min syn på årets mässa. Bör ses, men ha inte för höga förhoppningar.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här kommer några bilder även från mig!

    1) Den berömda infrusna hojen, en Victory!

    2) Adam Nestors privinnande Moto Guzzi

    3) Här snackar vi fet baksula!

    4) Matti Tepsa showar.

    5) Annie Seels Dakarhoj.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fina bilder Mats. Undrar om Victoryn har fylld tank och övrigt fyllda hålrum med tanke på hur isen brukar spränga sönder det mesta.

  8. #8
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Vi strax på väg in på mässan. Har startat dagen med en stadig hotellfrukost, kan behövas med tanke hur kvaliteten brukar vara på maten in på mässan. Ska försöka få till lite fina bilder att ladda upp, med risk för att det blir lite dubletter här på tråden. Nu en sista kaffe innan startskottet går....
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Mässan kändes vid första anblicken liten och en besvikelse. Men vi lyckades trava runt i fem timmar, så det fanns uppenbarligen en hel del att se.

    Vill man få lungorna fyllda med bränt gummi och öronvaxet intryckt lite extra ska man se showen. Duktiga killar (sitt mitt emot scen, där ser du bäst), men lite för få trix på mc för min smak. Trodde nog det skulle varit mer.

    Mycket konstiga tröjor med obscena tryck, nyckelbrickor till höger och vänster och - i mitt tycke - en väldigt massa skinnkläder. Försökte köpa en jacka i ett stånd med fleecekläder. Såklart fanns inte min storlek (jo, jag är stor). Det förklarade försäljaren med: -Det är lite utplockat... Torsdag eftermiddag??!!

    Det var väl min syn på årets mässa. Bör ses, men ha inte för höga förhoppningar.
    Kan bara hålla med, en besvikelse.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #10
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Nyss kommit hem från mässan och känner mig mer kluven än någonsin vilken hoj som ska bli ens nästa! Suzuki hade bra dealar på Bandit-serien samt att 800 Intrudern gjorde att jag blev sugen på custom istället och till ett resonabelt pris, hos Honda lockade Deauvillen och Pan European och Triumph frestade mig med Bonneville och America. Svååårt!

    Polisens monter gjorde mig mer besluten än någonsin att sträva mot MC-polis som yrke!

Liknande ämnen

  1. Foton från fyra MC-mässor och mycket annat
    Av biker i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-07, 22:53
  2. Foton?
    Av Ove i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-08, 23:14
  3. Foton saknas?
    Av Nina i forum Om hojen.nu
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 16:26
  4. Gamla foton – del 2
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 15:19
  5. Gamla foton :)
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 11:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •